vår?
när kommer våren. sitter och tittar bland mina bilder för att hitta ngr skojsiga. så hittar jag dessa. tagna den 18/3-05, tror ni det ser likadant ut om tre dagar? jag önskar det gjorde det.
kommer fler bilder

Förra året släppte jag mina hästar på bete den 10 april och tror du det blir sommar så snart
man får ju hoppas

Våren är nära det skulle bli några varma dagar nu. Vad sköna bilder man känner liksom den där första våren inte så vacker men full av hopp

#5 Den blev jag avund sjuk på 

kiara- härligt för hästarna att komma på bete så tidigt. det är ju inte alla som släpper sina hästar på bete dygnet runt ens..
*retas* i somras fiskade dom kräftor där. de fick 4 kg. på midsommar hittade de en kräfta som var från armvecket till handleden. och det är ingen överdrift. den var enorm.
bäcken är även bra om man vill bada när det är varmt och man druckit för många öl. sambon och två vänner gjordet detta för ett tag sedan. *huttrar*

Jag älskar skaldjur och öl är inte fel det heller
det finns inga dåliga kläder bara avslagen öl
eller vad heter det
Jag vill ha mina hästar ute så mycket som möjligt och i sommar ska vi bygga vindskygg/ligghall, det är ju löjligt med 12 timmars gräns när vädret tillåter mer. Men våren kom till Göteborg den 10 april förra året, det var varmt redan då
stödfodrade ni mkt då?

# 9 det där håller jag med om kiara. hmmm men gäller det även på sommarbete med tolvtimmars gränsen?
jag äter tyvärr inget alls från havet så för min del kunde det hellre varit delfiner som vi haft i bäcken… :)
nej det gäller inte på sommarbete.. det finns olika bestämmelser i olika län/kommuner..

#10 Nej inget stöd foder alls nu har jag ponny fodras genom att man säger mat, säg det inte för ofta för då kan dom tas för att vara fotbollar
#11 När gräset växer då får dom var ute hur mycket som helst. Det betyder att en regnig sommar vecka så får hästarna vara ute dygnet runt och en solig vinter dag kring nollan då är det djurplågeri att ha ute dom mer än 12 timmar
Jag älskar skaldjur, kräftor, krabbklor, räkor, lax (är inte skaldjur jag vet men gott) jag kan äta hur mycket som helst det är fest och tösen får köttbullar så är hon nöjd 

# 13 nu vet jag inte om det var ironi, men jag tror det?
Inga "vår" tecken här än så länge, bara snö snö snö! Det kom ner en o annan flinga igår kväll, blev nästan deprimerad när jag såg det. Vill ju ha VÅR!

Kan bara hålla med er andra. Saknar vår och framför allt sommaren.
Men att våren skulle vara på väg, känns inte här i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Idag var den +5 i solen! Jippie!!
Och nu när jag körde hem så var det bara slask på vägarna = vår!!
Ljuvligt, soligt, varm och härligt väder här just nu!
Ett annat vårtecken är det att de soliga brantarna börjar så småningom bli bara, fast än så länge i en liten utsträckning. Men ändå!

Börjar de bli bara?
Ska gå ut och knäppa kort på våran omgivning i dag så får ni se varför våren känns väldigt avlägsen här. *suckar* Är så avis på er som känner vårkänslor.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#18 Kan hända att jag överdrev lite. Int är de riktigt bara men de håller på att smälta när solen lyser. Lite har kommit fram men det är myyycket kvar ännu.
På bilden ser du vad jag menar. Under träden där det inte har varit så mycket snö har det smält och det fortsätter att sprida ut sig. Inte så mycket än men vart minsta vårtecken tar jag till mig
Fast vägarna var härligt slaskiga ida, ett säkert vårtecken!

Jag vill gärna att våren ska komma imorgon!!
Det var så skönt att stå i solen idag!!

Håller med dig #21

Ligger o solar, va mysigt!!
han säger: "Du skymmer solen, kärring!" eller "Hit med kardan, bruuuuuschääään"…