Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 953 ggr
Lindbygarden
0

Efterlysning Verona Pride!

Skulle vilja veta vart Verona Pride, brunt vbltravar sto född 1989 finns?

Hur hon mår om hon fortfarande finns i livet etc…

DojoKelder
0

Har du kollat stc? Enligt dem är hon vid liv.. de har en reg. ägare vid namn Pukema Frida som ska bo i Kållered..

Lindbygarden
0

har kollat där… de hade henne dock till salu för två år sedan så köparen har kanske inte gjort ägarebyte

DojoKelder
0

Men går det inte att ringa dem och höra?? Dem kanske har namn och tel. till köparen..

Lindbygarden
0

japp… tänkte dock se om ngn här ute vet ngt ocksåSkrattande

DojoKelder
0

#4 ok.. jo det kan ju vara smart!

Ledin
0

hmm får man verkligen sälja en vbl utan att regga det stc? Trodde inte jag. Testa å ring dom som står som ägare dom bör ju veta vart hon e om dom inte har kvar henne.

Lindbygarden
0

jag har ringt dem flera gånger under dagen… sen så är hon för gammal för att starta så jag tror inte att folk alltid bryr sig om att göra ett ägarebyte…

hoppas att hon har det bra ngnstans!

Ledin
0

Jaså, men när jag fick min så gjorde vi ägobyte fast hon inte kör trav. Jag trodde stc ville ha kolla på alla travhästar fast dom inte går på travetFörvånad. Så då behöver med andra ord inte jag regga min när jag säljer henne? ´Nu vart jag lite arg på STC ska ringa o kolla upp detta imorrn. Är ju kanon bra om man letar efter en å lite mera bakrund vad dom har gjort om dom änds har gått på trav mm. Skulle inte förvåna mig ett piss om dom skiter i travhästen när den blivit avelsto lr ridhäst. Jag hoppas iaf att du får ett svar om vart din gammle vän tagit vägen och att hon är på grönbete å tjockar på sig Flört

DojoKelder
0

#8 jo men ska regga dem.. det är dock inte alla som följer detta eller bryr sig..

mazze
0

Idag ska alla hästar ha pass och man SKA göra ägarbyten vid försäljning.

lisette
0

hon kan vara avlivad. inte alla skickar in om det.

Ledin
0

Ja det vet jag att alla har pass det har jag kirrat för länge sen..  å jag kör på att om hon blir såld ska ägarbyte reggas hos stc har redan papprerna hemma. Men jag blir lite arg tycker det e ren lathet på inte kolla upp vissa hästar osv. Å det e ren lathet att inte göra ägarbytet med.

Lindbygarden
0

hon var såld till en kvinna/tjej utanför gbg… så inget byte hade gjorts..

Hon skulle tydligen må bra… talade med tidigare ägare..

DojoKelder
0

Men vad skönt att veta att hon mår bra iaf!

MiaMaria
0

Skönt att du fick veta så mkt iaf. Ringde du direkt till tidigare ägarna eller va de nån som svarade på annons?

Lindbygarden
0

ringde direkt… men "vågade" inte säga att vi gärna ville ha henne som pensionär här sen…

MiaMaria
0

Ok, fick du nr till nya ägaren?

gejsa
0

#16# Klart ni ska säga det. Dom kanske blir jätteglada åt det. *ler*

Lindbygarden
0

#17 nope… bad inte om det heller…

Ledin
0

Skönt att du fick reda på att allt va bra med henne. Men ring dom igen och våga säga att du vill ha nr bara för att hästen har en plats hos Er nu när hon är gammal (hon va väll rätt gammal). Många som vill dumpa sina gammla hästar pga att dom kostar "bara" å inget gör. Lycka till, håller tummarna för dig.