en hästars släp
har ngn erfarenhet av en hästars släp? har sett ngra sådana och tycker det ser otroligt läbbigt ut.
dels är transporten smal. den ser ut att kunna välta när som helst. den kan ju knappt ha ngn bra väghållning?

vi har en enhästars transport. transporten är även ljudisolerad.
vår transport är bättre att köra med än en vanlig, man känner inte att man kör med en transport för att den är så stabil och rullar kanon.

det kan vara en fara i sig, märker man inte att transporten är där så kör man kanske inte som man borde. jag kan lätt glömma mig när jag kör med våran combi camp tex. den väger 150 kg.

2# pappa är van så han glömer aldrig, men jag menar att transporten inte hoppas och är ryckig under körturerna, men jag förstår vad du menar.

Jag tycker att de verkar läbbiga, spec om man skulle köra en lite bånglig häst. Finns ju inget annat än kroken eg som håller transporten på plats. Har aldrig kört el kommer att köra en sådan ;)
Jag tycker också att de verkar läbbiga.. Malou berättade att hon hade varit med om att någon hade vält.. De är fruktansvärt ostabila..

låter inget vidare..

vi har en lugn shettis att köra i den enhästars transporten

7# ojdå jag var inloggad på mammas (då hon satt inne innan)

Tycker med de verkar läskiga ju större desto bättre :o).
Skiljer ju inte så mycket i pris heller så det måste ju vara bättre att köpa en vanlig?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
hmmm… jag skulle gärna ha ett enhästars men är de osäkra så var det ju skräp…
Detta för att få ner vikten ngt då en sommarfet pålle är på håret i en boggiekärra.. fast det är klart enaxlat tvåhästars kanske väger lite mindre än boggie??

vi byggde om vår transpoer så att bommen passar min lilla pålle( shettisen är 90cm). det är dåligt att man inte har låga bommar i fler transporter, men jag skall inte klaga då jag tycker mycket om min transport.

#10 Jag har ett gammalt tranesläp (enaxlat) där vi har maxlasten på 750 kg, hela vikten 1300kg. Är dessutom utomordentligt fin att köra på vägarna.

#11 det håller jag med om. i mitt släp kan brago gå under främre bommen. har inte provat, men jag vet att han kan göra det.