Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 1012 ggr
EbbaG
1

Dressyrkurs med 4åring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag varit på dressyrkurs med Ivan, en 4årig fjording och jag kan inte fatta hur duktig han är! Nästan allt vi gjorde var nya saker för honom och han lärde sig jättesnabbt!

Den här gubben kommer kunna gå långt!!

Ni som har unghästar, vilka övningar brukar ni "satsa på"??:)

sofiek90
0

Vad roligt att det gick så bra!

MVH

Sofie

majaliten
0

Ja vad kul ja innan min häst fyllde 5 så lärde jag honnom öppna sluta skänkelvikning och snart sitter hans byten . Han är otroligt lättlärd och lite passage har han fått in . Men nu ska jag bara komma igång . De jag kör med min unghäst är kör jag alsidighet och det ska va kul att träna . Jag hoppar rider ut och tränar dressyr . Även om han ska bli en Dressyrhäst så går han inte i ridhus hela dagarna utan han får ca bebis nu har han villat lite och snart ska han få komma igång men allt detta kommer göras på ett roligt och lugnt sätt . Men när jag rider dressyr stämmer jag av hans färdigheter och tränar ökningar och tämpoväxlingar och mjukgörande rörelser och tränar på riksvägar . Hoppning kavalleti för att stärka ryggen och hoppar små hinder och kommer snart hoppar han något mer . Och när jag rider ut är jag aldrig seriös där handlar det om att han ska ha kul .