Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 6716 ggr
Lorita
0

Vackra godkända hingstar

Det är något vist, dom har ju klarat nålsögat både vad det gäller temperament, användbarhet och extriör. Här har jag ett bidrag, Cornetti, han är bara så läcker.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mandysan
0

Lorita då, du får inte visa en så läcker hingst…Räcka ut tungan

CBA
0

Snygg…synd att det inte var en bild på honom uppställd oxå.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

jen
0

WOW!!!!   vilken snygging!!  Skrattande

LinaN
0

Tjusig kille :)

Älskade bocksprångsbilden :P

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hannapanna
0

Eftersom de inte va nån speciell ras du va ute efter(?) så slänger jag in min favorithingst! Vacker som en saga! ;)

Isvind

Men kan slänga in några fler favvisar:

Fredriksbergs Dizney RNF 98 - New Forest

Rolls Royce RC 49 - Connemara

Wilnius 524 - Gotlandsruss

Tand Troll - Kallblodstravare

SNärt Troll, Qvadrigo, Svall Ivar, Marine Svarten - Kallblodstravare

Eneblacken 1923 - Nordsvensk bruks

Heirums Nils - Nordsvensk bruks

Hamras Killen RS 134 , Mer - Shettis

Angus Hall - Varmblod

Mr Drew - varmblod, tyvärr dååligt me bilder.. :(

Defi d´Aunou - Varmblod

Broughton Replica RWD 13 - Welsh cob

Shakespeare Van de Tukker , mer - Tinker

Låååång lista! :D Men jag som är ett stort fan av hinsgtar och stamtalor osv har en del favvisar.. Dock så stoltserar ISVIND som klar etta.. ! :D

LinneaG
0

#0 - Vilken läckerbit!! =)

lisette
0

mm defi d´aunou… :D

men du missade balanced image hanna!

Sandra
0

#5 Vilken fin hingst!! Han va ju tokfin!!

Hannapanna
0

#7 ahh lisette! :D Ja tänkte dock plocka med hans son Dell Ridge Image.. men listan hade blivit såå  mycket längre om jag tog med AAALLA jag gillar en massa! :D

#8 JAAA visst är han!! :D

Maja
0

Någon måste ju komma med islänningar också.. ;) Haha..

Kan som vanligt inte länka.. Har mac.. :/

Vackra Godi:
www.frotunagard.se/godi.htm " rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.frotunagard.se/godi.htm

Måste de stå i Sverige? :D
http://www.islandpferdegestuet-osterbyholz.de/Yngri.htm

jen
0
CBA
0

#10 Jag fixade det åt dig ;o)

Sandra
0

#9 de andra var ju också fina förstås! Men han har nåt speciellt den där Isvind. Jag är en sån som gillar stabbiga hästar. Alltså gillade jag alla kallblodstravare och "arbetshäststuket" =)

Lorita
0

#1,3,4  www.knab.dk/sider_hingsteoplysn/conetti-betale.htm " rel="noopener noreferrer" target="_blank">vist är han, och mycket duktig i dressyr också.

#2 tyvärr så är det ont om riktiga uppställningsbilder på honom.

#5 Det var just bilder på godkända hingstar jag ville se, man lär sig så mycket av att se riktigt byggda hästar oavsett ras. Rolls Royce RC 49 var en av hingstarna jag funderade på till Kiara men det blev Coulthard RW 116 istället.

#10 det hoppas jag inte för Cornetti står i DanmarkFlört

Sandra
0

På nåt sätt så är alla såna här hästar "pampiga".

Hannapanna
0

ah men då visar jag 3 Norska favoriter. ;)

Sålli Gråen

Kneist

Rudsmo Råssar

Fjåååårdingar alla tre! :D

jen
0

#17 jag blev förtjust i Kneist!  vilken sköönhet Kyss

och Rudsmo Råssar med!! Kalasfina Skrattande

geea
0

#5 Varoligt att du tog med Tandtroll! Mitt nordissto är efter honom! Skrattande 

Isvind är en av mina favvisar!

Sambesi är juh oxå såå läcker, har tyvärr ingen bild att sätta in nu.

Hannapanna
0

#19 Aha.. ! :D Han är superfin ju! :)

Jaaa Sambesi är också jättefin! --> BILDER  :D

jen
0

#20 jo, han var snygg!! (rimmar på Wambezi ju)hehe

Maja
0

Dagens ROS till CBA!! :D :D Tackar!! :D :D

#12 - Haha.. "Vit bläs med köttfärgad nos" Lät lite kul.. ;)

#15 - Bra!! ;) Haha.. Fast då kan jag i och för sig komma med måååånga fler hingstar.. ;)

geea
0

#20 Glad

Maja
0

#10 - Haha.. Jag kom på att jag inte ens kan uttala det bra.. ;) Godi frá Audsholtshjaleigu blir liksom Godi frá Audsholtsnågonting.. ;)

CBA
0

#22 Flört

MiaMaria
0

#0 Cornetti va ju super fin, verkligen vacker!

