Drömhästen.
Min drömhäst, eller rättare sagt, ponny är en shetlandsponny på kanske 95-100 cm i mnkh. Färg spelar inte så stor roll, men jag tycker att brun faktiskt är himla gulligt på shetlandsponnyer. Det ska vara en valack, som inte är för gammal och inte för ung. Kanske en 8 år eller så. Han ska vara snäll och lätt i hanteringen, men självklart ha lite av det där 'ponny buset'. Han ska gå att köra. Förutom att köra så ska jag också trickträna, longera, tömköra, eller bara gå ut på promenad och mysa.
Åhhh, det skulle vara den perfekta ponnyn för mig! 
Hur är din drömhäst? (eller ponny
) *nyfiken*
min skulle nog vara en d-ponny en nätt connemara inte för grov, den ska hoppa högt och kunna tävla dom högre höjderna en runt 10 år inte för gammal då alltså ;) , färg spelar ingen roll :)
Jag har min perfekta ponny, han passar mig perfekt och jag kommer inte byta honom mot någon annan ponny. Han är en ponny med okänd stam och vi gör det mesta tillsammans. Svartskäck på 90cm och 12 år gammal, valack med glimten i ögat. Han är trygg i sig själv, kaxig och enveten som synden, men ändå väldigt lugn i stressiga miljöer och lyhörd och han går med på det mesta. Svårfödd och kräsen när det gäller mat och han är ingen favorit hos hovslagaren. Tävlas i agility, tömkörning och i hoppning med ryttare 
MVH
Sofie
Jag har redan min drömhäst! :) En valack född 01 e: Latouro L, 168 cm, brun med stjärn. Har med föregående ryttare gått 1.40 med placeringar samt kvalklasserna till junior-SM! :D Jag har haft honom sedan i september förra året men eftersom han stått skadad flera månader har vi endast hunnit hoppa 1.10 med placering. Han är en välutbildad, arbetsvillig, lydig, ärlig och positiv häst som älskar att hoppa över allt annat! Har ett mycket spänstigt hopp och lagom med motor, alltid underbart rolig att rida och passar mig mycket bra. :) Han är dessutom supermysig att hålla på med och älskar att bli ompysslad. Sen att dagligen slår världsrekord i att lera ner sig är en annan sak… ;)
3# Haha söt häst!!! :P
Min drömhäst skulle nog vara en… Häst :)
Nej, men, antingen en kallblodstravare, eller någon lite nättare, typ varmblodstravare, sv. halvblod, fullblod eller dylikt (antingen eller, liksom :)). Gärna pigg, men jag vill samtidigt ha någon som kan ifrågasätta lite, precis som jag gör när folk ber mig om det. 'Ge mig en bra anledning varför jag ska göra det, så gör jag det.'
Antingen svart, skimmel eller en ljusbrun (brun/röd) fux (hur många sådana finns det egentligen!? :)), men även en riktigt metall-glänsande fux.
Gärna kring 155-165 i mankhöjd.
Min medryttarhäst passar ganska bra in på det. Svart pensionerad kallblodstravare. 154 i mankhöjd. Lång man och pannlugg, riktigt ståtlig är han. Snäll och gosig, pigg när han vill, men har sina sätt att ifrågasätta motivet.
Något så fruktansvärt trevlig när man klickat (ilket vi inte gjort på alla fronter än, men på de vi har gjort det… <3!), men han har en vilja av stål, den herren! <3
Jag har min drömhäst, en underbar kallblodstravare. :)
Men ska jag ha en till häst vill jag antingen ha en svart welsh montain med en bläs och vita strumpor. Tävlad till åtminstone nationell nivå i körning och lättsam i hanteringen. Den ska vara pigg och framåt och ha tycka om att arbeta.
Eller så vill jag ha en till kallblodstravare som ser likadan ut som Dacke, en jag kan köra par med helt enkelt.
