lite funderingar...
kanske lite dumma frågor.. men frågar man inte får man ju aldrig nåt veta ;) jag har ju funderat på d här med att köpa en arab.. men d flesta jag sett är typ d-ponny, hur blir d då om man vill börja tävla dem nu när man fyllt 18 för då får man väl inte tävla d-ponny har jag för mig?? lr hur är det??? kan inte så mkt om sånt här..

Du kan tävla en ponny bland stora hästar om du vill. Sen finns det ju lite större araber också, 150-155 cm.
Nisse är d-ponny och jag blir 18 nästa år.
Året efter mäter jag upp henne till häst o startar henne mot de stora hästarna.
/Elin

Du kan ju tävla på storhäst tävlingar, men man tjänar ofta inget på det.. Kan bli jobbigt i hoppningen i kombinationer o.s.v. Hade hellre köpt en stor häst..

aa fast jag vill inte tävla hoppning..ruskigt rädd för att hoppa :P :S de arabr jag hittar på nätet som jag har gillat är dponnys.. bara hittat denna som e lite större http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=111612 vill ha en liten o nätt pålle då jag inte e så stor själv.

putt

Finns araber med hästmått, de flesta jag har träffat på har legat omkring 152 cm. Kolla på www.sahf.se på deras annonser, en del kan vara gamla