Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1279 ggr
kallander
0

Ridkapson

Jag har bestämt mig för att köpa en ridkapson till hästen, med fast järn, men kan inte bestämma mig för om jag ska köpa ett med helt huvudlag eller en lös som man kan använda på vilket huvudlag som helst.

Vad har ni och vad tycker ni är bäst? Och vart hittar man ett snyggt? :)

kallander
0

Är det ingen här som har använt kapson?

Birke
0

Vore ju smidigt att ha ett flyttbart, men om du bara ska använda kapsonen till en häst gör det detsamma. Vart kan man hitta bra kapsoner?

kallander
0

Var mer ute efter för/nackdelar med de olika modellerna :) och tips på vart man hittar snygga för det vet jag faktiskt inte.

Conut
0

har en som fungerar super :) har testat m en annan kapson som var av en smalare version, den fungerade också super! :)

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

kallander
0

vad har du för modell då? helt huvudlag eller ett semi? Härligt att det funkar bra!

Conut
0

helt huvudlag :) båda var det :) Har inte testat de där som kan flyttas runt :)

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

kallander
1

okej :) Jag tror jag vill ha ett helt huvudlag med en extra rem som håller uppe nosdelen, i en lite nättare modell. Han har inte så stort huvud och då ser det ju inte klokt ut med kraftiga remmar.

Conut
0

känner du någon som har kapson, då är de bara att fråga om du får prova :)

kallander
0

Tror inte jag gör det tyvärr.

Mantissa
0

Jag har aldrig ridit på ett "riktigt" kapson. Men istället i remontgrimmorna som följer med tränsen jag köpt och som annars bara ligger och skräpar i en hög:) Funkat suveränt.

kallander
0

Ja jag rider med vanlig nosgrimma nu också, men vill ju kunna forma och ställa i paddocken, och det kan man inte med en mjuk nosgrimma tyvärr.