För att den står på fel plats vid fel tillfälle? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

1# en i stallet sa att om de bajsar i krubban så trivs dom inte, men jag har varit skeptisk till det hon säger.
Tihi.. Jaa.. Eller för att matte ska bli sur.. ;)

3# ja man skulle ju allt vilja veta vad hästarna tänker ibland
.

ja det är ju inte spec kul när dom gör det iaf:P
#5 Beror väl på hur man ser det.. Blir ju smidigt att mocka..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ha, ha ja, om man visste det. En del hästar bajsar ju nästan jämt i vattenhinken eller i matskålen. Och en del gör det aldrig.
En häst på skolan brukar ha tendens att bajsa i vattenhinken.

Min häst bajsar varken i krubban eller vattenskålen utan hon trycker upp rumpan i fönstret och bajsar där istället =)
#10 hahaha :P
Jo, vissa pållar bajjar i krubban, inte så mysigt när man e den som mockar där, för då måste man ju ta bort det :P haha
Kalle bajjade alltid i vattenhinken förut. Det var hans "bajjehörn"
nu har jag flyttat hinken, och nu slipper han dricka "bajje-vatten"
för bajjehörnet har han kvar på samma ställe 

i ett stall jag var medryttare på en häst(han såldes) så bajsade en häst i sitt vattenspann och drack upp grannens vatten…

mmm prova att flytta hinken/ krubban…tyvärr har du lyckats att sätta matplatsen på bajsstället =)

14# han bajsar i krubban/vattenspannen och vattenkoppen var man än ställer vattenspannen.

Är vattnet äckligt? Mycket järn eller kalk i? Häng upp hinken
kanks eä r smidagare att mocka men såå mkt äckligare när de gör det i krubban…
Bajsar de i vattenhinken är det väldigt smidigt, bara tömma den och hälla upp nytt ;)

ingen aning
orka skruva bort krubban tömma, göra rena skruva dit..
Göra rent gör jag ju iaf men men ..
#18 Men om de har vattenkopp blir det genast mindre roligt… ;)

brago gjorde likadant i vintras. sket både i vatten o matskålarna. vattnet stod ju på golvet, så det hamnde väl bara i vägen, krubban kliade han sig mot när han var blöt och det var väl otrolit skönt eller ngt.

testa att ställ en annan hink (häng upp en hink) nån annanstans i boxen med lite vatten i (ev nå mat), har du tur så skiter hästen i den och efter ett tag så tar du bort hinken, då kanske hästen lärt sig att skita i ett "annat hörn" :P