Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: foder
Läst 2006 ggr
Lindbygarden
0

Betesputs till fyrhjuling...

vårt bete växer nästan igen då våra hästar inte hinner äta allt! Bönderna har enormt mycket att göra med höskörd etc… så jag vill inte störa..

Men finns det betesputs som man kan koppla till fyrhjuling?

gejsa
0

Men kommer inte betet att torka ihop om ni betesputsar nu?

Lindbygarden
0

jaaa… det kanske det gör… när är det bäst att putsa då? jag är ju helt "grön" på området..*fniss*

gejsa
0

Efter betet. När hästarna gått färdigt i sommarhagen ska man göra det. Man tar ju bort det överflödiga gräset som finns då. Det står ju kvar som torrt gräs nästa vår annars.

Men samtidigt så kör du ju runt bajshögarna så det sprids över hela hagen. Och blir det inte helt tunnt så finns maskarna kvar i högarna ändå över vintern. OM du inte går och plockar bort dom. Vilket är ju en omöjlighet i högt gräs. Har prövat så jag vet. *ler*

Jag har slutat att putsa mitt bete pga detta.

Lindbygarden
0

hmmm… kruxet är att det har vuxit så enormt mkt så om jag inte får ner det lite på ngt sätt så har jag inte bra bete hela sommaren… Jsg behöver fler hästar eller får!!! finns det inga nakenfår???

jen
0

#4 jo, om du rakar fåren blir de nakna Cool

gejsa
0

Men kan ni inte slå lite med lie som dom gjorde förr då? Nu vet jag inte hur mycket ni har så……

Hur mycket är det oavvänt då? Som bara står alltså? Du kanske kan putsa en del isf. Men man vet ju hur det ser ut när man klipper ner gräset på gräsmattan vid torka. Kommer det regn så börjar det växa igen iofs.