Ensam är stark?
Vilka här har hästen/hästarna uppstallade i ett stall utan stallkompisar (mänskliga sådana alltså)?
Undrar eftersom jag i höst skall flytta min häst till en jättefin anläggning som har ALLT, utom stallkompisar…….
Uppväger ridhus, upplyst ridbana, 4km sandad galoppslinga, spolspilta, uppvärmd sadelkammare, jättafina beten, transport att låna och underbara ridvägar, bristen på kompisar?
Vad säger ni?
MVH
Det är alltså inte kompisar till hästen utan till dig?
Kommer du inte att träffa folk som blir kompisar?
Jag är lite av en ensamvarg men har hästen hemma. Jag saknar ridsällskap ibland. Ibland transporterar jag iväg till kompisar med häst och rider ut.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Ha ha, hästen har kompisar, ingen fara på taket där. Problemet är att jag är den enda inackorderingen där, så det är lilla jag som blir ensam:0(
Jag kan transportera hästen till kompisar och rida med dem, inga bekymmer.
Vad jag undrade var igentligen om man tröttnar på att vara ensam?
Har aldrig haft häst upstallad på det här viset förut….
Jag har aldrig haft det på annat vis än hemma :)
Det beror ju mycket på vad du är för person. Antagligen kan det kännas ensamt ibland, men om du inte är väldigt socialt lagd utan trivs med att rida själv ibland så blir det nog inga problem. Speciellt inte om du kan köra iväg till vänner osv.
De som har stallet går inte att rida med?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jodå, visst går det att rida med stallägaren, men han är läkare och jobbar väldigt mkt, samt att jag är lantbrukare så våra tider klaffar inte riktigt….
Jag är väl inte översocial precis och trivs bra på egen hand, men just när det kommer till hästeriet så finns det en trygghet i att vara flera i stallet.
Speciellt då jag har en unghäst, väldigt trygg och ärlig, men jag vet inte riktigt igentligen om det är en bra ide att rida ensam ute i skogen…..
Problemet är väl att man inte kan få allt. Anläggningen har ALLT och är i princip nybyggd, så det känns spontant som att det kanske uppväger bristen på vänner i närheten.
Och vem vet, har jag tur kan jag kanske övertala stallägaren att ta in inackorderingar i de resterande 14 boxarna, och anställa mig som stallchef;0)