Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 410 ggr
Scandi
0

Hittade en fin pålla på nätet

Scandi
0

såg nu att hon redan fans med i en tråd.. jag funderar allvarligt på denna.. jag har tiden o pengarna nu när jag jobbar o mkt hjälp o stöd från vänner.. vill ju gå långsamt fram o det verkar den lilla flicka behöva också.. men jag vet inte…

Lindbygarden
0

tänk dig för bara så att du inte tar över ngnannans probelm… det kan ju vara så att hon har ont ngnstans…

Scandi
0

m jag tycker bara d e så synd att slakta en så ung.. känns som om att då ger man upp hoppet för tdigt! d hade varit anorlunda om hon varit sjuk.. undrar om de har haft vet till henne..?

Lindbygarden
0

det är ju det man inte vet… men visst är det fruktansvärt.. samtidigt så vet ägaren att förmodligen kommer någon vänlig själ ge hästen en chans till…

Loa-bg
0

Köper man henne får man förbereda sig på det värsta. Man kanske får lägga ut jättemycket vet-kostnader och om hästen är så jobbig som den verkar är det en massa arbete. Men om man vet vad man gör och verkligen har tid och pengar, tycker jag att det kan vara en idé.

Scandi
0

det är ju d.. d e sånt man aldrig vet..f :(år väl ringa o höra mer om den isf.. jag hade ju egentligen bestämt mig för att jag skulle köpa en arab när ja ävl köper häst…men så såg jag denna annonsen o d skär i hjärtat på mig när jag ser sådana här annonser..:S

bebbe
0

Jag blir så förbannad när dom skriver om slakthot i en annons, tror oftast att det är ett försäljningstrix,dessutom går den inte till 4000 om den slaktas.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

min pappa trodde att det förmodlöigen har hänt ngt med hästen. jag blev med sugen.

gejsa
0

Men om det hänt något och den är ung så kanske man kan få bort det med tiden? Den är ju trots allt bara 3 år gammal.

lisette
0

då bör man  ju ha kunskapen, tiden och förmodligen pengarna med.

gejsa
0

#10#  Men vi vet väl inte vem som har det här på forumet eg?

Jag hade ju varken kunskap, eller pengar när jag tog hem Gobban tex. Det var väl tid jag hade isf. Och det gick ju bra. Flört

emsems
0

vad jag blir förbannad då folk bara ger upp på hästarna så här. har man pproblem å löser man dom! GRRR

lisette
0

#11 det inser man förhoppningsvis själv? ;)

Loa-bg
0

Man behöver mer pengar än hästen kostar, det måste man vara medveten om. I år har vi lagt ut nära 30.000 vetvård för Casa och den andra 12.000…

[slo]
0

Men jösses… Vad är det med er egentligen, jag förstår ärligt talat inte varför man ska köpa en "trasig" häst, med massa olater… Istället för att leta upp en frisk och positiv häst. Kanske bara är jag som inte gillar att köpa mig uppenbara problem…

Scandi
0

vi vet ju inte vad den varit med lr den kanske bara har ett dåligt humört.. men vad skulle hända om vi slaktade alla hästar så fort den fick problem??? ingen bra lösning tycker jag..

gejsa
0

#16# Håller faktist med dig. Folk ger upp för fort nu för tiden. Som om hästarna vore en slit och släng vara bara.

Dom kanske inte klarar  hästen pga humöret det vet man ju faktist inte. Den kanske inte ens har dåligt humör utan hästägarna gör fel osv osv.

Loa-bg
0

#17 Jag vet inte ifall jag skulle säga att folk ger upp. Men jag tycker inte att man ska ge sig in i något utan att veta vad det är. Min syster är kär i problemhästar, men hon är noggrann och vet vad hon håller på med. Människor som vill hålla på med problemhästar och klarar av det kan köpa hästar med problem. Men om man inte klarar av det förstör du kanske hästen ännu mer och det är farligt för egen del att ha en häst man inte kan lita på.

Annars är det ju så att man inte behöver köpa en häst med problem, för problem får man i vilket fall.

Scandi
0

hoppas d va en vänlig själ som köpte henne o jag hoppas verligen d går bra med allt :)

tessa
0

I många fall är jag övertygad om att det är vi människor som skapar olater hos hästen och att hästen inte trivs utan beter sig som den gör eftersom den blir missförstådd… jättetråkigt, i synnerhet när hästen räknas bort och det pratas om slakt…

När jag skulle kika på annonsen nu så var den borttagen.