Överdagsbyxor för låren?
Jag letar just nu efter såna där regnskydd man spänner runt låren, men så att bara översidan blir skyddad mot regnet. Tycker att det blir så klumpigt och man glider så mycket om man har hela regnbyxor. Någon som vet var man kan köpa dessa? De jag sett som haft såna har haft gråa med märket crw, tror jag. Kan tillägga att jag bor i Göteborg, så om de fanns i någon butik här vore det ju bra.
På börjes finns ett par gråa som skyddar låren.
Börjes har ju häst affär i Kungsbacka, inte så långt från Gbg. :)
Kan även tipsa om rengrocken från hööks. :)
Supersmart och täcker även sadeln.
//Julia
Jag köpte mina på börjes men Tre Hästar har också sådana, fast 3 gånger så dyra då.. Kan hända att My One och Hööks har också.
CRW märket brukar ju finnas på Hööks. Men som andra säger så finns det säkert på börjes, tre hästar och my one och säkert på fler hästbytiker (om dom har kläder till ryttare).
Börjes har märket Kingston som bara skyddar framsidan: http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H
Hööks har en liknande byxa men den är hel verkar det som: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=130255&deptid=85&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
Medarbetare på westernridning.ifokus
Hööks hade inte såna… Men tre hästar är ju skitstort, så man kan ju hoppas att det finns såna där. Annars är det ju inte så långt därifrån till Börjes.
Jag har tittat på dom hos tre hästar, det är från pikeur (eller hur det nustavas) och verkar vara av samma material som de från börjes. Om jag var du skulle jag ta mig ner till kungsbacka, du tjänar på det även med bensinpengarna inräknade ;)
Hmm ja jag bor ju öster om Göteborg, vet inte om det är längre till Börjes eller Tre Hästar? Pikeur brukar ju annars vara ganska dyrt.
Kan ju vara så att hööks har haft sådana förut. För CRW är väl hööks egna märke?
#7 Jag skulle satsat på börjes faktiskt.
Det blir nog alldeles för långt att åka… Är det någon som testat överdragsbyxorna från hööks som är genomskinliga, men täcker även insidan?
#9 Det beror ju såklart på vart du bor, men det är ungefär lika långt till kungälv (tre hästar) som till kungsbacka (börjes) ifrån göteborg.
Tja, jag bor ju i Partille, så det är en bit.
Finns det inte en hästspotaffär i lerum eller gråbo? Har för mig att jag var i någon där i krokarna…

sök efter rainlegs så borde du hitta ett antal webshoppar om inte annat :)
Hinner inte beställa hem från nätet, ska åka på ridläger på söndag. =/

googla rainlegs och göteborg så kommer det upp en del träffar. bla en cykeltråd som säger att det finns i gbg i en butik som heter veloform. så du borde hitta både i hästbutiker och cykelbutiker :)
Var på tre hästar idag och fick med mig ett par från equiline. =)
#16 Vad kostade dom? Och vilken färg?
De kostade 499, vita. Men de hade andra färger men inte just då.