Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 691 ggr
MiaMaria
0

OT: Semester?

Ska ni iväg på någon semester i år? Vart ska ni isf o vad ska ni göra?

Jag får semster 19 juli, dvs samma dag som Storsjöyrans öl-stråk börjar, så de blir kalas där några dagar innan de bär av söder ut. Zickan följer trolitvis med mig i början. Vi åker tidigt o stannar till på Leksand sommarland o åker sen ner till pappa i Enköping. Blir där några dagar o sen tar Zickan tåget hem o jag åker ännuu längre söder ut till Ölans o Mrs-Dibs =) Har ju inte träffats på flera år nu.. Blir där kanske i en vecka och sen åker jag upp över igen till pappa men via Mantorp, ska på "en dag på strippen" (massa biltävlingar o uppvisningar osv). Blir sen hos pappa en natt innan de e dax att åka lite norrut till Hofors för tävlingar. Sen vet jag inte riktigt om jag åker hem eller om jag stannar i Enköping, beror på om vi ska tävla i Enköping helgen därpå. Och sen är min semester slut 12 augusti. Ja de här e ju då om jag fortsätter jobba åt kommun där jag jobbar nu. Annars vet jag inte om de blir nån semester över huvudtaget.

bubbelbubbel
0

åååh semester. semester. NUUUU!!
det är bara två veckor och fyra dagar tills jag går på. fy bubblan!
det ska bli sååååååå skönt.

jag vet inte riktigt vad jag ska göra, vi har pratat om att åka till italien faktiskt, hälsa på min kusin och njuta av att bo gratis :P
mer vet jag faktiskt inte..

Emelie-G
0

Ska på ridläger en vecka uppe i Strömstad, samt ut på Hermanö/Gullholmen (ligger utanför Orust) en vecka. Bortsett från det ska jag nog inte resa någonstans i år.

Däremot åker jag till Kap Verde två veckor i februari :D

gejsa
0

Inte ett skvatt. Vi ska nog vara hemma med alla djuren. Vi kan ju bara åka bort på endagsturer. Man hinner inte så långt då. *ler*

Dottern ska ju jobba i sommar också så….

Men vi har ju pool så blir det varmt så kan vi iaf bada. hehe

Malin-A
0

#3 många trådar här som jag ser att du har pool Gejsa.. har du verkligen en poool??? =D hahahahahaha

Anna
0

Min "semester" (sommarlov) började i fredags och slutar 21 augusti.. ;)

Jag ska åka till Öland, Jönköping, Tranås och kanske, kanske Göteborg under sommaren. Öland för att jag ska fotografera på Thoreb Cup som går där i Mörbylånga, Jönköping för att systern bor där, och Tranås för att pappa och bröderna bor där :) Men det är inga jättelånga resor direkt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Emelie-G
0

#6 Vadå kanske till Gbg? Klart du ska hit ^^

Anna
0

#6 Haha men det är ju en bit ;) Vi får mötas halvvägs då, om vi börjar cykla nu så… Oskyldig

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cilla89
0

Min semester började 5:e Juni och varar till 6:e September ;) Ska till Falsterbo, Göteborg och Danmark i sommar ;)

reddie
0

Vi ska nog inte åka opå någon semester. Åker till utlandet i  november. I sommar är det bastubygge och solterass som tar vår tid och pengar

lisette
0

19-27/6 bulgarien

längre fram i sommar ska vi till flen/eskiltuna o hälsa på andreas mormor och moster. och jag ska hälsa på gejsa.

i augusti ska vi till skara sommarland.

gejsa
0

#4# Hi, hi förstår att du förföljer mig nu för att se hur mycket jag skriver dag för dag. hehe

Men jag lovar, du kommer att vinna. Orkar inte ens prestera så mycket per dag mot annars just nu i värmen.

