TÄVLINGSKALENDER 2007!!!
Vilka tävlingar har ni varit med på än? Hur gick det? placering? Vad har ni planerat för tävlingar mer under år 2007?
Nisses o mina tävlingsrecultat:
Ha i åtanke att Nisse är 6 år i år och detta är första året vi tävlar :)
19/1 Julklappshoppning (hemmaplan)
Placering: delad 5:a/12 st.
Kommentar: Nöjd :D
3/3 Vikbolandet VRF, Dressyr clear round, unghästprogram utan galopp
Placering: Rosett, 54 %
Kommentar: SUPER Nöjd! :)
1/4 Boxholms RK, Hopp clear round, 30 cm & 40 cm.
Placering: Lite rivningar i 30 cm (jag travade runt
) Ökade upp hastigheten i 40 cm o gick felfritt och fick rosett :)
Kommentar: super stolt! :)
22/4 Segorps gård, hopp clear round 40 cm & 50 cm.
Placering: Felfri i båda!
Kommentar: Världens stoltast matte :)
17/5 LYRK, hoppclear round 50 cm.
Placering: en rivning. O de gjorde inget, för vi kom fel = mattes fel :)
Kommentar: nöjd ändå :)
26/5 Assedun, dressyr clear round. L:B 1.
Placering: 51 % , rosett
Kommentar: Kunde gått bättre, men med tanke på ingen framridning knappt alls, lite trav o skritt bara så e jag jätte stolt över min tjejja som dessutom fick stå i transport jätte länge eftersom vi körde fel. Dessutom missade jag lite också :$ pga stessandet.. men Nisse e bäst **:)<3
**
Våra tävlingar som är kvar under 2007. :)
Kanske, 19/8 Ekenryttarna. Lokal dressyr L:B1.
1/9 KM anordnat av fjordhästföreningen.
23/9, Boxholms RK, Lokal dressyr L:B1.
**Sen under hösten ska jag kvala i dressyren till SM 2008 :) Jag är taggad som fan ! wiie :D Återkommer med datum längre fram.
**Detta är de jag planerat än så länge, och ekenryttarna är inte säkert än. Beror på hur hon känns o så, sen kanske de läggs till något mer eftersom. Som sagt äre ju några månader kvar :)
Nåå, nu vill jag höra era recultat o planer för år 2007!
/Elin
PUTTT!!!!
/Elin
Min lilla lista är inte särskilt flashig, menmen ^^
Resultat:
15 april - Clear Round, 70 cm - Felfri men är inte särskilt nöjd, red som en kratta.
6 juni - Klubbmästerskap i hoppning, stilhoppning lektionskval + clear round 70 cm - Ett nedslag så ingen clear round, men hade samma stilpoäng som de som gick till final, så är ändå ganska nöjd =)
Blir väl några klubbtävlingar i höst, får se vad som kommer upp i stallet.

Jag återkommer med våran tävlingstermin, måste åka nu…
Januari- Hoppning, 40+60 cm felfri. Nöjd! Dressyr M2 Ca 55% Nöjd!=D
10/6 Hopptävling 70 cm. Världens nöjdaste matte!=) Vi bara flög över :D
INPLANERAT
Ev hoppn. till hösten…

ooj kmr inte ihåg alla datum och sånt.. dock vunnit två LD, trea i en LD, tvåa i en LC, två utanför plac i LC… ridit på mellan 48 och 67% i dressyren, LC LB, aldrig vart placerad med min ponny, dock med stor häst som jag lånade :) öhm, hoppat några CR på 90-100 men inte nollat ännu. jag är iaf nöjd. :)

Jaha då ska vi se
Clabbe
10 mars - Hoppning (första starten för i år, och efter bara en träning efter vintervilan) Östersund-Frösö, 90 cm 0-4 fel, 100 cm 4 fel.
31 mars - Dressy Ås, LA:3 på 60%, ridhuset va jätte läskigt ;-)
12 maj - Dressyr Ås, LB:2 63% **2:a placering
**13 maj - Hoppning Ammer, 100 cm 0-0 fel 4:e placering, 100 cm Derby 0 fel, vinst
26-27 maj - Fälttävlan Bollnäs, lätt klass, 51,75 straff i dressyr, 0 i hoppning o terräng, 6:e placering
9-10 juni - Fälttävlan Hofors, lätt klass, kom aldrig iväg pga en lätt skada dagen innan avfärd…
Planerat:
16-17 juni - Dressyr Jemtryttarna LA:3 eller LA:4 (troligtvis)
26 juni - Hoppning Matfors, 90 och 100 cm
1 juli - Fälttävlan Baståsen, lätt
6 juli - Fälttävlan Åkerbo (linköping), lätt
4-5 augusti - Hofors fälttävlan *-klass eller hoppning Jemtryttarna, beror på om kvalet går igeonom till *-klassen
11-12 augusti - Fälttävlan Enköping
18-19 augusti - Fälttävlan Stora Wästby
25-26 augusti - Fälttävlan Botkyrka
?? september - Fälttävlan Åsarna med DM
Jätten
28-29 april - Dressyr Högbo, MSV B:5 58%, MSV A:1 57% (första starten på nästan 2 år pga skada)
12 maj - Dressyr Ås, MSV B:3 63% vinst2-3 juni - Dressyr Skellefteå, MSV B:4 60% 3:e placering, MSV A:1 67% **vinst
**9-10 juni - Dressyr Vansbro (fösta starten i nationell) MSV B:5 61% 3:e placering, MSV A:1 61% första utanför placering
Planerat (vad jag vet)
16-17 juni - Dressyr Jemtryttarna MSV B:3 och MSV B:4
4 maj - Clear round, 60 cm
Min andra tävling, någonsin, klarade mig runt felfritt med lille Max och är så nöjd :)
Kram Hanna
Hanna