Bygga stall
Det är så att jag och min dotter med familjen har äntligen bestämt oss för att bygga stall. Vi tänkte oss ett stall med 4 boxar. Vi har stor fin mark och tänkte bygga ett litet stall. Vi har 2 egna hästar och 2 ska hyras ut =)
Nu behöver jag lite tips på en smart planlösning.
De som ska finnas med är spolspilta foder och sadelkammare 4 boxar en box på 12kvadrat och det andra 3 på 10 kvadrat. Och ett litet loft där vi slänger upp hö kanske :S ?
Och hur ska jag lägga upp ventilation och har ni tips på bra inredning? Vill gärna att fronten är öppen men galler emellan box vägran så att de kan nosa på varandra men ändå kunna välja att vara ifred.
Snälla hjälp oss ,jag är inte alls kapabel på ritningar och planera. Ärligtalat ä totalt värdelös när det gäller sådant så snälla ge mig tips på en smart planlösning.
Ingen ?
Kan du inte åka runt bland lite stall och se vilka lösningar som du tycker är bra och inte?
Om jag skulle bygga stall så skulle jag vilja ha en bred stallgång med boxarna mitt emot varann och höet på marknivå så man lätt kan få in balar och inte behöver klättra på stege varje gång man ska packa. Kanske ha spolspiltan direkt vid ingången om man vill spola av leriga ben. Det kan också vara skönt att ha tillräckligt med plats för att hänga upp blöta täcken på tork.
Jag kan göra en slags ritning! :D I stallet där jag står, är det ungefär så som du beskriver ;) mått osv kommer inte bli rätt, men du kanske kan föreställa dig? :)
Vore super #3 jag har åkt runt lite men finner inget jag vill ha . Så svårt någon som kan hjälpa till . Jag och har funderat lite och vill nog ja 2 boxar på 12 kvadrat o2 på 10 kvadrat :) en sadelnamare på 9 kvadrat och en spolspilta på 2,5 *3 eller åt de hållet någon som kan hjälpa mig ? :)
Putt
Jag kan göra en ritning :) ska försöka få upp den här i dagarna :) fixar en med loft på över våningen och en med ett foder rum :) jag gör en bred gång två meter på båda men det behöver du ju inte ha :)