Connemaror och New Forestar
Tänkte att alla stolta ägare/fodervärdar/medryttare/skötare skulle kunna visa upp sin connemara eller new forest i den här tråden och skriva lite om den!
Jag får väl börja då:
Lidens Corall
f. 1996
Cannon RC37-Brantshammars Bell Dara RC28
Corall är min systers ögonsten. Hon köpte honom för ca ½ år sen. Tyvärr är han triangel märkt pga Gammal skada. Men han funkar utmärkt som tränings häst!
söter häst =D
/Elin

söta =)
Jag var nära att få börja sköta en connemarahingst i höstas, men tyvärr så hyrdes han ut…
Backuddens Rebell
Född 2001
e. Janus RC 71 u. Tyfon RC 627
En jättehärlig ung grabb. Ägs utav Backuddens Stuteri där jag jobbade under sommaren -05. Johanna som har ridit in honom och tränat honom skulle flytta, och om dem inte hade hittat någon som ville köpa/hyra Rebell innan hon åkte hade jag fått ta hand om honom. Dock så hittade dem en duktig tjej som ville hyra honom i tre år (tills hon fyller 18 alltså) så numera står han på Gottland.
Bifogar en bild på 'min' snygging 

- Min new forest Stackarps Donn
utställningsmeriterad och tävlar främst dressyr :)
besök gärna hans hemsida: www.donn.se
mmm…. "nyförälskad" i en connemarakille på ridcentret där min son rider… Groving med stjärn samt borkfärgad…. så gooo!

Jasmine IV
e: Peregrin u: Ekeholms Basilika
ue: Värends Pedro
född: 1991
New Forest
Jag har ägt henne sedan jag var 8år, i halva mitt liv. Jag har lärt mig nästan allt jag kan på henne. Hon är en riktig klippa!
tränas och tävlas i dressyr men är tyvärr för tillfället halt.
är tillsalu så fort hon blivit frisk.

Ja jag Börjar väl med Slättens Mon Ami
Hon är född här hos oss på slättens stuteri och har fått ett föl, varit skadad i början av sin tävlingskarriär men nu är hon i gång hur bra som helst och tävlar ännu så länge upp till MSV B +5, är färdig till att starta i MSV A , just nu håller hon på att försöka kvala till Globen
Mon Ami är efter Sörbys O´Boy Mamma är Lillsätras Bella Mi och morfar Cartwright Dennenoord.

Athena, New Forest, också till salu om rätt köpare dyker upp

#18 . Nej, usch.. :( Vad tråkigt!! Men hon var väldigt fin!! :)

vilken fin häst du skaffat sweet_candy_ :D
är det en western häst ? :P

ElinSa vad är det för sjukdom?

#25 Såg den i helgen… I ljungby. Tror den stannade i nån klass?

#26# Han stannar aldrig så jag tror inte det var han isåfall. :P
#27 Jo i MSVA, jag är ganska säker, eller oxå så mosade han hela hindret?
E_Hjo , Han är inte jusst nu, men ska bli:D

#28# Haha vet inte riktigt… :P Hon har precis börjat hoppa MSV A med honom men han har aldrig stannat på någon tävling. Gick det bra för dig?

#32 det kan inte vara en New Forest så mycket vitt får dom inte ha men den var söt
#30 för att inte ha tävlat på 2 månader och bara ridigt ordentligt sedan måndagen var det bra…
Fre:LA 0+0 fel, red stora vägar
Lör:MSVB 0 fel, plac.
Sön: MSVB+5 ett genomkrashat hinder… Ponnyn min Försökte ta 4 g på 26 m, alltså ska det vara 7 g där… Han klarade det på 23 m i alla fall.. Han fick nån knäpp å stack med mej…
#33 Han kanske är en men får inte kallas för det? Ah jag vet inte, skrev vad de skrivit att han är =P Men ja han är ju i alla fall söt haha
#0… kul! Jag har sett Branthammars Bell Dara…
Själv var min allra första ponny e: Smedhults Starligt Son och ue: Bull Hill Creamola Foam. Hon betäcktes 88 så 30 april 1989 föddes ett hingstföl efter Nasser. Men han var mest lik sin farfar Merrie Master!

#36 Oh Brantshammar Bell Dara var ju skitfin har dock bara sett han på bild. Nasser känner jag mkt väl igen, har skötit om en avkomma efter han, sto född 1987. Sen finns det en valack e Nasser i stallet som är väldigt lik henne….Och Nasser givetvis!

Räcker det om mamman är renrasig new forest?

