Antal medlemmar nu.
Har ju kommit hit lite nya medlemmar den sista tiden.
Titta så många som är medlemmar nu. Hela 1167 st. wow

Häftigt, det bara ökar och ökar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
oj, vad många…
fast vart är alla då?

Men fler syns inte till ;)

Jodå visst är det några rätt nya som börjat skriva. Sedan tror jag att det kommer med tiden att man skriver, när man känner att man kommit in i det hela lite bättre.
Audiatur et altera pars

& alla lär väll ha läst redan vad jag anser om de siffrorna 

Hihi ja du behöver inte ta de igen snuttan, håller med dig för övrigt =)
det har diskuterats detdär om medlemmar som är inaktiva, och det är inget som kommer ändras, eftersom många tydligen gör sporadiska besök, och kommer lite tittsomtätt..

Fast Bubbub, går man in å slår upp lite medlemar på måfå vars namn man inte känner igen som är medlemar här inne och kollar när de var aktiva sist så borde en hel del kunna renas bort för de gör då inte särskilt ofta sporadiska besök. Det där är BS ifrån ovan för att de Tjänar på att ha högre siffror att presentera.
(jag är inte fundersam fastän det står det på smileyn, jag gör en ful min för att jag tycker de är idioter (vilket inte är så stor förolämplig då jag anser att de flesta är det så ta det lugnt nu ;)))

#8# Tänk dig själv om dom vill komma hit en dag och är raderade. Inte särskilt kul för dom heller ju.
Tycker att vi skippar det där nu. För vi kommer ingen vart iaf. Ville bara tala om att vi blivit fler medlemmar.

På flertalet sidor så blir man automatiskt raderad efter så o så lång tids uppehåll…

Fast skulle jag inte komma hit på 3mån eller varför inte 6mån så tycker jag inte det är underligt om jag skulle ha blivit borttagen. Skulle inte komma ihåg vad jag hette eller lösen för den delen heller så det skulle ju inte spela så stor roll ;)
Eftersom siffrorna Inte stämmer, varför förtsätter vi lyfta fram dem? Hade det funnits statestik över antal aktiva medlemar och de hade stigit så hade det varit mkt intressanktare och ngt att fira, eftersom det till skillnad ifrån det här, är något givande ;) Är ju totalt värdelöst att lyfta fram en siffra som man inte har någon aning om vad den faktiskt betyder :P
1167 stämmer ju inte på hur många aktiva medlemar det finns här (jag räknar nu mest de som skriver, men även de som bara läser), är den siffran elikamed 6? 60? 600? Eftersom siffran inte stämmer, så säger den inget och det hela är bara BS…
Tjattar jag tillrikligt om det så kanske folk blir nog nötta i öronen å ngt händer till slut (att folk slutar lyfta fram siffran som ngt bra eller att man faktiskt ser till att siffran börjar stämma lite grand).
det går ju att göra så som Snuttan skriver, men då måste man veta om det innan man blir medlem tycker jag. Att tex det ska stå att om ej användaren är aktiv på tex ett år upphör medlemsskapet automatiskt eller nått liknande.
Och som Miamaria skriver så är det ju så på en del andra sidor..

#11# Då känner du inte mig snuttan. *ler*
Jag blir inte "nött" (antar att du menar trött?) hehe i öronen hur mycket du än tjatar om det där. Jag kommer ändå att fortsätta att skriva då och då hur många medlemmar vi är.

Men vi är ju inte så många medlemar här :P Det är ju det som är det fåniga :S

Jag har redan hittat typ 5 skrivfel ifrån mig i den här tråden utan att faktiskt läsa mina inlägg, tror det är bäst att vi inte börjar rota där
Bättre att slå mig i huvudet så jag kan sova lite istället ;)

Ha, ha läste inte så noga efter fel. Men just detta märkte jag. Tyckte det var så kul så jag var bara tvungen att skoja lite med dig.
Nej, tyvärr så verkar ju folk tröttna här. Kanske beror på att dom tycker det är svårt att komma in i gänget på något vis. Det säger ju många nya iaf. Det gäller nog att vara här oftare isf. Men det är ju eg samma syndrom på Bukefalos.
#16 det där känner jag igen faktiskt. Jag kände så i början jag med…

Jag klagade ju stort och högt över att det var svårt att komma in här ibörjan ;)
Men så är det ju i livet när man samspelar med andra människor… Det Är i stort sett alltid svårt att komma in i nya grupper, så det är ju inte så konstigt… Och när man bara har skrift som kommunikation är det ju lätt att missförstå mkt och det blir massa underligt tjaffs (*lalala* händer aldrig mit inte
).
Hur jobbar man på att öppna upp så att fler vågar stanna kvar och känna sig mer välkommna här? Känns som att det absolut är värt att ta upp :) Jag har ju fått höra att jag är stor å stygg
Men när folk skriver rena dumheter och det just handlar om djur så att det är risk att det går direkt ut över djur så har jag svårt att inte vara väldigt direkt… Jag tycker faktiskt att jag lindar in saker en hel del och håller tyst när jag från början inte tänkt det 
sen tror jag det kan kännas svårt att komma in i "gänget" (om det nu finns nått gäng?)
det är ju många här som känner varann IRL

Ja, jag är ju likadan. När det gäller djur som far illa så är inte jag heller så nådig i min skrift. Fast å ena sidan är det ju många här som missförstår mig när jag skriver med. Alla nya här brukar ju göra det. Kanske för att vi skriver pang på bara. *Ler*
Tycker att vi gör så gott vi kan med alla nya. Vi skriver ju välkommen hit osv. *ler* Vad mer kan man göra?