Japp! Jag har verkligen en pool. Och just nu är det jätteskönt med den. Det är 24 grader i den. Flört

Malin-A
0

#11 du har insett att du inte kan slå mig och säger att du inte orkar i värmen bara för o komma med en undanflykt Räcka ut tungan'

haha ok nu tror jag på att du har en pool.. så om jag någongång kommer till E-tuna så ska jag komma förbi o bada i den, hoppas d går bra Flört

Emelie-G
0

#7 Min cykel har punka Fundersam

Lindbygarden
0

jaa… jag e ju mammaledig..

men vi kommer vara hemmvid då vi har så mkt att göra.. gubben ska bygga nytt kök på semestern bla..

dock så ska vi försöka få se lite mer av ön samt grannattraktionernaSkrattande

Mandysan
0

#10# Ni är välkomna att titta in hos oss på vägen ;-) Bor rätt så nära Skara sommarland =)

Semester kommer jag inte ha direkt så, ska rida typ varje dag :)

lisette
0

#15 gör jag gärna! =)

Alex
0

Blir ingen semester för mig, förutom Island om det räknas..:P Men kan bli London nån gång i höst med en kompis istället. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

#12# Ha, ha kom du på mig iaf. Räcka ut tungan

Visst kom du och bada i min pool. *ler*

MiaMaria
0

#14 "grannattraktionerna" hihi är de bonden de till jag kommer ner? ;-)

tezzie
0

Har semester v.28-v.33

Åker till Öland v.29 och sen blir det nog bara vara hemma, rida nästan varje dag… Har skaffat en tjej som ska rida 1-2 ggr i veckan åt mig nu :)

*** Kärleken övervinner allt ***

jen
0

vi har inga direkta planer på att åka någonstanns. Kanske blir ett par dar med husvagnen…

eftersom det är första våren/sommaren här hemma så ska vi greja här i stället.

Jag och dottern funderar på ridleden ett par dagar om Wambezi är ok.

Lindbygarden
0

#19… retsticka där!!! ja hade du vart 10 år äldre så kanske du skulle kikat in bondattraktionen* fnissar hysteriskt*

nej , jag syftade på eketorpsborg (granne) och Ölands djurpark mm

Alexandra13
0

Jag ska till Liseberg & Varberg   kanske Skara sommarland också! =D Har aldrig vat i Skara sommarland.

MiaMaria
0

#22 Fniss, ja men du pratade ju om någon ynge förmång ju ;-)

Mandysan
0

#16# Det är bara att komma förbi =) Vi har ju hand om hela anläggningen i juli, fast jag är där hela sommaren=)

Lindbygarden
0

#24 jo det finns en singel bonde här med som är född mellan 73-75 tror jag… han har en snygg lillebror men han bor i Stockholm(tror jag det var)…

jen
0

#26 fasen att man är gift då! Hemlis

Lindbygarden
0
Lindbygarden
0

#20 vart på öland landar du?

Lyrik
0

Har inte lagt in något om semester ännu, det behövs inte, kan ta semester när jag vill.

Ska ta 2 veckor i juli iaf, sparar resten till behov längre fram.

Blir nog kvar hemma ändå. Har ju djuren att ta hand om (2 katter, 1 hund, 1 häst).

MiaMaria
0

#26 Aha, lät ju så lovande tidigare, men nja… ;-) Bonde i Sthlm, får de inte riktigt o stämma =)

lisette
0

måste visa. vi har bokat om vår resa pga olika strul. här är där vi bor… =)

__iE
0

va fint det ser ut lisette :)

bubbelbubbel
0

lisette, när åker ni nu då ?

lisette
0
bubbelbubbel
0

men var det inte då ni skulle åka ? eller har ni bara bytt hotell ?

__iE
0

Bulagrien bubbel ;)

bubbelbubbel
0
__iE
0

hahah, oj ^^ läste fel :$

bubbelbubbel
0

började undra om jag var helt knäpp..:P

__iE
0

hahah, nej ;) jag läste liite för snabbt ^^

bubbelbubbel
0

moahahaha ;) du är tossig du ;)

Faxlin
0

Vi ska iväg ett par veckor till HC, annars är det fullt upp hemma med hus och djur.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

__iE
0

#42, :$ 0:)