#41 det måste väll räcka här är min som har en mamma som är renrasig New Forest [](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=Lorita&&BinaryId=887262d8-5ea7-42fb-b5b0-e55e06076c01', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1')) själv är han en riktig knabstrupper, så det kan bli

var förr i ett stall där de hade ett new foreststo Lady Brown e:Zuidpools Rufus von Nomad u:Sorrel Hon fick massor av avkommor med bla. Brozzan o Värends Pedro. Ingen som har sett hennes avkommor på tävlingsbanan eller ngn annanstans? Hade varit kul o fått veta var de blev av. Ngr namn: Madonna, Syrran, Pedronella, Ninja, Snoopy, Mister, Lillan etc. Stoet stod i Skåne hos Fritz Bjerstedt. Hon var född 1969 o dog runt 2000 o fick sista fölet förmodligen 1993. Pm.a mig om ni har ngn info.
#43 Jag vet ett NF sto som heter Madonna och är född 2000.. Vet dock inte stammen på henne men hon köptes i Skara (Västra Götaland).

Går ju att söka och se om de har några tävlingsresultat, har du provat det? (hos ridsportsförbundet alltså)

det är väl bara nationella tävlingar om ajg har förstått det rätt?
#46# Det går att söka från regionala och uppåt…

Nä, regionala finns ialalfall med på ponnyn jag rider…
Lokala och klubb tror jag inte finns med därför, men det kan ju hända att de finns med. Jag har hjärnsläpp och kan inte komma på några andra hästar att söka på som tävlar på lägre nivå
så jag kan inte kolla upp det.
Sedan så vet jag att vissa klubbar är sämre på att rapporera/föra in det än andra och systemet inte är perfekt…
nej där har jag inte kollat! Tack för du påminde mig om den funktionen. bara kollat halvblod där förr.
"Vår" Madonna föddes 1991.Sista fölet fick Lady 1994 o hon hette Marika…
Betäcktes även m Rolokke Swallow

Hejsan! Jag förstår att lilla Corall har det bra, och det är skönt att höra. Jag och mina syskon fick honom av vår mormor och morfar som första connemara när han föddes (jag då bara sju år) jag kommer inte håg mycket av honom mer än han som en liten svart unghäst på bara något år, men jjag tänker ändå på honom ibkand, varför vet jag inte, men jag tror mycket har att göra med "första riktiga hästen" Jag och min mormor och morfar skulle åkt och häla på honom någon gång hade de lovat, men så när de ringde till antagligen förrra ägaren så fick de reda på att han var sadad men att han var på en ridskola om jag inte mins fel,men det blev aldrig av, men skulle vara kul om du ville berätta lite om honom eller skicka något foto? :)
Min mail är Josephine__larsson@hotmail.com´
Men jag kan ju passa på att skicka en bild på mina egna två connemaror, som kommer från samma ställe som Corall, ag vet inte vem han är undan om det är Maly eller Lady kanske?

Lägger in en bild till ^^

#7 Bebbe
Florette, har hon varit till salu nu i sommar/höst och stått på östragård?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#7, Bebbe, dra bak sadeln ngn decimeter, kanske 2. Barar ett tips om du inte vill att den ska få ryggbesvär.

#60 Åh, du har tydligen tävlat på min hemmaplan :)
Är det ett par år sen?

#62 Detta var -05, men ponnyn var ju för gammal för att gå ungponnyklasser då, så jag rider inte själv. Köpte henne och red till henne innan jag sålde vidare, men tog hjälp av yngre ryttare på tävling. :)

#38 Vad heter hon?

#66 Svarar åt nr #38 ;) Det är Hagens Urchin (efter en snabb koll på Aramennoc)

#68 Vad är det för stam på honom? Hittar ingen connemara som heter Charmeur med den stavningen, däremot 2 Charmör
#39 Okänd stam, är enligt ägaren född på Irland som vildponny.
Emma Fors: Känner du till Elverslösa Clinton då? :)
Thorsson, känner jag inte till :O Hjälper bara min kompis att rida henne då och då (mest hoppningen då hon har extrem kapacitet!) Men tyvärr så blev hon triangelmärkt nu :( Är han fin? :D
Åwh! Miclas Curt Cobai är så fin! :) Känner hon som ridit den :) (såld nu)
EmmaFors:OK, Elverslösa clinton ja! Han är jättefin!
han ägs av Alida, hon deltog i new forest mästerskapet somva iår :) :) bild->
Kolla gärna in AOfoto.pixbox.se för mer bilder på han :)
Vilken kort pannlug *-* -blinka lite med ögonen- :G
Jag hade en sköthäst vid namn Beauty som stod på KvibilleRidklubb men tyvär förra året fick vi avliva henne… Hon var rätt gammal ändå :/<3 här nedan kommer lite info!
FÖDD: 6 juni 1990
UPPFÖDARE: Lennart Nilsson, Varberg
TÄVLAT: LB Hoppning / LB Dressyr
MANKHÖJD: 141,2 D-PONNY
e: Myrens Wilbur RC 59
u: Foxi RC 617
ue: Brantshammar Bell Dara RC 28
Lite långt men aja ;) RIP Beauty…