Fasiken vad det är jobbigt. Har problem med uppkopplingen den kommer och går. Så jag trycker förstås två ggr. Och vad händer, jo det blir dubbelt allting. Suck!

#19# Åh nej, så många är det väl inte som känner varandra live. Men å ena sidan så bor du ju bara några mil från mig. Vi får väl träffas lite så känner vi också varandra. höhö

Jag känner inte en enda in IRL ;) Har inte träffat nån heller, eller jo sett men inte mer än så ;)
jag känner ingen IRL heller som är aktiv här.
#22 du kom ju inte och käkade tårta ju
… 

Ha,ha jag blev ju eg inte bjuden ju. Törs inte komma så där bara.

Jag har också haft svårt att komma in här inatt. Kunnat komma in på andra ifokus-forum, men inte Ridsport.. Svinstörsamt då jag sitter å tråkar..
Ja inaktiv i ett år då kan man raderas… jag själv var ju borta läääänge pga att vi levde i "kappsäck" ett år..
Att vara ny är svårt… även om jag bara känner en person IRL här (MiaMaria) så känns det ju ändå som att jag känner flera av användarna… Bla dig Gejsa!
Tycker att detta forum ur "vänskapligt" småsnack är lättare än stora buke… där kan det gå ruskigt hårt åt en bara för att man inte skriver det outalade… Här är det lite mer "holistiskt" man kan öppna en tråd om grannen Bertils hönor utan att ngn skriker "FEL FORUM"…
Tycker ju faktiskt att vi är lite räddare om varandra här men det är väl för att jag är en oldies!!

#27# Vad roligt att du känner så Mrs-Dibs!!! Vad glad jag blir. Men håller med dig ang detta. Tycker också att man känner många fast man inte träffat dom IRL sas. Tänk om man hade kunnat haft en ifokusträff vad kul det hade varit.
Fast det är ju lite så som du skriver att vi är lite snällare här än mot buke. Har ju varit där med och är fortfarande.
O jisses vad många! Och jag som tyckte att vi va många inne på pyssel med 148! *s*

-1 blir det snart ;) Ska kanske avregristera mig från sidan!

att det inte är så många aktiva kanske beror på att det är lite svårt att komma in i diskussioner om man inte är med i "inne gänget" , om jag nu ska uttrycka det så..

Jag är ganska aktiv även om jag inte är inne i innegänget. Men snart blir jag inte aktiv längre, eftersom jag ska ta bort..
Hadebra!

#31 det beror mkt på en själv med faktiskt. vågar man inte skriva så kan övriga medlemmar inte göra så mkt.
sedan märker jag att nya medlemmar ofta inte förstår vad andra medlemmar menar. de som varit här länge känner ju varandra.

jo, men vad jag menar är att man kanske skriver men ej får ngn respons tillbaka… o det är rätt trist att sitta o skriva med sej själv…

Jag tycker nog att många försöker svara på alla nya inlägg. Vi gör så gott vi kan allihop. *ler*

Alexandra13, varför har du tänkt sluta?
Trivs du inte? Eller har bara inte intresset?
Skulle gärna vilja höra utav de som inte känner sig välkommna varför de inte gör det och vad vi som är överaktiva här inne kanske kan göra för att hjälpa till med att få fler att känna sig välkommna och våga skriva mera…
Spånar vidare på det Lisette skriver.
Jag tror att man antinge måste ha rätt mkt ryggrad å stå på sig lite så man tar sig förbi första perioden å börjar känna sig lite mera hemma, eller att man har en väldig förståelse för hur svårt det är att uttrycka sig i skrift och förstå vad folk menar, eftersom det ibland är rätt långt ifrån vad de faktiskt skriver… Skrift är trots allt inte det lättaste att tolka, absolut när man skriver lite mer avslappnat, så som på ett forum…

Johanna, man får inte alltid svar även om man är överaktiv här ;)
Sedan är det nog lättare att få svar när man känner varandra lite, då har man ju mer intresse utav att följa upp historier…
Du får peta lite på trådar du skrivit i som ingen svarat å se om någon nappar ;)
Jag gissar på att jag iallafall är den som disskuterar mest med mig själv här, haha är ingne annan som orkar med det längre 

Ja, du är en jäkel på att prata med dig själv snuttan. 

Vad är det heter? Samtal med sin favorit person eller nått, hehe :P
man får ju bäst svar av sig själv ;)

Jag tycker absolut inte att antalet är missvisande. Själv är jag medlem på andra ställen där man kan läsa utan att logga in, och där gör jag likadant som jag vet att folk gör här. Tjuvläser och ids inte logga in för att läsa, enbart när jag skriver något jag loggar in. Kan faktiskt gå över ett år utan att jag har något att säga, men jag följer diskusionerna ändå. Skulle jag bli borttagen därifrån skulle jag aldrig återvända.
Tror faktiskt inte att jag är ensam om att känna så.
Så jag är tvärs emot i alla fall. Och jag glädjer mig åt det ökade antalet, även om jag också skulle tycka det var roligt om fler skrev.
Audiatur et altera pars

#36 jag orkar bara inte med sidan längre.. Och jag skriver knappt nårra inlägg..
sant sant åsa !
och tråkigt att du känner så alexandra..