Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 677 ggr
Maja
0

Kan man rida?

Ja, nu är det ju jättevarmt ute.. :P Rider ni i denna värme eller låter ni hästarna vila?

Funderar just nu på om jag ska ta mig till stallet och ta en barbacka skrittur i skogen, men tror ni hästen orkar med det? :) Det är väl runt 30°C i solen, men om man håller sig till skogen så är det svalare..

Ledin
0

Jag rider inte förren på kvällen då det är svalare ute. Men jag tar oftast in dom/den jag ska rida så den får stå svalt över dagen å dessutom slipper den värmen och en massa mygg mm ute.

Cilla89
0

Rider oftast senare på kvällen.. Visade ju Schess vid 16 tiden i förrgår, det gick iiinte bra ;) Han var lat och loj, helt oengagerad, vilket är helt förståeligt med tanke på värmen.. Han var helt genomsvett efter 30 mins provridning!!

jen
0

efter klockan 20.00 brukar jag rida, för innan tycker jag det är alldeles för varmt

Maja
0

Neeej, man kanske borde vänta tills ikväll i stället.. :P

MiaMaria
0

Antingen tidigt på morgonen, sent på kvällen eller i ridhuset

tezzie
0

På tok för varmt för att rida utomhus på dagarna nu, jag har ridit efter kl åtta den sista veckan. Idag har vi svalare och jag kan åka redan klockan sex :-D

*** Kärleken övervinner allt ***

Eve
0

jag rider som absolut tidigast kl 20 :P.. här är det ca 35 grader i solen, det går inte att vara ute, speciellt inte med hästarna

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

steffy
0

vi har låtit våran häst vila i en vecka nu pga värmen, men vi skall skritta en runda imorgon kväll.

Alex
0

Jag har ridit i 30 graders värme ;) Fast tog det lugnt, och red en kort sväng i skogen där det är lite svalare i alla fall..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Anna
0

Jag rider efter kl. 4, då är det skugga i hela paddocken och inte helt olidligt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se