Min drömhäst tror jag skulle vara en kraftigare typ. Antingen en större D-ponny, en stor (max 170) häst eller en liten stor häst.
Sedan skimmel, brun eller mörkbrun. Kunna vara lite allsidig. Så kunna göra lite vad som helst med hästen.
Inte för ung och inte för gammal att man bara får något år med den. =)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Min drömhäst skulle vara en liten storhäst, kring 150-160cm hög i mankhöjd. Helst fux eller skimmel, det är dom snyggaste färgerna enligt mig.
Jag tycker att hästen jag har på delfoder är ungefär min drömhäst, men skulle viljat ha henne 10cm mindre i mankhöjd och lite yngre, och såklart helt min. Hon är ett svenskt varmblod på 174. Hon är 19år och är väldigt snäll i hanteringen. Jag har haft henne i lite mer än ett år nu!
Fast jag typ hittat min dröm ponny :D fast för mig är hon perfekt
Jag har min häst och min foder ponny som är mina drömpållar.
Fannie är en gammal pensionerad d-ponny som är hur go som helst. Kaiza är ett 9 årigt varmblod som jag håller på att skola om.
För mig har alltid drömmen varit att hitta hästar som jag klickar med och det har jag gjort och därmed är dem mina drömmhästar. Jag har inga amibitioner att tävla eller något så rent prestationsmässigt behöver dem inte vara grymma.
en kraftig häst med hovskägg eller en andalusier, gärna skimmel eller fux, inte för gammal men inte för ung heller, 6 - 9 år kanske. trevlig att rida, bra dressyrhäst. valack eller hingst.
det låter som en häst som står på ridskolan som är andalusier, skimmel, valack, och han har underbara gångarter, han är otroligt vacker! däremot så är han lättskrämd.

tjaaa jag har många drömhästar.. men skulle jag köpa en idag så skulle det bli en enligt följande
Färg - gulbrun eller isabell, eventuellt en svart med tecken. (2 vita strumpor bak, en lägre vit på ena fram och det andra fram svart samt en stjärn eller en smal bläs)
Kön, ålder - valack/hingst, 0-2 år (ev 3 år). Eventuellt ett sto för western/avel.
Ras - Halvblod eller P.R.E för dressyrinriktning, eventuellt en morgan för western. Gillar lätta och högställda hästar till typen. Vill alltså inte ha en barock-P.R.E utan den lättare modellen.
Eftersom jag tänker mig en unghäst så lämnar jag temperament och ridning öppet.
Min/mina drömhästar är alltså kombinationer av dessa raser och färger!
Men överst på listan vore nog ett fint gulbrunt halvblod eller en gulbrun P.R.E. som andrahäst vill jag ha en riktigt guldig isabell
kan jag ha 3 hästar så blir de täven en svart!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
En camarguehäst, valack, större/grövre typen. Ålder 4-15 år, antingen precis inriden eller med en bra grundutbildning. Stor och bärig galopp, bjuder till samling, lyhörd för sits och vikthjälper.
Alternativt en PRE, knabstrupper, lipizzaner eller lusitano med dylika egenskaper.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Min drömhäst är ett mindre halvblod, vallack, med god hoppförmåga och mjuka steg. Ska kunna samlas enkelt och inte vara för het, men ändå snabb om man ber om det. Han ska vara nätt i kroppen och ha en mörkbrun färg som lutar mot svart. Gärna fyra vita strumpor och en tunn bläs.
Jag har två drömhästar:
Min ena drömhäst skulle vara en stor varmblodskille på ca 180 cm, Skäck med stora vita och svarta fält, Stor och biffig. ca: 10-15 år,
Och min andra skulle vara en Svart nordsvensk med gengående bläs och 4 vita strumpor, ca: 7-13 år,
Min drömponny är en c-ponny, maxad.
Den ska vara lätt i munnen och va fin i dressyren, och i hoppningen så ska den vara ganska het och gasa på ordentligt mot hinder, och kunna hoppa högt :)
skimmel :D