Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1699 ggr
Eve
0

hårfärg?

Jag har ett problem. Jag är svarthårig och vill bli blond. Från början är jag blond och min naturliga hårfärg är nu brun/grå (råttfärgad). Jag har färgat mitt hår svart för ett tag sedan och nu vill jag bli blond igen.

I tisdags testade jag att blondera mig och blev då orangehårig. jag la i brun färg för att matta av det, och nu är det svart/brunt, som det var innan ungefär.

Min fråga är, finns det någon metod som är extra stark som man kan använda för att blondera svart hår? Jag tänkte att jag kunde bleka det flera gånger, men det sliter ju så på håret.. Mitt hår har jättefin kvalité, trots alla färgningar och blonderingar som jag har gjort.

Tacksam för svar :)
Eve

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

LinneaG
0

Hej,

jag ska också ta och blondera mig snart.

Jag har ändrat mellan ljust o mörkt jätte mycket.

Men innan jag blonderar mig så färgar eller tonar jag håret
en lite ljusare färg, som jag har i kanske en vecka.
Sedan blonderar jag det, brukar alltid funka!

Wanilj
0

gå till frissan! Jag har själv gjort en del hemmafärgningar och jag avråder dig ifrån att bleka mer! Tänk på din hårbotten. När jag skulle bli blond igen så fick jag göra slingor i omgångar för att det inte skulle ta för hårt..  Det kommer annars stå "blonderad" i pannan på dig! Det är inte snyggt!

Lycka till!!

LinneaG
0

Jo visst ska man inte blondera hela håret samtidigt,
det blir sån ful utväxt då!

Jag brukar slinga varannan månad, blir as bra! =)

Wanilj
0

Ja det är mkt mkt bra!!! Dessvärre ser jag själv ut som ett riktigt flum när jag hasar runt i gubbens träningsbrallor med knut i nacken med typ 15 cm utväxt..

= Har småbarn!!!!

bebbe
0

Ha ha kan inte låta bli att skratta när jag tänker på min storasysters väninna som ville bli blondin för ca 40 år sedan, då på den tiden fanns inte så mycket preparat att välja på, det var vanligt var att man andvände väteperoxid, hon kom upp till min syster helt förtvivlad, håret hade blivit illgrönt!!!! kommer ej ihåg vad hon gjorde åt det, men minns tydligt den gröna färgen.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

nalleballe86
0

Du skulle gjort en avfärgning innan du tog i blondering. Finns vissa affärer som har det. Du kunde också ha tagit någon blond färg utan blekmedel i stället för brun då du blev orangefärgad. När håret väl är åt det blonda hållet så brukar det blekna av sig självt. Blek inte mer i allafall… Risken är att håret blir som tuggummi.Har varit med om detta fenomen några gånger.

Eve
0

Jo, jag hörde att avfärgning skulle vara starkare än blondering och att jag sedan skulle ta det i ertapper.. så att jag blonderar det liite ljusare då och då..

Linda
0

Säger som Linnea (Bye bye Sandy)..gå till Frissan..

-Själv e jag fejk blondin..men värt varje krona hos frissan.

/gråhårig..typ..

Mandysan
0

Jag har rätt så stor tur…Jag är naturligt blond! Men jag funderar på att bli fejk brunett…

Linda
0

#9 Vänta tills du blir äldre..som jag..då är inget längre naturligt..hahaha

Eve
0

Mandysan - Tänk på att det är svårt att få tillbaka det blonda, fina igen..

Mandysan
0

#10 haha nee det är klart hihi

#11 Mmm jag vet… Men mitt hår känns inte så fint just nu..:(

Marre79
0

Jag är mellanblond i grunden o jag brukar bleka mitt hår lite då o då, har inte fått det orangt nån gång men däremot pissgult det är inte så jättefint det heller…

Eve
0

Vad säger ni om det häör förslaget?

Avfärgning  -  Blondering (utan blekningsmedel)  -  Slingor

Tror ni det funkar?

Linda
0

Frisören Eve…

Linda
0

-Du e lika envis som min Evelina ju..Tro mig..

Kiara
0

Jag har nog kört igenom alla hårfärger som finns i mitt liv rött, rosa, blått, svart, brunt, blonderat och slingor……………..grönt har jag inte prövar skulle kunna vara någotSkrattande

Nu har jag min egna färg svenskråtta, jag kan inte med att sätta färg i det för då har jag inte något bevis att jag inte har gråa hårHemlis

Jag säger som Linda gå till frisören det blir snyggastFlört

Eve
0

Har fortfarande intre de pengarna och skulle inte kunna spara ihop till det heller.. Jag ahr så mycket att betala att jag bara har 600 kr/månaden..

Kiara
0

Finns det inget frisörgymnasium där du bor, dom vill ofta ha övningsobjekt och då kostar bara preparaten. Det blir ofta mycket bra och välgjortFlört

Linda
0

I sumpan finns det Eve.

jo
0

Har gjort samma tabbe !! fick rekommendationer om att köpa en riktigt bra innpackning och använda det flera ggr i veckan, trot eller ej men inpackningen gör så att färgen släpper, det ser du när du sköljer håret, efter en burk`s användning så gjorde jag slingor i stället för att färga med en färg som heter pärlblond ( alltså ingen sling paket utan färg ) testa detta om du vågar eller gå till frissan .för all blekmedel innehåller vätesyproxid som gör håret gul/orange därför rekommenderar jag dig att börja i liten skala som då med slingor. Lycka till

Linda
0

-Ett bra tips!

