Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1749 ggr
davidia
0

pratat´med vet.

nu har jag pratat med veterinären om davidia och hennes konstiga betende med balans och allt.distriktsveterinären vill att jag åker in till karlstad med henne.och atg i karlstad vill inte att hon åker transport när hon har dålig balans.så nu får jag ringa till distriktsveterinären igen och be dom komma ut och att dom får ringa och få hjälp av atg över telefon..och ingen vet vad det kan vara….

steffy
0

skriv när du vet mer, hoppas allt går bra

Ledin
0

Ja det va min 1a tanke hur skulle det gå i transporten? Hoppas det inte är något allvarit men eftersom hon var pigg så tror jag inte det. Håll oss underrättade nyfiken hur det går och vad det kan vara. Flört

davidia
0

det är inte säkert att distriktsveterinären hinner att komma ut till mig för hon var fullbokad….jag blir tokig..

gejsa
0

Med ett sådant beteende som din häst har så måste distriktaren ta det som jourfall ju. Andra småfall får dom ju skjuta åt sidan.

davidia
0

ja jag tycker det.hon skulle ringa till mig när hon var färdig på det stället hon var på nu.annars måste hästen åka hästambulans i hängmatta…..

steffy
0

5# hoppas verkligen det löser sig och att distriktsvet kommer ut

davidia
0

ja för det blir ju minst problem om hon kommer ut.bara hoppas att dom tar prover och hittar ett litet fel som är lätt att bota så hon blir frisk!!

gejsa
0

Vi får hålla tummarna allihop att det går bra och att det går att bota lätt.

elin
0

Låter iaf väldigt otäckt..

/Elin

MiaMaria
0

Låter inge bra! Veterinären måste ju inse att ett akutfall måste gå före vaccineringar o "vanliga" besök!

davidia
0

nu ringde veterinären och hon kommer förbi idag.hon har pratat med atg och dom tror att det kan vara fång.

gejsa
0

Fång blir väl inte hästen vinglig av???

MiaMaria
0

Om dom får fång blir dom väl inte vingliga

gejsa
0

Opps där skrev vi nästan samtidigt. *ler*

davidia
0

nej och dom har väl även puls i hovarna då?men hon sa att dom kunde få det i bakbenen först också…..hon skulle komma upp och kolla och ge henne stelkramp med.och går hon bet så får jag åka in med henne imorn

CBA
0

Usch vad otäckt och vad frustrerade att vara så ovetandes om vad det kan vara.

Jag hoppas de får reda på snart vad som är fel!

Skriv igen och berätta hur det går!

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

MiaMaria
0

Jo dom kan få de i bakbenen, men jag har varken sett eller hört talas om någon häst som vinglat pga det. Men hoppas de går bra iaf o att du får veta vad de e som felar

Cilla89
0

Håller tummarna att dte inte är något allvarligt :/

davidia
0

dom ska ju få puls och varma hovar av fång.men det har hon inte.vinglandet kan ju komma av att hon har ont i hovarna kanske.

Cilla89
0

#19 Men står hon i sån typisk fångställning?

davidia
0

med benen under sig.nej inte så att det ser konstigt ut.hon ser precis ut som vanligt när man tittar på henne.det är när hon går som man märker att nått är fel.

Cilla89
0

#21 Mycket lustigt!! Ormbiten då?

davidia
0

nej hon är inget svullen nånstans

Lorita
0

Du, gick hästen på bete? Det är ganska varmt ute just nu och det kan vara saltbrist/ vätskebrist / solsting, även om hästen har skugga och vatten så är det inte säkert att den dricker eller söker skydd för solen Cool

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jen
0

hur länge har hon varit såhär?

nytt bete? tänkte om hon fått i sig något olämpligt?

CBA
0

Jag är lite inne på samma spår som Lorita.

davidia
0

det är nått fel på ena bakbenet….vet inte vad men nu är det undersökt och dom tog blodprov så det svaret får jag reda på imorn.sen så fick hos smärtlindring och antiinflamatoriskt medel.så får se är hon inte bätte om 2 dagar så skulle vet skriva ut nån medicin.kan ju vara nått i musklerna sen innan jag hade henne och det utbröt nu eller om hon rullat och slagit sig i hagen eller boxen.

CBA
0

Kan hon ha klämt åt en nerv i rygg eller nacken om hon har rullat/ramlat i hagen…syns det några märken på kroppen som om hon har rullat/ramlat?

gejsa
0

#28# Någonting sånt måste det vara. Något i musklerna eller en nerv som klämmer kanske.

davidia
0

hon fick även stelkrampsprutan.vet kände på ryggen och davidia reagerade inte på nånting.hon har inte ett enda märke eller reva på hela kroppen.vi tycker att detta är väldigt märkligt…

Ledin
0

Har du hört något ännu nyficken!

davidia
0

31# ????

mazze
0

Hoppas ni hittar något, håller tummarna för att det löser sig…