Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 441 ggr
Berglund
0

Sökes

Hejsan, jag söker en livsglad och trevlig d-ponny/häst som jag kan hyra. Gärna från och emd Augusti. Inte för dyr att hyra heller. Måste vara frisk och inte vara halt eller nåt liknande. Ska kunna hoppa små hinder (minst 50 cm). Helst en vallack, men sto går också bra. Måste vara trafiksäker och kunna ridas ut själv på. Inte ha några dåliga ovanor. Rasen är inte viktig men ett plus är att det är ett fullblod eller kallblod, men det behövs inte. Viktigaste är att den är go/mysig, säker och trevlig. Ska tycka om att galoppera och motioneras i skog och mark. Den ska även vara lydig. 5 - 18 år.

Jag själv har ridit i ca 4½ år, jag är tretton (fjorton i oktober). Jag väger ca 60 kg och är 162, 8 cm lång. Jag har en väldigt hästkunnig mamma då hon ridit nästan hela sitt liv. Hästen kommer antingen att stå på min ridskola som ligger i Högsbo/GBG eller så står den på lösdrift. Min pappa har haft häst hela sitt liv så han kan också väldigt mycket om hästar. Vill gärna både hyra hästen vintertid och sommartid.

Vill att det ska ingå, ryktsaker, sadel med tillbehör, träns med tillbehör.

Mejla till Berglund här på ridsport.ifokus.se så får vi se om jag är intresserad. Hästen får inte så för långt ifrån Göteborg så jag kan åka och titta på den. Bilder kan ni visa i detta forumet.

__iE
0

*putt*

Berglund
0

Vad menas med *putt*

jen
0

#2 man puttar upp tråden så den kommer först fram

Berglund
0

Jaha :)