Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettstallet
Läst 3089 ggr
jennyliljedahl
0

Bygga stall

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag klurar och jag klurar och jag klurar. Nästa vecka får vi nämligen nyckeln till vårt nya hus där vi ska bygga stall. Tanken är att göra om garaget till 2 boxar och bygga till ett vindskydd.

Garaget är 4,40m x 6m så tanken är att göra två boxar på 4,40m x 3 m (= 13,2 m2). Lika bra att göra stora boxar när man ändå inte får plats med en stallgång..

På garaget kortsida finns en garageport som vi tänkt ta bort och byta ut till 2 stalldörrar varav en är delbar på mitten. Imellan boxarna funderar jag på att sätta en boxdörr, men vet inte om detta är onödigt? Finns nämligen en dörr till varsinbox (blir ju dock på olika håll). På garagets långsida finns nämligen en vanlig dörr som vi tänkt byta ut, då kommer denna "blivande boxdörren" leda ut/ in i vindskyddet/lösdriften. Bra/ dålig idé?

Vindskyddet i sin tur kommer antagligen bli 3m x 6 m (=18m2).

Hade varit bra om någon kommit med lite konstruktiv kritik, kanske tänker jag helt galet..? haha..

Tanken är då att hästarna ska gå på lösdrift, men sen ska vi ha 2 boxar ifall de behöver stallas in. Ifall det är väsentligen är hästarna 160-165cm i manken :)

Tack i förhand!

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)