Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 936 ggr
bubbelbubbel
0

bilder på russet.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha, ÄNTLIGEN kom jag ihåg att ta med kameran.
bilderna är inte i tipptopp format, men jag skyller på att jag helt enkelt har jobbat hela natten och inte sovit än…;P haha.

bubbelbubbel
0

oj, på sne var förra bilden med, glömde vända. haha.
här kommer en till.
det är då en morgontrött jag, i snajsiga jobbarkläder, trött som en gnu, på promenad med ett litet russ, som såg ut som att hela världen öppnades för honom när vi tog ut honom ur hagen. :)

bubbelbubbel
0

här är en till, som blev rätt bra på honom…

Eve
0

En söt liten krabat :) hur gammal?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

gejsa
0

Oj han ser ju riktigt fin ut fortfarande. Äter gör han ju bevisligen också. Liknar min lilla Emil som vi hade.

bubbelbubbel
0

han är..hm. mellan 24-26 har inte riktigt koll. ;P
och idag var han lycklig som sjutton, när vi öppnade hagen, så backade han, tittade på mig, tog ett steg framåt, stannade, sen gick han ut, tittade luktade och nosade på allt, och lunkade med härliga steg. han har förmodligen inte varit utanför sin hage på ett bra tag!

gejsa
0

Stackaren. Kolla hans tänder det första du gör om du tar hem honom sedan. Så att han inte har ont i munnen. ska du ta han förresten? Har du bestämt dig?

bubbelbubbel
0

förmodligen kommer jag inte att göra det, har inte riktigt bestämt mig, eller snarare, har börjat tveka på om jag borde köpa häst, vet inte om jag varken har tid, eller ens jobb i höst.
har dock fått rådet om att inte ta hem honom, med tanke på hans förjävliga (ursäkta) hosta.
men jag tänker ändå hälsa på honom och gå på promenader med honom :)

gejsa
0

Nej, vad synd om honom. Så han ska gå där tills han dör utan att någon bryr sig om honom. Hur var det går han ute dygnet runt eller tar dom in honom? Ser ju att han får torrt hö. Inte bra till enhäst som hostar. Det kan ju bli bättre om man gör vissa saker åt honom. Har ju själv en hosthäst.

bubbelbubbel
0

tyvärr verkar det bli så. det är inte mycket jag kan göra, för jag hade inte kunnat ta honom förrens till sommaren eller hösten tidigast ändå. men jag har ju som sagt var inte bestämt mig.
yes, han går på lösdrift, så han har sin lilla ingång där han gjort en bädd med en blandning på allt möjligt som golv, och där bonden ger honom hö och vatten.
jo, jag vet ju allt detdär, men jag har som sagt var inte möjlgihet att åka dit varje dag, men tro det eller ej, hans ägare hade ju varit där två gånger i helgen, efter ett bråk med min mamma, haha, så kanske finns det hopp för att dom börjat ta hand om honom lite bättre och lite mer. men höet är fint, luktar gott, dammar inte, innan fick han ensilage tror jag, men det slutade han äta och ville bara ha vanligt torrt hö.

gejsa
0

jo men hostar hästen så spelar det ingen roll hur fint det är. Vi ser inte dammet men det är dammigt iaf. Dom hostar iaf. hösilage som är lite torrare borde han ju äta. Dom flesta hästar älskar ju hösilgae mer än torrt hö så….

bubbelbubbel
0

jo, det är väl bara det att jag vet inte om bonden är villig att göra hösilage, han har ju själv frånsagt sig allt ansvar när han tog bort sin häst, han lovade att ge honom mat och vatten, och det gör han. som jag sagt innan, det är inte min häst, det är inte jag som bestämmer, och lägger jag mig i för mycket så kan jag tyvärr riskera att aldrig få se honom igen, men han ser fin ut, är fin i hullet, och för tillfället kan jag inte göra mer för honom än det jag redan gör.

gejsa
0

nej jag bara tänkte ifall om du tog hem honom så hade det varit bättre med hösilage. Min slutade ju hosta när jag bytte till det.

lisette
0

vad synd att du inte ska ta honom, han ser ju jättefin och framförallt pigg ut!

bubbelbubbel
0

jo, det är klart. skulle jag ta honom, så är jag ju tvungen att fixa nått annat åt honom.

pigg brukar han inte se ut, han brukar oftast se ensam och ledsen ut, men idag var han ju på promenad, så idag var han pigg och lycklig :)

lisette
0

stackars häst.. ja jag kan ju ta honom, jag får väl hit två st sen ändå… ;)

bubbelbubbel
0

hihi, då får jag ju åka jättelångt för att hälsa på honom ;)
Nä, men jag ska fundera, är så sugen och jag vill ju verkligen.
men står jag arbetslös i höst är det kanske inte så smart..
sen är det väl att jag måste ha min häst på lösdrift med, eftersom han måste gå på det…