Kan man rida?
Ja, nu är det ju jättevarmt ute.. :P Rider ni i denna värme eller låter ni hästarna vila?
Funderar just nu på om jag ska ta mig till stallet och ta en barbacka skrittur i skogen, men tror ni hästen orkar med det? :) Det är väl runt 30°C i solen, men om man håller sig till skogen så är det svalare..
Jag rider inte förren på kvällen då det är svalare ute. Men jag tar oftast in dom/den jag ska rida så den får stå svalt över dagen å dessutom slipper den värmen och en massa mygg mm ute.

Rider oftast senare på kvällen.. Visade ju Schess vid 16 tiden i förrgår, det gick iiinte bra ;) Han var lat och loj, helt oengagerad, vilket är helt förståeligt med tanke på värmen.. Han var helt genomsvett efter 30 mins provridning!!
efter klockan 20.00 brukar jag rida, för innan tycker jag det är alldeles för varmt
Neeej, man kanske borde vänta tills ikväll i stället.. :P

Antingen tidigt på morgonen, sent på kvällen eller i ridhuset

På tok för varmt för att rida utomhus på dagarna nu, jag har ridit efter kl åtta den sista veckan. Idag har vi svalare och jag kan åka redan klockan sex :-D
*** Kärleken övervinner allt ***
jag rider som absolut tidigast kl 20 :P.. här är det ca 35 grader i solen, det går inte att vara ute, speciellt inte med hästarna

vi har låtit våran häst vila i en vecka nu pga värmen, men vi skall skritta en runda imorgon kväll.
Jag har ridit i 30 graders värme ;) Fast tog det lugnt, och red en kort sväng i skogen där det är lite svalare i alla fall..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag rider efter kl. 4, då är det skugga i hela paddocken och inte helt olidligt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling