Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 4035 ggr
Aourora
0

Hur ser häst- läget ut för dig just nu??

Ja, har du egen häst och hur länge har du haft den då? och så…

eller är du medryttare på en underbar häst i närheten eller är det både krångligt att ta dig dit oh du får betala för att få mocka skit?

eller har du en foderhäst/ något annat? Rider du kanske grannens häst ibland?

¤ Hur ser läget ut just nu och hur skulle du vilja att de såg ut? ¤

Är du nöjd/missnöjd?

gejsa
0

Jag äger 4 hästar. En fjording, en islänning, en halvblodsvalack och en halvblod/fullblodsvalack.

Sorro som är 4 år och halvblod (skäck om ingen visste det) ska jag släppa på foder i sommar/höst om han blir bra i magen. Vilket han troligvis blir nu. Är fortfarande bra. Törs inte sälja honom på något/några år förrens jag verkligen vet att han är ok.

Gejsa min fjording ska jag också sätta ut på foder. Snarast eg. Vill inte sälja henne förrrens jag vet att fodervärden verkligen tycker om henne och klarar henne utan problem.

Islänningen håller vi på och rider in. Är 5 år i år.

Halvblodsvalacken är 22 år så han får vara min häst tills han inte orkar mer.

Aourora
0

Mitt läge:

har haft hästuppehåll i snart ett år…detta både pga ekonomin o tid..och alltför mkt planering inför framtiden….

Vill komma igång igen men inser att stallplatserna som erbjuds just nu inte är något vidare, svindyrt eller så enkelt att jag inte vill ha häst där….

Så nu funderar jag om jag är tvungen att krypa tillbaka till att rida någons bekants hästar igen..gratis eller för en liten slant..?

Känns lite vemodigt eftersom jag vinkade adjö av- medryttar/rida- allas -hästar- hela -tiden -o-ch -aldrig- kunna bestämma- vad -man -ville- göra -själv -med -dem- grejen!

För att kunna ha egen häst-men nu känns det för knepigt :P Ska man gå tillbaka eller vänta på ett bättre tillfälle som ev. aldrig kommer?

LinneaG
0

Har en ponny på foder, en haflinger valack på 8 år. Har haft honom sen i augusti, men kontraktet går ut 1 juni.

Håller nu på och letar efter en ny häst att köpa,

Aourora
0

#1 låter så härligt när du berättar! Kanske skönt att få ägna sig lite mera åt ett par hästar och vara lite extra med hästen som är på ålderns höst…

:-)

Aourora
0

#3 Lycka till med att hitta den rätta :) härligt..

Anna
0

Jag är medryttare på ett underbart 11 årigt korsningssto mellan Arabiskt fullblod och Pinto. Hon heter Wind of Fields (kallas Windy till vardags) och är den perfekta hästen för mig! Precis lagom i storlek (hon är ca 145-150cm och jag är 163cm lång) och hon passar mig perfekt i alla lägen. Hon älskar att hoppa, hon älskar att springa, hon går jättefint i dressyren och uppskattar att få komma ut med mig i skogen eller på promenader.
Jag har ridit henne i 3 år nu (4 i höst) och vill aldrig sluta! Jag kommer inte växa ifrån henne så… Blir hon till salu framöver vill jag givetvis köpa henne, när jag är vuxen då.

Jag tar även hand om hennes föl Wilda som föddes den 20 juli 2006. Hon är väldigt busig men ack så söt och tillgiven! Hon är mycket hanterad; ryktad, kratsad, ledd på promenader, avvand från mamma osv. Löshoppad en gång än så länge, jag har bestämt att "leka" fram hoppningen så att hon inte blir rädd/känner sig tvingad utan får hoppa om hon vill och hur lågt/högt hon vill. Hon är redan en hejare på att hoppa!

När jag är i stallet mockar jag, fyller på spån om det behövs, fodrar ibland, ryktar och tar hand om hästarna. Rider om tid/möjlighet finns och det blir väl ca 2-5 gånger i veckan. Ägaren rider lördagar och ibland någon mer dag vid lovdagar/lov. Jag betalar ingenting, hon är bara glad att jag hjälper till med hästarna då hon går sista gymnasiet och har inte mycket tid.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

gejsa
0

#4# Eg vill jag ju inte sälja någon häst. Älskar mina djur. Och efter allt man läser hur folk sköter sina djur så blir man ju mörkrädd. Så jag tycker det känns rätt att sätta ut dom på foder. Så kan man ta hem dom ifall det inte fungerar. I stället för att dom ska bli en vandrande pokal.

Det är ju för att min ekonomi inte orkar längre tyvärr.

bubbelbubbel
0

jag är medryttare på ett busigt tinkersto.
hon gör lite som hon vill, men vi håller på att träna bort det.
hon är rolig och speciell och ger lite fart och fläkt i vardagen, även om jag kan bli rysligt tjurig på henne, så gillar jag henne. :)

Snuttan2
0

Om någon lyckas missat allt mitt gnäll å ego-tråd så gnäller jag lite här med över hur missnöjd jag är över min situation Oskyldig

Jag har ingen egen häst, betalar för att vara medryttare på två, rider en häst som min egen gratis för att den ska kunna säljas å extra-knäcker lite på en gamal arbetsplats (ridskola) där jag rider mkt när jag är där.

Här nr 1 är ponnyn jag varit medryttare på i över 4år, ett litet monster som mår rätt dåligt och därför tar ut det över alla andra genom att sparka och bita alla hästar och människor. Av någon anledning kommer jag rätt bra överäns med henne å har fallit under hennes grace iallafall.
Problemet med henne är då att hon inte är riktigt psykiskt välmående och inte har någon sadel som jag tycker passar. Så vi tömkör och tränar bara ifrån marken och jobbar på att förbättra hennes situation.
Har henne mån-fre.

Häst nr 2 är den skadade trav-häst-fågeln som jag nu varit medryttare på i två år kanske?
Är världens snällaste häst, underbart psyke och inte jätte illa bygd för att vara travhäst.
Problemet med henne är att hon är sönder. Jag tror att det enda rätta för henne är avlivning, men hon har en störd matte som inte vill se negativa saker om sin lilla häst. Självklart tränar jag inte med en skadad häst, utan vi går promenader, gymnastiserar lite smått, bara rör på oss och håller henne mentalt lite aktiv då hon mentalt mår förjävligt nu med utav att hon mår så fysiskt dåligt och situationen hon hamnat i.
Brukar ha henne 3dagar i veckan, och hela veckor då hennes matte är borta mkt.

Häst nr 3 är en liten arab-pojke. Han har i stort sett stått eller bara promenad-ridits de senaste 2-3-åren tror jag det är, stått mkt det senaste året iallafall. Hans matte har helt enkelt inte tid å energi åt honom då hon har fler hästar, så han har hamnat i skymundan. Eftersom hon börjar få det ekonomiskt lite knappert har hon bestämt sig för att sälja honom.
Jag rider/tränar honom fritt, ägarn försöker hinna med någon dag i veckan.

Sedan så blir jag erbjuden att jobba lite med andras privat-hästar till och från någon gång, är bra erfarenhet så jag brukar alltid försöka ta mig på det.

Othello
0

Jag har min norska döle & en shettis som bor hos mig när matte går i skola i sverige. Är nöjd med läget som det är nu Förutom att jag inte kan rida just nu =( på grund av min höft som inte fungerar & Värker. Men jag är väldigt nöjd annars har just fått eget stall hemma & jag får två hästar hit i höst som ska hyra in sig så jag är nog väldigt nöjd förutom att jag inte kan rida.

Luthien89
0

Jag äger 2 hästar, den ena är en D-ponny, 23 år, haft i 8 år, går bara i hagen och skrotar som pensionär. han betyder verkligen ALLT för mig, skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan honom!Han får gå här hemma till den dag han inte orkar mer

Den andra är en liten stor häst (158 cm), köpte han för två årsedan som 4 åring, trodde han skulle bli större än vad han blev tyvärr, är nu 6 år.. Så han ska säljas, så nu  jag letar jag efter en ny stor häst :) Kom gärna med förslag :D

Har båda hästarna hemma..

Tarek
0

Äger ett varmblod som jag haft i 5 år. Sen kan man kankse säga att jag lånar eller nått min svägerskas häst. Den bor hos mej och jag sköter den. Hon köpte den bara för att jag skulle kunna tävla lite mer än på mitt varmblod, hon vill bara skogs rida lite, så jag sköter tränandet och så Skrattande. Är det en liten tös som ligger i magen nu och väntar på att få komma ut så byggs nog stallet ut och förökas med någon/några mer kuse/kusarFlört

kram kram

me_minie
0

Ja, Jag äger sen dec ett korsningssto på 5år(bla Am paint/bruksnordis) Som just nu inte gör något alls.. DÅ hon är dräktig,å vilken dag som helst så kommer en till ;)  Som blir am paint,fullblod,å nordis.. :) SKa bli kul.. Å jag är helnöjd med min sitvation..

Jag betalar inte så mycket då jag har mina hästar hemma ;)

reddie
0

Jag har en varmblodstravare som jag rider längs vägar och i skogen, eller rider och rider  - jag åker mest. men trivs bra med det. Har den 1 maj ägt honom i tre år och innan dess hade jag en annan travhäst i 9 år.

RubHel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit hästägare sedan september-06 :) Det är det bästa som hänt mig!

Har haft både medryttarhäst och foderhäst tidigare, samt ridit på ridskola.

Aourora
0

Fina hästar båda två!

Peppe
0

Har för tillfället min c-ponny till salu. planen är att köpa en d-ponny dom gått minst LA med placeringar när han är såld.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

kemikal
0

Rider på ridskola en gång i veckan och är medryttare i ett privatstall. I privatstallet finns tre ston jag får rida, men just nu rider jag bara ett av dem, då häst nr 1 är högdräktig och den andra tjejen som hjälper till där föredrar häst nr 2 framför nr 3. Nr 3 är den jag rider mest just nu, hon är fyra år och kan vara lite busig, men är egentligen snäll och känslig. Vi rider mest i skogen och övar på grunderna. Det funkar väldigt bra, jag mockar och sköter om den häst jag rider den dagen, eventuellt kan jag släppa in eller fodra om det behövs. Ägarna är snälla och som det ser ut så kommer jag fortsätta där länge till. Det enda är att det inte finns ridhus om det är ruskväder, och att jag behöver bil för att ta mig till och från.

Det jag skulle önska, om jag hade råd etc, är att köpa min favorit från ridskolan. En lämplig läromästare för mig, och så skulle han få ta det lugnt efter sina år av troget tjänande. 

Så jag är nöjd, men har ändå en dröm utöver det…

Between
0

Har min egen häst det är jätte fint stall osv. Men blir irriterad på att de finns typ ingen skog att rida i och nu kommer botniabanan hit =/ alltså ett tåg grejs :( De e så dåligt! För tågen kommer köra 300km/h precis brevid en väg vi rider på. Och ridskolans uteridplan ligger precis under den så dom kommer inte kunna rida ute nå mycket i sommar!

AusaBausa
0

Äger 2 egna hästar(förmodl bara 1 morgon) ett shettis sto, Zaffran 15 år och varmblodsvalack, Lord Ajrim"Ludde" 15 år. Stoet avlivas ev i morgon pga återkommande fång.SNYFT!

sen är jag fodervärd till ett shettissto,Kefir 11år  som fölar i maj. Är sen delägare till ett svenskt halvblodssto som är 21 år.

Är väl nöjd m dessa men skulle ju gärna vilja ha en hel flock av shettisar men det tar tid o kostar ju. Är ju inte nöjd över att Zaffran är sjuk men där kan jag inte göra så mkt mer än jag redan gör. Ludde o jag har precis börjat träna för instruktör så det är vi väldigt nöjda över. Skulle bara vilja ha ngnstans o träna hemma också..

Maja
0

Jag är medryttare år ett antal hästar.. ;) Ägarna blir bara glada om jag hjälper till, så jag behöver inte betala någonting (jag "betalar" genom att motionera hästarna ;))..

Jag rider främst:
- Ett isissto född 1989
- Ett isissto född 1998
- Ett varmblodssto född 2000 (har inte ridit henne än, men jag ska göra det….någon gång, när jag har insett hur man tar sig upp på en såndär långbening.. ;))

Stallet ligger 6 km från mitt hus så i sommar kan jag nog cykla dit.. :) Det är superbra, ägarna är suuuuuuuuupersnälla och litar på mig till 110%, så jag får göra vad jag vill.. :)

Loa-bg
0

Mitt läge håller på att förvandlas till drömläge. Har alltid velat ha två tävlings-D-ponnyer. Har inte kunnat haft det innan för att jag hade min unghäst redan och B-ponnyn stod kvar. Men nu är dom två sålda! Visst, jag saknar dom verkligen. B-ponnyn var min första häst och unghästen har jag haft sen hon var föl och själv ridit in henne. Men ändå, nu har jag två D-ponnyer att tävla och träna med! Jag kommer jobba som en galning, gött!