#5 Isvind va bara sååå underbar!! Tandtroll bor ju här ju, eller på andra sidan stan, han är super härlig!! =)

kemikal
0

Massa snyggingar… *dregel*

#10 Jag kör Firefox på Mac, funkar bra…

Maja
0

#25 - Hehe.. Tack igen!! ;)

Mandysan
0

#15# Var står Coulthard? Står han i närheten av Skövde? För i så fall har jag sett han IRL….

RubHel
0

Snacka om att det finns många snygga hingstar i denna värld! =)

1111
0

Hingst jag beundrar ngt ofantligt: Weltmeyer. Har i stort set allt en dressyrhäst för klassisk dressyr ska ha enligt mig och har gett massor med avkommor som är otroliga.

Film

Weltmeyer och ett par av hans godkända söner 

MiaMaria
0

Jag har en stor förkärlek till Don Charly, hans trav är helt otrolig. Film på honom här

Weltmeyer är läcker! =) Gillar även Don Primero, han är så vacker och lämnar så himla fina avkommor. Har ju en viss förkärlek till LAndlord och Lassandos oxå men det e för att jag "jobbat" med dom och många av deras avkommor.

Peppe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skovlundens LightCrystal!!! -shettis

2a Isvind! Han låg etta i många år tills jag hittade crystal

Sunset Bell är oxå hur läcker som helst

Sen gillar jag Scorpio Errol Flynn (oxå han shettis)

Sen gillar jag Gold cracker (shettis). har sett 2 bilder på honom, dne ena gillar ja honom inte alls men på den andra är han underbar!

Fredriksbergs Dizney osså….gillar i stort sett alla isabeller och gulbruna .. :D

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

kacka
0

Isvind är ju sååååååå läcker!!!

Men det finns andra som jag gillar med… Capone-Fire, Urban Of Known, Kompis Steve, Rosengårds Gimmic osv…

Flera av Burhults hingstar ytcker jag är läckra… http://www.burhult.com/hingstar.htm

Sedan är jag jävig… Hingsten på bilden gillar jag med, älskar bruna…

Lorita
0

#29 info från http://www.swf.nu/

Coulthard  RW 116

f. 2000, svart, stj snp vtvfrf vtbff

Mkh 136,5 cm, Avelsvärdeklass GI

f. Karlsfälts Caruso RWR 7  m. Dazzle RW 1056
mf. Carolinas Foxglove RW 74  mm. Wärnanäs Dixie RW 191
mmf. Snowdon Blighter RWM 1  mmmf. Wickenden Osprey WSB 3427
Äg: Ingela Johansson, Hamra Norregård 7, 330 10 Bredaryd  Tfn 0370-831 19

Hemsida: Joelsbo Stuteri

-------------------------------------------------------------------------

Mums, vad mycket vackra hingstar det finns Skrattande

kacka
0

Kan vi inte starta en tråd med vackra/läckra ston??? Måste det alltid vara hingstarna det hänger på?

Lorita
0

En av mina favorit ridlärare (han hade jobbat som remontryttare) han sa att 80 % hängde på stoet, för hon gav fölet dess karaktär, genom att uppfostra. Det hjälper ju inte heller hur fin hingst man betäcker med om inte stoet håller måttet. Kanske lätt för mig att säga som bara har klass ett ston i stalletFlört

kacka
0

denna tycker jag är tuff även om jag tycker den är lite för ädel för att vara shettis…

bubbelbubbel
0

#38, jättesöt ju ! :)

och sen kan jag ju bara säga, mmm…coulthard, han är så fin !!

Hannapanna
0

#38 Åååå va fin den är!! :D Vad heter han?

Maja
0

Min gamla sköthäst får jag inte glömma såklart!! ;) Minishettisen Tyros Charlie Boy!! :) Har bara "vanliga" kort på honom.. Inget på datorn, men jag ska se om det går att ta ett kort på kortet.. ;)

RubHel
0

En av mina favorithingstar är Alpen Corrado 844 =) www.alpencorrado.se

Hannapanna
0

å ja Alpen Corrado är jättefin.. Jag är av nån anlednig väldigt förstjust i hans pappa, så då blir väl Corrado extra fin oxå.. ;)

kacka
0

#40 hm… han var på den internationella shetlandsutställningen i år… Vet inte om det var Henry of Baltic Sea (tysk) eller Haljalan Hero (Finland)

bebbe
0

Varför försvann mitt inlägg om Irco Marco???

