Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1632 ggr
AnTeX
0

Voltige

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon här inne som håller på med voltige?

jag gör iaf :D slänger in lite bilder

(Har godkännande från fotografen Agnes Billberg)

AnTeX
0

AnTeX
0

Voltige träning för att hålla formen…. ;)

Hinder fakta:

ca 80 cm höggt och 120 cm brett

[slo]
0

Coolt när killar håller på, ovanligt :) Jag var bara med och tränade lite då och då med lokala ridklubbens lag… Men va inte sugen på trikåer så det blev inte mer :P

lisette
0

#2 haha jag trodde det var hästen som hoppade!!! =)

häftigt att se bilder på detta du!

Maja
0

Hihi.. :) Ser kul ut!! ;)

#3 - Jag vill se dig i trikå.. ;) Haha..

[slo]
0

#5 Det min vän, är det sista du kommer få se mig i ;)

Pandoer
0

Nej, tyvär inte, men jag var och kollade på voltige SM förra året, då det gick av stapeln på ridskolan där jag rider :) jag har en fin bild på en häst därifrån, fast jag sitter vid fel dator så jag kan inte lägga ut bilden nu :(

AnTeX
0

palla trikoer;) jag har ridbyxor och skjorta:P

[slo]
0

Hehe, jag har inte haft ridbyxor på flera år ;)

Tävlar du nåt också, eller är det bara träning och för att det är så kul? :)

LindaKarlstrom
0

Voltige är så häftigt! Vi har det ca en gång i halvåret, och det är så himla kul! :D Fast då gör vi mer som att hoppa upp i trav, stå på knä, göra fanan, saxen, stå upp i skritt mm. Något mer vågar jag mig inte på :/ Haha en gång när hag stod upp i skritt så hoppade hästen frammåt och jag ramlar raklång på rygg 0:)  Ångrar faktiskt att jag inte började med voltige efter att jag la av med gympan, för nu har min kropp tappat nästan allt jag byggde upp på dom träningarna, och nu är jag så stel och klen att jag inte tycker det är någon ide att börja ^^ Usch vad jag svamlar på XD

gejsa
0

Håller man på med sånt där så måste man vara jäkligt vig. Trodde också att det var hästen som hoppade. hehe

AnTeX
0

nepp ingen tävling än iaf… kanske kommer just nu håller vi mest på här på skolan för att ha ngt att visa på olika uppvisningar skolan har… =)

Maja
0

#6 - Vad blir nästa sak jag får se dig i då..? 8-)

[slo]
0

Haha, jag vet inte… :) Vadå nästa förresten, du har väl knappt sett mej :P

Maja
0

..på bild.. ;P

jejjepejje
0

jag höll på med voltige när jag var yngre, men laget lades ner, tråkigt nog… jag skulle gärna vilja börja igen, men det finns inga hästresurser på ridskolan, kollade på andra ridskolor, men dem har kommit så långt och det varså länge sen jag höll på.