Dom två hästarna som jag har nu är D-ponnyn Casanova com jag haft i 1½ år. Och den andra D-ponnyn harjag haft i… 3 veckor, tror jag. Stallet ligger bredivid huset. Ett stort stall med nya stora boxar, helt för mig själv.

Allt är super. Men jag har ingen att rida ut med… Kompisar rider ibland nån av mina. Men helst vill jag rida dom själv och många har viktigare saker för sig :/

MiaMaria
0

Jag sålde mitt fullblod i september och har sen dess varit med/hjälp-ryttare på Jätten, en halvblodvalack på 13 år, e. Cadiac - Bernstein, tävlar msvA dressyr. Har även massa pyssel med Jättens ägares andra hästar Gali, Lady och fölet (ej något namn än). Jobbar extra i stallet på ett naturbruksgymnasium och både rider och kör där. De va kortfatat min situation just nu.

Peppe
0

#23 du har inga nya bilder på fölisen snart? Oskyldig

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MiaMaria
0

Kanske, tog kort förra helgen iaf, ska se vad jag hittar, ska snart starta en tråd med helgens bilder så han kanske slinker med där ;-)

NinaToy
0

har en påny, se foto. :)

Thorsson
0

Jag har en foderhäst-2 medryttarhästar+ ett föl som jag ser efterså mycket jag bara orkar (:

Kastello
0

ja har en egen fjording.. köpte honom i oktober -06 Ja har tyvärr inge eget stall men ja har honom på lösdrift hos min kompis.. trivs rätt bra me allting! =)

Thorsson
0

#28. Vad kul (: Min foder häst är en fjording (:(: han är ca 1.45 (. Hur stor är din ?

steffy
0

jag har en egen shettis sedan 11år tillbaks.Mamma köpte en stor häst(för 8månader sedan) som hon har allt ansvar för så hjälper jag till att rida och mockar när jag har tid eller vill.

ciss
0

Egen häst.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Lyrik
0

Jag äger Lyrik, 26-årig kbltravare sedan 10 år tillbaka. Min andra häst nu, ägde Blue Skies xx innan, som tyvärr fick avlivas -96 pga kronisk fång.

NinaToy
0

Har en D-ponny , ska köpa en storhäst snart. :) Då kmr jag ha två hästar. D-ponnyn har gått svår hoppning, har köpt honom för inte så längesedan.

PimTheGreat
0

Äger en varmblodstravare på 18 år som jag försöker få ut på foder så snart det går (än så länge ej hittat någon seriös) Han har jag ägt sen 12/12 -04. Köpte honom av Ida79 här på ridsport.

Sen har jag en arab på foder. Fontane. Blir 6 år i år. Han har jag haft sen i sept- 05. Kontraktet där går ut nu i sommar så, i maj nu måste jag bestämt mig om jag ska köpa honom eller inte.

CarolineO
0

Jag har haft min travar flicka i 4 år =0)   Hon är 24 år och superduktig!!! Hon kunde ingenting när hon kom till mig, men nu kan hon galoppa, gå på tygel, skänkelvikning, hoppa lite men det slipper hon helst…. Både hon och jag tycker det allra bästa är att rida i skogen och ner till stranden, så det gör vi mest =0)

Ekman
0

Jag äger tre st hästar En shettis, Ett halvblodskorsing och en ponny ( som är utlånad på foder) sedan har familjen 8 hästar till 4 st ardenner hästar plus den ena har en i magen och ska föla vilken dag som hälst, 4 st shettisar….

Jag har haft mitt halblod sto sen hon lämna mamma och hon är nu fyra år, Ponny köpte jag som 1 åring och är idag 5 år och shettisen köpte jag med som 1 åring och är nu 5 år…

sedan så är det dem andra hästarna som vi haft från olicka åldrar tills idag..=)

DojoKelder
0

Jag är ägare till ett litet varmblodssto sedan 18 november 2006.. innan dess hade jag en varmblodvalack i ca 2 år.. fick tyvärr avliva honom 16 januari 2007..

Ledin
0

Äger 3 hästar en vbl-sto på 11år hur fin och bra som helst, sen har jag 2st russ som är till körning och lite barnridning lite egna men snälla och toppen-körponny. Vbl går på grövre bete så hon ska tjocka på sig lite mera Skrattande men russen går på avbetat bete så dom inte blir för feta och fong. Ja allt är toppen här.