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

kemikal
0

För mig var Kyras Matador den första, ultimata hingsten… i och för sig visste jag inte mycket då, men han var så snygg. Edinburg också. Märks det att jag följde Kyra eller? :) (Bild finns inne på sidan om man drar med pilen över symbolerna efter namnet.)

Alex
0

Får väl hjälpa Juve med islänningarna lite då..;)

Rómur frá Búðardal och Draumur från Stallgården (Rómur på bifogade bilden).

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Alex
0

Och Drómi frá Bakka (tyvärr väldigt dålig bifogad bild..)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#47 - Haha.. Tackar!! ;) Rómur är fin, men inte en av mina personliga favoriter.. ;) Draumur är underbar!! :D Dromi är också härlig!! :D

Fyller på med ett par till:

Flipi från Österåker! En mycket vacker kille med bra stam (han har ju Kirkjubae-stam så ;P):
http://hastabet.just.nu/

Hraunar - Underbar hingst, men jag har dock inte träffat en avkomma i verkligheten.. Alex - Har du?! :D
http://www.skulason.se/hraunar.htm

__iE
0
Maja
0

Tackar Jennie!! ;)

Annette
0

#40, 44. Det är Haljalan Hero.

__iE
0

#51, ;)

PonnyAnnie
0

Jag älskar arab hästen Lamark=)

PonnyAnnie
0

en till bild på honom..

Murre_Uddiz
0

#55 åh vilken fin bild! Och häst hehe:)

Alex
0

#49 Tro mig, du skulle tycka annorlunda om Rómur om du träffade honom..;)

Drómi är en en riktig ängel, helt underbar att hålla på med! Stog och flätade hans man i över 3 timmar i våras, och han sov nästan hela tiden (i slutet började han slänga ut borstarna som låg i en korg framför honom..). Sista gången jag flätade en hästman kan jag säga, fy vad kramp jag hade i armarna och fingrarna efteråt! :P

Vad jag vet har jag inte träffat någon Hraunar-avkomma, men så har jag ju träffat en hel del hästar som jag inte vet stamtavlan på, så who knows? ;)

Oh, sen så kan jag ju inte glömma www.hestafrettir.is/veftv/Default.asp?CategoryID=5&MovieID=40 " rel="noopener noreferrer" target="_blank">Suðri frá Holtsmúla, seriöst, kan man inte älska den traven? Observera att länken är till en film..

Så måste jag ju visa en bild på hårbollen Draumur också. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

CBA
0

jen- Fynd var verkligen en kalasfin hingst och väldigt trevlig, synd att han inte lever längre :o(

Peppe
0

ååh jag kan aldrig sluta titta på isvind! har sett samma bilder i flera år men tröttnar aldrig! speciellt dom vid den där dammen eller vad det är för nåt…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Maja
0

#57 - Haha.. Ja, jag får väl träffa Rómur någon gång då.. ;)

Hehe.. Nej, man har ju träffat en del islänningar, så man vet ju inte alltid stammen hos alla där.. ;)

Vi ska visa hingsten i vårat stall nästa år.. :) Han är e. Mökkur, så det blir spännande.. :) Men han blir nog ingen topphingst, men kanske en ganska bra.. ;) Han är så oerhört mysig.. :P

Uäääh.. Filmen fungerar inte på min dator.. :( Men Suðri är verkligen jääääättefin!! :)

Fast jag har fortfarande Godi frá Audsholtshjaleigu som favorit.. ;) Det kommer han att vara läääänge.. ;) Är man musblacksfreak så är man.. ;)

Alex
0

#60 Haha, sant! Du är ju inte ensam om att vara det heller..;)

Du får låna nån annans dator att se filmen på, för den måste ses!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

medik_ox
0

hejsan jaaaa Lamarak är jätte snygg, vart bor han???

annars vill jag slänga in en bildlänk på en jätte snygg arabhingst Nord heter han

http://www.canit.se/~jarbeck/Bilder/Nord-bakgrund.jpg

Alex
0

Juve - Läste igenom tråden och blev riktigt chockad.. Hur kunde vi glömma Jarl? Mina damer och herrar, Jarl frá Miðkrika! Och en gång till..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Cydonia
0

#57 Oh… Håller verkligen med om att traven är underbar!

