Sommarhäst
Till helgen skall jag få hem min sköthäst Rekyl och ha han här i Röstånga i 7v. =) *superglad*
Och jag tänkte ha grimma+flugskydd på honom när han mest behöver det! Men frågan är när är det? Morgon/Dag eller Kväll/Natt, självklart kommer han ha flugmedel med ;)
Kram Tina

va kul :) hoppas ni får en rolig sommar tillsammans :)

#1 tack! =D någon som vet om mygg/flugorna?
dygnet runt har jag flughuva eller flugskydd (varierar pga skav)

#3 okey är inte det obekrämt att ha det hela dagen? (han är nordsvensk så han har mycket pannlugg)

Fråga ägaren vad han/hon brukar ha. Det är ju på dagen som dom ska ha flughuva. Det är då flugorna är framme. På natten ska den nog tas bort helst. Dom kan ju även få skav om det regnar mycket av flughuvan.

Har du en bild på han:)? Känner nämligen till en häst som heter Rekyl, tänkte om det var han…
#4 aha, det finns en del som flätar in remsor i pannluggen också, kanske kan vara nått för dig?

vad är det som säger att han behöver flugskydd?

det måste vara skönare för honom! tycker man :/
men snälla igen som vet när jag som mest behöver det?
Min gubbe (kbltravare) har sin huva på dygnet runt på sommarbetet. Tar av den vid pyssel eller vid regn.
Nu är han helt utan, än har det inte behövst någon huva.

#10 jag har ingen huva till honom. man färster den på grimman och så hänger det ner typ "remmsor" :P svårt att förklara!
Flyweil!
just nu har jag flugpannband på mina när dom är ute.(inne på natten) men förra sommaren hade jag flughuva på dom dygnet runt hela sommaren men kollade under och runt så dom inte fått skav.