Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 4388 ggr
kaka1234567
0

En större rumpa ?

Kan man gå sen större rumpa av att rida ? Att den blir mjuk och större och gossig ? Fick höra det av en bekant är det sant? :)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Gronstedt
2

Den blir nog snarare tajtare och hårdare av alla musklerna man får.

Uss
1

Mjuk och gossig? Det låter ju som en muskel som inte brukar användas… Skulle ryttare använda sin rumpa mindre än ickeryttare då? Nej, jag tror (hoppas ;D ) som #1.

CelsiusT
0

Tajt men bred rumpa tycker jag man får av ridningen. Och jag har hört många gånger av killar att dom gillar ridtjejers rumpor, riktigt varfrör vet jag itne.

Medarbetare på westernridning.ifokus

kaka1234567
0

Ja jag hörde att man får större rumpa och som gilehallon och jag som har värsta tajta rumpan . jag vill inte att min rumpa blir gossig ;) eller allt för stor den får vara som den är =)

killa dem vet man alldrig vad de tcker är bra stor rumpa eller stora bröst och ibland hörman inte större en c kupa . Dessa männ är allt för underliga ;)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Brollan1
1

Jag har alltid hört att det var inte storleken som betydde något utan hur man använde den…. Men det kanske var något annat det. ;-)

Lycka till

"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"

Brunokanin
0

En otränad rumpa blir mer tränad/använd om man rider ofta. Muskelmassan ökar vilket säkert ger en större men även fastare rumpa. Att den skulle bli mjukasre och "gosigare" tror jag inte men det är ju en definitionsfråga. Ingen risk att din fasta rumpa TS förvandlas till gelehallon i alla fall!