Maja
0

#63 - Ja, oj.. *skäms* Jarl är ju underbar!! :P

Men du.. Tror du Stian blir arg nu när vi glömde Jarl?! ;)

Alex
0

#64 Jo, rätt ordentligt..:P Kan sitta och kolla på den där hur många gånger som helst. ^^

#65 Haha förhoppningsvis förlät han mig nu när jag kom ihåg honom i alla fall.. Men du får nog kämpa mer med fjäsket. ;)

Sen så måste jag lägga till Ofsi från Åsen också. Det är inte många skäckar som tilltalar mig, men tuffare teckning än så får man leta efter. ;) Dessutom har han riktigt snyggt huvud, och kroppsform.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Länken ville inte fungera som jag hade tänkt.. Men ni kan själva därifrån gå in på 'Ofsi från Åsen' i menyn till vänster, och sen vidare till 'Bilder'. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#66 - Hahaha.. Han lär nog göra det va? ;) Haha..

Hmm.. Ofsi är snyggt tecknad, och har en fin exteriör, men det är liksom någonting som inte riktigt gör honom till DEN hingsten du vet.. :P Gódi är finare.. ;)

Maja
0

Men du Alex.. :P Jag tittade lite mer på deras sida och såg Elgur!! :D Han var ju musblack och allt!! ;) Haha..
http://www.frotunagard.se/img_06/elgur1.jpg

Han har ju 7,87 för tot. ext., 7,52 för tot. rid. och 7,66 som tot. poäng.. :P Som femåring!! Ny favorit om några år kanske? ;)

Alex
0

http://www.frotunagard.se/img_06/elgur1.jpg

Fixar länken.. Oh, han var ju riktigt snygg! Den utvecklingen ska följas! ;)

Och jag håller med, Goði är helt klart favoriten, bättre stam får man ju leta efter dessutom..;) Som du säger, Ofsi har inte det som gör att man verkligen älskar honom, men utseendet gillar jag verkligen!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Anna
0

Hagens Ryan RC 76

Bild #1 
Bild #2 

Far till min älskade Wilda. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Maja
0

#70 - Jajamen, en till snygging där.. :P Mmm.. Godi (det får bli ett vanligt d där.. ;)) är ju såååå härlig!! :P Mitt framtida musblackssto (Götu-stam har jag bestämt ;) Haha.. Hmm.. Känner du någon Götu-häst?) ska betäckas med honom……eller kanske Elgur? ;)

Alex
0

#72 Inte vad jag vet.. (Götu-stammen alltså). Jag vill betäcka Þerna med Goði. Men hon har Orri som farfar..Gråter Och tack vare det går en hel hög med snygga hingstar bort. Varför måste alla ha honom i stamtavlan för? Drómi skulle det ju vara smidigt att hon skulle råka rymma till..Oskyldig Men de är ju såklart halvsyskon. Suck. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Máni är från Götu.. :) Hehe.. Hmm.. Gillar man honom så lär man ju gilla stammen, eller hur? ;) Haha.. Njae, men jag har aldrig hört talas om en Götu-häst förut.. :P Annars är Kirkjubae-hästarna en favorit.. Har ridit ett fåtal, men alla har samma stil.. Sedan kan man ju tillägga att de avlar fram en speciell färg med ett speciellt tecken………………….FUX MED BLÄS!! :D Otroligt va? ;) Hahaha..

Uuuuuuh.. Men vill du ha en fux-hingst med lite vita hår i pannan kanske? ;) Mökkur-avkomma!! :D Haha.. Undrar varför jag inte har en bild på honom.. :P Men jag har ju smååååååå bilder av honom som togs när jag red lite.. ;) Hahahaha.. Garva inte för mycket.. :P De är SMÅ!! ;)

Alex
0

#74 Jag tycker om Þorri-avkommor. ^^ De jag har träffat (visserligen bara två stycken, men det räcker ju) ;) är helt underbara (Þerna och Drómi). Sen så har man ju sett några på bild, och snygga är de också. ;)

Jag vill inte ha en fux..:( Bara om den ser ut som Jarl. ;) Nej, men hans fuxfärg är faktiskt snygg. Samma färg på man och svans som på kroppen ska det vara om det ska vara fux. Och utan bläs! Helst inga tecken alls..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Haha.. Såklart att du ska ha en fux!! ;) MED bläs.. :P Hahahahaha.. Så kan antalet sådana hästar öka ännu mer.. ;) Hahaha.. Jajamen, han har en fin färg!! :) Snyggast är om de är mörka med ljus man och svans.. :P

mazze
0

Gillade oxå Lamark, någon som vet var han står nånstans i landet?

Daim och Nougat
0

Ni får inte glömma Let's Try Again RS 375!

www.minishetland.com

Och Almnäs Flis RS 343!

www.kolnasstuteri.se/flis.asp