Eve
0

Nu har jag i alla fall kommit fram till ett beslut.. Struntar i det där med blonderingen, bara dumt att testa.. La i svart hårfärg i utväxten idag, så nu har jag inte längre silverhår i botten, haha.. Imorgon åker jag till frissan och gör en frisyr :) Ska ha lite längre än till axlarna, rätt mkt uppklippt och snelugg.. Ska bli lite mer rockbrud igen, jag trivs med den looken :)

Tack för att ni skrämmer upp mig ^^

Eve
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi resultatet..

Wanilj
0

Det va snyggt! Jag ska till frissan nästa vecka…ska bli så skönt att bli ompysslad! ( har inte varit hoss frissan på ett år och börjar anta bushutseende)

Eve
0

haha.. tack :P jag var där runt nyår, mina toppar var så himla slitna nu.. så jag kapade helt enkelt av ca 8 cm av håret

Wanilj
0

ja det behövs ju ibland! jag förväntar mig en rejäl kapning!

LinneaG
0

Eve - va skitsnyggt!

Ja skulle också behöva kllippa mig, men mitt
hår är så slitet så ja vågar inte gå till frissan..
Sist ja va där tog de 20 cm..de va inte kul!

Linda
0

Klipper ni inte er var 6-vecka?

LinneaG
0

Nopp, aldrig gjort! mamma klipper mig när ja
tycker att det är dags..

Däremot färgar jag nog håret var 6 vecka =)

Wanilj
0

Jag gjorde det när jag bodde i gbg… inte var sjätte, dock varannan till var tredje månad.. nu när man har 5 mil till en bra frissa, ja då springer tiden iväg!!! Jag har inte hunnit med ngt pyssel med mig själv alls!! Men nu blir det klipp+sling+plock+färg av bryn…härligt härligt!!!!

jen
0

Jag klipper mig själv hemma 2ggr/året. jag är för snål för att gå till frisören.   Jag kliper hela min familj samt vänner ibland också!!

Marre79
0

jag klipper mig kanske två ggr/år…lite dåligt kanske då man har en kusin o en moster som är frisörer…

Linda
0

Först måste jag skriva till Eve att du är super söt på det där kortet!!(annars oxå ju.)

-Jag är ganska fånigt rädd om mitt hår, sedan jag fick barnen är det inte vad det varit, tyvärr..Innan så hade jag häst tjockt hår som jag fick tunna ur tillochmed..

-Nu mer så vårdar jag det med inpackningar, kostar på att gå till salong för hårvårds behandlingar, klipper topparna minimalt var 6-var 9 onde vecka.

-Försöker variera schampot och bara använda wella eller salongernas produkter.

-Slingning gör jag bara på salong..

Jas: Ja unna dig det nu när du kan kram/Linda

sandi
0

När jag var yngre färgade jag håret själv, nu går jag till frissan istället. Synd bara att det är så jäkla dyrt.. Jag hade mörkt underhår förut och det tog lång tid att få bort. Min frisör ville inte bleka allt på en gång då blir det som sagt gult.. Gjorde slingor i det flera gånger istället å nu är det helt borta! Gör slingor ungefär varannan månad för att få bort utväxten.

Eve
0

Tack, tack :)

__iE
0

#24 snyggt Eve ;P :)

Eve
0

Tackar :)

davidia
0

jag har inte varit hos frissan på ja säkert 8 år.sist så var jag hos grannen.hennes syster dotter har gått inom klippning så då blev håret fixat.

LinneaG
0

Jag ska blondera mig innan 7 april, någon som vet en lite ljusare färg som är skonsam för håret?

Linda
0

Allt som blir ljusare är ju blekning ju..

Wanilj
0

imorgon ska jag iväg och bli ompysslad!!! ska bli sååå härligt!!!

LinneaG
0

Va skönt! det skulle ja också vilja!
Men nu får mamma duga.

Någon som kan tipsa om ett bra märke på
blondering?

LinneaG
0

Vilken hårfärg har ni på sommaren?

Jag har alltid varit blond på sommaren,
men just nu vet jag inte om jag ska ha
ljust eller mörkt hår. Visst är det jobbigt
med mörk färgat hår på sommaren då det
bleks mycket. Men samtidigt måste man
blondera utväxten..

Linda
0

Blond rules (blondiner har fasen så mycket roligare;)

LinneaG
0

Okie, ja lyssnar på dig Linda =)
Kommer såna fall vara blondin om
vi åker på kryssningen. Då ska det bli skoj!!

Linda
0

Blir nog ingen x ning för mig på ett tag..Jag/vi är ju i väntans tider ju;)

LinneaG
0

Juste, va spännande!! Jag kommer ju va
borta i 2 veckor, hon får hålla sig lite :P

Linda
0

Gäller att knipa ju, ja jag får säga det till henne;)

LinneaG
0

Hälsa henne det :P
Annars får du va beredd med kameran =)