sadel från hööks..
är det någon som har en fisch sadel från hööks, jag skulle vilja veta vilken sadel ni tycker är bäst en fisch eller en stubben?
stubben skall enligt uppgift vara superbra och fisch med, så jag skulle vilja ha en jämförelse, hoppas någon kan hjälpa mig
.
tack på förhand
Jag kan typ inget om sadlar men Windy har en Stübben dressyrsadel, jag tycker skänkeln hamnar rätt i den och på så sätt är den bra men oj så hårt och litet säte den har! Inte bekväm tycker jag..
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag äälskar stubben hoppsadlar :D :D :D Ooooh, riktig kärlek där alltså ;) Till den nya hästen ska jag ha en Stubben Sigfreid VSD eller CS..

Fish-systemet finns i sadlar ifrån Thorowggod (stavning… :S)
Stubben håller ju mkt bättre kvalité.
Men rent inpassningsmässigt till ryttare och häst, det som väll är det allra viktigaste, så är inte Thorowgood-sadlar något speciellt dåliga eller något, utan en utav de syntet-sadel-märken som är kända för att vara bra.
Vad som är bäst är ju den som passar hästen och ryttaren bäst förstås ;)
Eftersom Thorowgood har flera märken och flera bommar å det är rätt olika sadlar jmf med stübben som har rätt stort sortiment med för den delen, så blir det svårt att jämföra, jag skulle säga att det bara inte går att jämföra två märken sådär bara på, utan det måste mer vara två specifika modeler…

probelemet för mig är att den sadeln jag och mamma delar på passar inte mig, jag får inte lodrät sits,jag kommer aldeles för långt bak och benen för långt fram. jag får isåfall rida med så långa stigläder så att tappar dem
#3: Om man jämför thorowgood och wintec, vad skulle man säga då? Rent kvalitetsmässigt och gällande bra passform osv…