Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 768 ggr
Eve
0

Ny häst..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.. I lördags kom en ny häst till stallet. Ägaren hade lite problem med henne idag och undrade om inte jag ville sitta upp och hjälpa henne. Visst gjorde jag det. Så nu har jag en till häst på halsen ^^.. Jag ska hjälpa ägaren ett par dagar i veckan att få ig¨ång henne så att hon jobbar rätt och bygger muskler.

Kajsa Rose heter pållan. 10 årigt hbl sto, fux med bläs och två strumpor, jättevacker. Efter den vackra Amiral.

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

DojoKelder
0

Men vad kul att få lite omväxling i ridningen!!

Eve
0

Dojokelder - ja, verkligen.. hon ska ridas på samma sätt som jag rider Lykka, så jag kommer lära mig otroligt mycket och utvecklas något enormt hoppas jag på :)

DojoKelder
0

Åhhh vad skoj för dig!! Grattis och lycka till!!

Eve
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tack så mycket :)

bild: båda mina tjejer, som för övrigt har blivit riktiga bundisar :)

jen
0

vilken fin!

lycka till!

MiaMaria
0

Va kul!! Lycka till! =)

Anna
0

Mycket fin =) Lycka till!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

gejsa
0

Vad fin han ser ut. Kul att rida andra hästar med. Det lär man sig mycket på.

Cilla89
0

Va fin hon är :)

DojoKelder
0

fast det va väl en hon..? =)

gejsa
0

Hon/han spelar roll då. hehe

Snuttan2
0

Vilken snygging :)

Eve
0

tack så mycket :).. Ja, hon är jättevacker :) Kommer nog lära mig jättemycket på henne.. Det är en dam med massor av egen vilja vill jag påstå. Och hon krullar ihop sig i nacken så fort jag tar i henne så man måste rida på ytterhjälper enbart, det är jättrebra för det måste jag träna på :P.. Men någon som har ett tips på vad man kan göra för att hon inte ska gå så mycket bakom lod?
Jag tror att det handlar om att hon inte har så mycket muskler att jobba rätt än.. men jag vill inte att hon krullar ihop sig.. Tips?

Lindbygarden
0

som sagt…mycket snygg pålla!! Lycka till!

Cilla89
0

#13 Schess krullade alltid ihop sig innan.. Jag började rida han i låg form, där han fick sträcka ut sedan plockade jag upp han allt eftersom..

Snuttan2
0

Krullar hon ihop sig för att hon har för lite muskler värkligen? :S Då skulle jag INTE rida den hästen om hon har så lite muskler.

Jag skulle se över sadeln om jag var er, att den tillåter henne att komma upp och röra sig i ryggen.

Annars så är väll främsta anledningen till att hästar krullar att man själv gör ngt fel Oskyldig Eller att ngn tidigare har gjort rejält fel och förstört hästen så att den inte vågar röra sig egenom kroppen eller ta stöd i bettet/komma fram till bettet…

Jag rekommenderar halvlång tygel, mkt skritt ute i skogen där hästen får kliva runt off road och värkligen få behov utav att annvända sin hals och börja sträcka sig framåt-nedåt och annvända sin kropp som den fakitskt ska (för att balansera sig ;)). Bommar, mjuk korrekt ridning, massor utav beröm för mer självförtroende och tillit… Går att träna in att stretcha halsen och komma fram till bettet separat om hon är riktigt förstörd å rädd för bettet så att hon blir okontaktbar.

steffy
0

0# det liknar våran hästSkrattande

__iE
0

fin pålla :)
O kul för dig att rida ngt nytt, man lär ju sig som sagt mer då :)

Cydonia
0

Vad skoj! Man blir ju bara bättre och bättre ju mer man rider! :D

Eve
0

snuttan - ja, jag tror på sadeln.. hon har ingen egen, så jag har lykkas till henne tills vidare..

Snuttan2
0

hur hade du tänkt kunna rida seriöst och muskla henne då…?

Eve
0

Snuttan2 - Hennes egen är beställd :)