Eve
0

Jag är medryttare på en underbar liten pålla, Lykka.. Kallblodstravare som jag har som min egen :).. 7 år och grundutbildad i hoppning och dressyr. Jag har tagit henne från calvaletti till hinder på 120, bana på 1m och hon har kapacitet för mycket mer.. och det jobbar vi på, att klättra högre i klasserna :).. När jag började rida henne kunde hon inte galoppskänkel, nu fattar hon bäst från skritt :)..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Tallkotten
0

Medryttare på ett 6-årigt knabstrupper sto, Cindy, vi trivs jättebra ihop! lite lång till stallet, ca en timme kommunalt, men det är det värt, kan inte hitta en bättre medryttarhäst. Trivs jättebra med hennes ägare, betalar för en dag i veckan men oftast blir det två eller tre :D Första hästen som jag viljat tävla med så ska jag nog börja med det inom kort, vi ska förmodligen ställa ut henne på knabstrupper RIKS och ta föl på henne nästa år, kan inte vänta :D Cindy är nog utbildad ungefär till LB-LA i dressyr men är man på henne så kan hon även göra piaff liknande saker. hoppat 80-90 cm men hon är rätt lat på den fronten och man måste driva som bara den för att hon ska hoppa :P

Men det allra bästa är nog hennes temprament. smart, lugnet själv och jättesnäll:D

Cydonia
0

Jag är medryttare på en 6-årig svensk halvblodsvalack vid namn Monroe. Han är e: Montgomery, ue: Pontus.
Monroe, som också kallas Monnisen, står på ett stall utanför Uppsala som ägs av en familj, vars dotter äger Monroe. (Komplicerad mening?). Jag rider, pysslar och mockar när jag är i stallet, och betalar ingenting, två gånger i veckan.
Monroe är en jäkel på att hoppa (men jag har aldrig hoppat mer än någon stock i skogen) och tävlar lite då och då. Han har jättefint steg, vilket jag utnyttjat på en dressyrtävling i vintras… x)

Jag är väldigt nöjd med min situation, stallet ligger lagom långt bort (4,5km) och jag cyklar året runt dit. Hästen är helt okej, någon jag kan utvecklas med själv. Jag har så smått börjat lita på Monroe nu, efter alla våra duster, och det känns bra. =)

bubbelbubbel
0

jag är ensam nu, utan häst, kanske kommer det nått till hösten..:P

mazze
0

Jag har ett korsningssto, som är dräktig m Karnawal ox. Henne har jag haft sen maj -00.

Cilla89
0

Har 2 egna hästar. En D-ponny som är 23 år, skött om honom i 10 år och ägt i 8 år, han är mitt allt, mitt liv, en stor del av mig, rider honom inte längre, han är pensionär med all rätt efter 10 år som ridskoleponny :)

Sen har jag en hlavblod/new forrest vallack, 6 år, 158 cm hög, som jag ägt i 2 år. Som jag nu har till salu då jag vill ha en större häst.. Känns tungt och jobbigt att sälja honom men det är det enda rätta. Han är 158 och jag 170 :/ Är inte så att jag är förstor, bara en princip sak att jag vill ha en "normal" stor häst runt 165-170.

Sara
0

Har annonserat efter medryttarhäst och har redan efter 2 dagar fått svar från 2 st som verkar vettiga.

Sen rider jag dressyr i en grupp på mellan 2-4 personer en dag i veckan på en ridskola. Tycker dock det är lite lite för att kunna utvecklas. Därför är jag nu ute efter en medryttarhäst i Alingsås trakten.

Sara

AliceL
0

har en C-ponny just nu som jag tränar och tävlar både hopp och dressyr med. är missnöjd, vill ha en till C-ponny som är lite mer rutinerad.. har ju gjort allt med min själv, gjort en hel del tokigheter..

i höst ska jag rida en B-ponny som ska säljas, ryttaren kommer inte så bra överens med den.. kanske rider den några dgr i veckan, får se.. :)

Snuttan2
0

Får göra som bubbelbubbel å skriva en uppdatering eftresom tråden dragits upp å mitt tidgare inte stämmer längre.

Travhästen ska ju tas bort å jag är trött på ägaren så jag åker inte ut till henne, å inte araben heller då jag mår dåligt utav att se travhästen å träffa dens ägare.

