hur skulle du gjort
Sitter lite i s*iten, har blivit erbjuden att åka med som körsongerska med rätt mycke roll i de hela till USA. sen efter de mer eller mindre får jag eget kontrakt, men om jag tackar ja måste jag göra mig av med min hund o min katt o mina 4 hästar plus att min sambo inte vill ha ett lång disstans förhållande = han försvinner väl han med då. jag älskar min sambo över allt annat o min djur med för den delen, jag brinner för musiken o sången och är duktig vet att jag kan komma någon vart men vet inte om det är värt att sätta mitt liv på spel o förlora det jag älskar mer än livet…

Jag hade adrig klarat av det.. Att lämna mina hästar, hunden och familjen, usch nej..
jättesvårt beslut !
Om du inte åker kanske du ångrar det, och om du åker kanske du ångrar det. prata igenom det med din sambo, kanske dina föräldrar, nån annan människa, och försök sen komma underfund med vad du vill..
ja jo de känns jätte tungt, tror jag kommer ångra mig villket beslut jag än tar men de känns mer rätt att stanna hemma då jag inte vill sätta hela mitt liv på spel
Du har ingen möjlighet att ta med både sambo och djur?
Usch vilket jobbigt beslut..
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Skulle stanna hemma. Sälja alla djuren och göra slut..nej, då missar jag nog USA.
#4 Nej då det är turne är de juh lite ostadigt då krävs de nog en hel del runt flyttning
är det ett säkert kort att åka till usa ? vet du att du till hundra procent alltid har jobb och så ?

Hade aldrig kunnat lämna allt bakom mig och sticka i väg så där. Det kanske går fler tåg för dig?! Här hemma alltså.
japp detta är ett års turne 
du kan inte fixa skivkonstrakt i sverige?

once of a life time säger jag. chansen kommer kanske aldrig tillbaks? älskar din sambo dig så stannar han kvar och fixar det. hästarna kan du säkert lämna ut på foder?
jo kontraktet är i sverige men turnen är inte för mig själ utan jag ska juh med o köra o vis fötterna osv för att få de jag vill hemma, visst stannar han säkert kvar men fortfarande måst vi göra oss av med hunden o katten o hästarna måste någon stans,
fast…kan inte han ha kvar hunden och katten ?
Jag säger som lisettan, kör hårt!
Han kan inte ta hunden och katterna?
Det jag skulle gjort är nog att forsöka prata med mammor, pappor, syskon, farbrödrer och tanter och annat i familjen om dom kunne ta hand om katter och hundar, forsökt få hästarna ut på foder och pratat med sambon. Som lisette säger, älskar han dig värkligen stannar han kvar, även om ni kanske sätter förhållande på paus medan du turnerar. Once in a lifetime är nog ett passande begrepp här, jag skulle forsökt få till att få va med på detta!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
hunden är en omplaserings hund och är jette rädd för andra människor än smabon och mej,lyssnar inte på någon annan än mig,han jobbar väldigt mycke så mestadels är de jag som tar djuren hela tiden,att fixa fodervärdar till 4 hästar kommer ta lång tid o jag har mindre än 3 V på mig att ge ett slut gilltigt besked
var bor du ?
sthlm

hur länge ska du vara borta?
jag tycker verkligen du ska ta chansen! du kommer att ångra dig otroligt om du inte gör det.
hunden kommer att lära sig att lyssna på andra, tro mig.
tycker det låter som ursäkter för att du inte vågar ta steget fullt ut och satsa på dig själv.
jag säger som jag sa innan, prata med alla människor du kan komma över, som känner dig, och se vad dom säger, och prata med din sambo. tids nog kommer du komma på hur du ska göra…
men hur kommer det sig att du måste lämna svar om tre veckor redan ?
misnt ett år jag har inga ursäkter men o andrasidan åtaganden,mina djur har inte valt att bo hos mig de e jag som valt dem,alltså har juh jag min ansvar som djurägare att allt måste klaffa, hunden kommer inte funka att skickas till någon annan,då hon bara är 2 år och redan innan hon kom till oss bott på över 8 ställen
åh kära nån, lilla voffsingen…
men det låter ju som om du redan bestämt dig ?
vill så gärna åka men de känns samtidigt så fel att göra, måste lämmna besked då planet lyfter den 2/7

Jag skulle ha åkt, lämnat katten och hunden till mamma eller någon annan i familjen. Hästarna skulle jag lämna ut på foder. Om sen killen inte vill stanna och vänta så skulle jag låta han gå sin väg :)
Det är vad JAG skulle ha gjort, utan tvekan =)
*** Kärleken övervinner allt ***
Håller med #25! Fixa med djuren och åk!
Ja du det va ett dilemma du har hamnat i. Mitt råd är känn efter själv och är det din dröm detta så kör hårt du kanske annars får ångra dig resten av ditt liv. Hästarna kan man ju ofta låna ut å hunden ja gillar inte din sambo hunden? Önskar dig lycka till och gör nu som du vill som du känner!

Skulle defenetivt åkt! =D

Jag hade stannat kvar. Jag skulle inte vilja förlora djur + en pojkvän! Om du nu älskar din pojkvän så borde du stanna kvar!
ir jag vet inte =S