Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 902 ggr
tessa
0

Ta bort försäkring?

Hej!

Som många av er vet har jag numera två hästar. Yrla är försäkrad i Agria och Eneldo i If. Båda har bra vet.vårdsförsäkringar men Eneldo har även en livförsäkring. Denna funderar jag på att ta bort, och ersätta den med en plusförsäkring på vet.vården. Är jag tokig eller verkar det vettigt? Jag vill ha så låga kostnader som möjligt utan att tumma på vet.vårdsförsäkringen OM något skulle hända.

Jag resonerade med Yrlas försäkring som så att jag hellre har bra villkor på vet.vården än sämre sådana och en livförsäkring. Jag känner det inte motiverat att få ut pengar om någon skrutt skulle behöva avlivas och försäkringen skulle gälla.. =(  Skulle inte vilja använda de pengarna ändå, i sådana fall. - och varför då betala för livförsäkring?

Mvh Therese

gejsa
0

Jag har allt på alla mina 4 hästar. Tycker det känns skönt ifall jag måste ta bort min häst och när den blir sjuk.

jen
0

jag har allt på båda jag med, fast inte den suman som de är "värda"  för om nån måste avlivas så kan man ju inte få tag på en Wambezi eller en Kalle till Fundersam

men, det skulle bli liite hjälp iallafall vi köp av en ny….

tessa
0

hmmm vad svårt..

Cilla89
0

Du kan ju spara vid sidan om också? Vi har inte våra försäkrade och sparar istället på ett konto ifall de skulle bli sjuka/skadade,

tessa
0

Fast min fråga är om jag ska ta bort livförsäkringen eller inte?? Inget annat =) Vet.vårdsförsäkringen är jag jätterädd om!

tessa
0

äh jag ringer nog If och ber dom plocka bort livförsäkringen, så behåller jag självklart den andra vet.försäkringen.. blir nog bra så =)

Neywaz
0

Jag har sedan många år ingen av mina hästar livförsäkrade. Nu har jag visserligen sju stycken, men de var två till antalet förut. Dock är de veterinärvårdsförsäkrade, den vill jag ha. Jag betalar ca 500-600 kr per häst/år hos folksam, men har rabatt också, tror det annars är ca 900 kr/häst om de bara är vet.vårdade.