Ponnyn har jag sagt upp med nu med eftersom jag inte kan komma någonstans med häst som jag inte kan rätta till i kroppen eller ändra på hennes situation så hon mår bättre och eftersom jag är intresserad utav att rida trots allt så blir det dumt att fortsätta med henne med sadelproblemen även…

Så nu har jag inget att leka med alls :( Försöker sno Gejsas häst, men går rätt trögt just nu, mår sämre igen å jobbigare att ta tag i saker å få till ngn motivation när det dras ut på å så har jag för höga krav som vanligt, varit å tittat på ett par stall nu, men det är alltid ngt fel på dem eller oftast människorna där Oskyldig

Johanna
0

är lycklig ägare till en halvblodskille på 7år.

är nöjd med det, hade tidiagre 4st hästar men tycker det räcker med 1 nu :)

Vad jag är missnöjd med är väl att Plutten så gott som varit oridbar under närmare 10månader o ser ut därefter, men men… nu ska vi snart börja köra igång på allvar o bygga muskler!(bara hovls kan pallra sej ut *mummel*

Eve
0

Nu har läget ändrats, sedan jag skrev inlägget.. Jag har fortfarande kvar Lykka, men jag har även börjat rida Kajsa Rose, 10 år. Hennes ägare vill ha hjälp med att få igång henne osv. Så nu har jag fullt upp i stallet :)..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Abico
0

Jag rider på ridskola, fast mamma ska ringa och säga att jag och lillasyster inte ska rida kvar där till hösten. Vi har tröttnat på vissa *hrm* saker som sker på det stället… Ist. har vi fått plats på Burhult, ett welsh stuteri och ridskola. Där verkar det jättebra!
Under sommaren kommer jag även fortsätta rida islandshäst hoss mammas arbetskamrat, där vi även får lite lektioner av dottern.

Kram Hanna

Hanna 

Lindbygarden
0

#49… så fiin!! nu har du två mycket fina hästar som du rider!

Här hos oss finns det ett hblsto född 1992. hon är tänkt som avelssto, hon är e: Feliciano ue Robin Z… längre bak hittas också Nebraska och Iran.. Hon är en mycket snäll och oerhört kelig häst.. ska ha gått som mest 1.30 bana före skada (trauma) Vacker och rejäl!

Sen har vi köpt oss en liten shettiskille han är 10 månader med en mkt mixad färg… brunspräcklig hals och mörkgrå skimmel på övriga delar.. han är inte vackrast men så goooo… tycker även hblstoet som har tagit till sig honom dom en liten bebis!

Så det är "familjelycka" i våra hagar!!

Pomperipossa
0

Allt ligger på is nu…. Småbarn, jobb, skola…finns inte tid helt enkelt… Blir jag riktigt sugen så har alla mina vänner runt mig hästar som jag brukar låna.

Mandysan
0

Jag äger ett importerat sto född 1995 som heter Whispering Fox :) Jag har haft henne sen april-06.

Jag är nöjd men jag skulle lätt hinna med en  egen häst till… (Mamma och syrran delar på 2 st med)….

Lindbygarden
0

#53… är hon stickelhårig eller är det ljuset som luras?

jen
0

Jag har en häst, och min dotter har en ponny.

Min heter Wambezi, och är en arab på 15år. Honom jobbar jag just nu igång i skogen efter en sparkskada i förra stallet. (andra gången"suck)

Jag rider western på honom och tränar med honom i Nyköping (när han är frisk)

någon gång ska vi tävla…

jen
0

Min dotters ponny heter KingClear men kallas för Kalle.

Han är ett vbl som har tidigare tränats för montè och sedan tävlat lite i hoppning. Vi köpte honom för ett år sen och han rids mest i skogen och hoppar lite ibland.

linnrisedal
0

Jag leasar ett gotlandsruss, och rider "grannens" gotlandsruss, får ett till rus på lördag som jag skall ha över sommaren.

Jag är mycket nöjd med det hästmaterialet jag har nu, skönt att kunna lämna tillbaka/sluta om jag typ skadar mig alvarligt eller något. Tävlar ponnytrav med alla och det funkar jättebra med alting!

_caroline_
0

har två hästar, en till vintern hoppas jag. Det är ett halvblod och ett russ. har en annan häst i stallet också som jag rider ibland men det är mest lull lull i skogen.

Mandysan
0

#54 Hon är brunskimmel =)