Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 555 ggr
Sandra
0

Tillbaka...

… f*n vad jag inte gillar Sverige längre. Efter en vecka i Zell am see så känns sverige så himla tråkigt =(

Jag vill bo i alperna!! Kanske inte nödvändigtvis Österrike då för jag kan inte ett enda ord tyska. Och de kan inte engelska. Inte de jag försökte prata med iaf. Men det var en underbar vecka!!

När vi åkte i dalarna mellan bergen så slog det mig att det kan inte va särskilt kul att ha häst i alperna. Alltså, de kan gå fram och tillbaka på vägen… ungefär. Hur kul är det om man vill ut på långtur? "Ja, vi tar en mil åt höger, sen går vi tillbaka. Imorrn tar vi en mil åt vänster"… jag menar, vad är det för liv?

Jag har saknat hästlivet den här veckan. 40 cm lössnö och storm är inte riktigt min grej om jag ska va ärlig. Jag såg en meter framför mig. Men jag höll mig på fötterna!

bubbelbubbel
0

hihi, låter ju som att du har haft liiite roligt iaf. :)

och det är ju tur att du verkar ha benen i ordning ;)

Wanilj
0

jaaa.. det finns ju alltid möjligheten att åka ner och arbeta där nere!! Men oftast är det just för att det är semester och avslappning i komb med afterski som lockar.. Men det är ju tyvärr en illusion… folket man träffar är bara vanliga svennar när de är tillbaka hemma igen..

Marre79
0

Var det fint i Zell am see???

Mitt ex var ju där några ggr o han sa att det var fint kan va kul o höra vad andra tyckte!!

lisette
0

jag har varit i zell am see flera ggr, mina päron har en lägenhet där. totalt underbart! har inte varit där på 8-10 tyvärr, men det börjar bli dax nu tror jag.

Linda
0

Välkommen tillbax!

-Så var det för mig oxå första gångerna jag var utomlands och bara ville flytta dit..

-För några år sedan funderade jag allvarligt att flytta till spanien:)

LinneaG
0

Välkommen tillbaka!! Hoppas att du har haft det kul!!

Ses nog i stallet imorgon!

Sandra
0

Det var helt fantastiska vyer! Vi hade en dag med strålande solsken då man såg berg så långt ögat kunde se. Pappa tog bilder, ska låna hans kamera och lägga in de på datorn så ni också får se. Jag glömde ju kameran hemma (ärthjärna som man är).

Jag ska tillbaka till Österrike om 1 och en halv månad. Men till Bad Gestein på reseledarutbildning. Ska bli jättekul! Så jag är på väg till ett jobb i alperna.. men bara för nån vecka för att prova på. Det är en dröm för mig =)

Jag kan inte se mig mätt på naturen där… det är så vackert att det faktiskt gör ont. På allvar alltså. Det låter väldigt löjligt, men åååååhhhh så fint det är! Men en sak vill jag bara säga… åk inte bil dit. Det är långt, väldigt långt. Och man måste åka båt… hatar båtar. Bläk.

Wanilj
0

ja det måste vara helt fantastisk natur!!

lisette
0

bad gestain ligger väl inte så himla långt från zell am see har jag för mig??

tänkte på det du skrev  om ridnaturen och en mil till höger och en till vänster… tror du inte dom rider väldigt mkt i bergen? hästarna har nog grymma muskler,,, ;)

Sandra
0

Nä, det gör ju inte det. Tror det bara är en 10 mil eller nåt fågelvägen. Vi ska på "utflykt" till Venedig på den där utbildningen också. Som att det skulle ligga runt knuten liksom… *inte*

Men när bergen lutar 90° så tror jag inte ens att bergshästarna klarar terrängen.  Jag vet inte… man kanske skulle stannat och frågat hur f*n de bär sig åt! Får komma ihåg det till nästa gång =)

lisette
0

jag vet de gånger jag varit i zell am see att jag ville åka på turridning. men jag fick ju aldrig. =(

Sandra
0

Men lisette, ta med dig gubben dit och åk på turridning vetja! Det behöver ju inte vara en hel vecka. Kanske en weekend eller så =) Då är du ju inte borta så länge från djuren heller och det brukar vara lättare att hitta vakt till djuren om det inte är en hel vecka

lisette
0

*asgarv* han, rida???? det kommer inte att hända om vi itne har med oss vänner… men det blir eventuellt en resa dit i sommar ändå…

Sandra
0

Åh, vad härligt! Får du inte med dig nån på hästryggen där nere så ställer jag alltid upp *pik, pik* ;P

Vem vet… jag kanske är där och jobbar då =)

LinneaG
0

Sandra - du får inte lämna oss!!

Sandra
0

Haha! Inte på heltid nej. Men att jobba i alperna är en av mina mål i livet. Jag har ju fått en öppning nu och då måste jag ta den.

Men du kan va lugn Linnea. Jag har bara anmält mig till att jobba några veckor. Alltså inte flera veckor på rad. Det är långt till sommaren också så det är inget att oroa sig över =)

LinneaG
0

Va bra! Blev ju lite orolig där!

lisette
0

fan åk iväg så länge du kan vara borta. jag har själv bott i usa i ett år (aupair) det är lätt det bästa jag gjort. det är jättebra erfarenheter man får när man är utomlands!

innan jag träffade min sambo satt jag och kollade på att åka som aupair till irland.

Sandra
0

Hehe… jag älskar bålsta för mycket för att flytta för gott tror jag trots allt… Eller rättare sagt, jag älskar min familj och sådär för mycket för att flytta ifrån de…

FOlk som bott utomlands och jobbat eller så har ju haft "den bästa tiden i sitt liv"… så jag börjar faktiskt tro att det verkligen är så =) Men jag vet inte hur länge jag får jobba borta heller. Vet ingenting mer än att jag ska göra den här utbildningen.

Åh, irland som är så fint!!! Dit har jag alltid velat åka och dit ska jag nån gång i mitt liv!!!

lisette
0

flytta för gott vill inte jag heller. jag trivs här hemma i jordhög, men jag kan tänka ibland "fan varför åkte jag inte till irland och australien först?" jag älskar att resa, det är de bästa som finns.

ska till irland ngn gng jag med.

men åk - gör det, du kommer aldrig att ångra dig.