Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 5093 ggr
Maliiin
3

Hästbutiken Rid Med Oss

Undrar om någon här har handlat ifrån dem och om ni i så fall varit nöjda?

Jag la för över en månad sen en order hos dem som jag betalade direkt genom Payson.

Jag har fortfarande inte sett röken av några varor och har testat att ringa butiken massor av gånger utan svar och även mailat utan svar.

För någon vecka sedan fick jag tag på ett mobilnummer till tjejen som har butiken.
Fick tag på henne och hon sa att pga semestertider o.s.v. så hade det blivit försenat men att jag skulle ha skydden allra senast måndag.

Fortfarande inga varor..

Igår ringde jag henne igen! Måttligt irriterad..
Först sa hon att hon var upptagen. Men jag förklarade för henne att jag vill veta vad som händer.
Hon lovade att kolla upp vad som hänt och ringa tillbaka till mig igår kväll då hon var hemma igen. Ingen som ringde upp..

Idag har jag testat att ringa men då svarar hon inte. Suck!

Då det är endel pengar jag lagt ut vill jag så klart ha mina varor. Och kan hon inte leverera det jag beställt är det väl ganska självklart att man får sina pengar tillbaka kan jag tycka.

Så jag vore hemskt tacksam om ni ville dela med er om era erfarenheter om denna butiken.

Mvh Malin

sandstrom.linda
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har precis samma problem!!!

Fått några varor än?

Maliiin
0

#1 Sååå trist!!

Ja jag fick mina varor sen.. Ordentligt försenade!
Men det är bara att vara på dem! Jag ringde dem var och varannan dag sen till slut sa jag att jag ville ha mina pengar tillbaka, då senare under dagn fick jag ett samtal om att sakerna kommit hem och att de skulle skicka dem till mig..

Så stå på dig!!

[donkeyqueen]
0

Trist.

740tjejen
0

Var in på deras hemsida, fanns mycket roligt, men fick intrycket av att de inte har vissa grejjer hemma, därav den långa leveranstiden. Eftersom de får skicka efter från utlandet, när man beställt de man vill ha.

Maliiin
0

#4 Jo det stämmer. Men på mina skydd stod det att det var 4-5 dagars leverans. Då tycker inte jag att det ska ta flera månader.

Så man förstår ju om det tar lång tid att få hem endel saker men det minsta man kan göra då är ju att informera kunden om detta. Vilket dom inte gjorde. De bara ignorerade mina mail Obestämd

740tjejen
0

Ja då var de dålig stil. tyckte var ont om betalningsalternativ också. Alla har ju inte payson, jag kan inte ens med det.

Oldhaunts
0

Just nu går jag igenom samma sak då jag har beställt senskydd, kotskydd, boots, schabrak och pannband från de. Idag finns inte ens sakerna kvar på hemsidan och min order står fortfarande som "väntar på varor från leverantör"..

Har försökt mejla och ringt, men måndag och tisdag är det tydligen ingen som svarar i telefonen. Jag vägrar ge mig, tycker inte alls att det är kul att det ska vara så här.

Maliiin
0

Men fy! Inte bara jag då som sagt som råkat ut för detta.. Å till mig beklagade de sig så mycket att det verkligen aldrig sker såna här saker i stort sett utan att det var en engångsförteelse. Hoppsan! Tydligen inte..

Men som sagt bara var på dem! Ring dem som tokar. Jag har ett mobilnummer till henne så vill ni ha et å ringa på så kan ni skicka PM till mig..

Oldhaunts
0

Jag har fått en ursäkt på mejl nu som lyder: "Dina varor är beställda från vår leverantör och vi väntar fortfarande på dessa. Eftersom vi har haft problem med denna leverantören har vi valt att plocka bort de från hemsidan. Din beställning är fortfarande aktuell om du vill ha dina varor.

Vi försöker trycka på leverantören så mycket vi kan, och önskar att det inte drabbar dig som kund."

Samtliga varor jag har beställt är från Catago, tycker inte att det borde vara sånt problem med leverentören då.

740tjejen
0

Den ursäkten hade inte jag gått med på. Hur kommer de sig att cataga kan levera sina varoro i tid på andra ställen i så fall.

Maliiin
0

De varor jag beställde var också från Catago.. Catogo Ice-skydden var det..

Oldhaunts
0

#10 precis samma sak som jag sitter och är irriterad över. Problemet ligger hos detta företag. Jag tänker fortsätta och vara på de så jag får mina saker.

#11 Det är även de som jag har beställt, hela Catago Ice serien (utom grimma och grimskaft då) i limegrön. Det blev trots allt en ganska stor summa för det, så jag får hoppas att de inte försöker blåsa mig på de.

Maliiin
0

#12 Jag beställde också de limegröna Tungan ute

Jag fick ju som sagt mina grejor efter en lååång tid så jag tror ju att du också kommer få dem.
Kan ju vara som de säger att det krånglar med leveranstiden från Catago men då tycker jag inte att man ska skriva 4-5 dagars leveranstid på hemsidan.

För jag beställde dessa skydd för att jag skulle ha dem när jag tävlade. men det sket sig så jag fick panikköpa andra skydd och ha på de tävlingarna som skydden inte hade kommit till..

Det minsta dom kan göra är ju att informera sina kunder om det dröjer längre än vad de skrivit på sin hemsida.
Begär ersättning!

WornOut
0

Jag tycker inte att ni ska acceptera detta!

Oavsett om ni i slutändan fått/får grejerna ni beställt, så är det helt oacceptabelt!
Jag skulle skrivit ett mail (alt. ringt) och skrämt dom rejält med att kontakta en advokat eller liknanade. Ni ska absolut få ersättning för tiden det dröjt.

LePetitLoup
0

#0 Akta dig för Rid Med Oss!!!!!!!!!!!
Har beställt av dem två gånger tidigare och det har tagit två månader eller LÄNGRE tid, trots att varorna funnits i lager! Mejlat, ringt och skrivit i deras logg på Facebook utan svar. De tog helt enkelt bara bort inläggen i deras logg, och kort därefter tog de bort funktionen att kunna skriva, kommentera och gilla inlägg hos dem. Det är något väldigt skumt med dem!

Oldhaunts
0

Nu fick jag min beställning efter att de meddelat till en början att mina varor var beställda från leverantör så är ingenting rätt.

Av vad jag har beställt får jag ett par boots (det enda som faktiskt var rätt) samt ett schabrak i fel storlek som dessutom verkar vara dressyrmodellen. Skulle lika gärna kunna fungera som täcke på min ponny.

Vägrara att acceptera detta och ska se till så att de får betala returfrakten och även betala tillbaka varenda krona.

alexxandra_
0

Anmäl dem till Konsumentverket! Detta borde alla som beställ göra för att antingen få de att bli mer seriösa eller lägga ner sin verksamhet som tydligen inte verkar funka. Annars hamnar de väll i bästa fall på konsumentverkets svarta lista:) Oseriösa företagare är bland de värsta som finns..

Conut
0

Är nyfiken om hur de fungerar nu för er.

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.