Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 898 ggr
SarahPeace
0

Tyglar

Heej : ) , Nu äre dax att köpa nya tyglar då dom gick sönder häromdagen nä ja flög Molly ^^  hahaha , 
Ja har alltid haft vanliga vävribbtyglar ,, nu undrar ja om ja kanske ska prova nå annat? tex läder, lr gummi lr så … Vad tykker ni ? va är eran favviis  ? :) ha de bästa allihopp

MiaMaria
0

Jag har stolptyglar och trivs bäst med dom, tycker dom är bekvämast och med ett bra grepp.

Between
0

Har släta gummityglar tycker dom är superbra! Även om man har en bus ponny som bockar lite mycket hehe!

Dom finns på hööks i både brunt och svart kostar 219kr

Mixxan
0

jag har flätade smala lädertyglar som jag trivs alldeles utmärkt medFlört

floran_pro
0

monte´ tyglar är helt klart min favorit.

[slo]
0

Jag har flätade bomullstyglar… Delade såklart :) Helt underbara att rida med.

gejsa
0

Till min islänning har jag släta lädertyglar. Till fjordingen gummityglar med stroppar på. Till mitt halvblod helt vanliga med stroppar.

Thorsson
0

Jag har samma som dig. Jag testade läder- till mitt varmblod. Men de funkade inte Sedan så skulle vi testa gummityglar till Min fjording men de var för tjocka så man kunde knappt hålla dem mellan fingrarna xD

gejsa
0

#7# Det finns både tunna och tjocka gummityglar. Beroende på var du köper dom. Dom med stroppar är ju mindre tjocka.

lisette
0

jag har bara vävribb. gummityglar funkar inte för mig. plopparna gör ont i händerna.

gejsa
0

Ha, ha på vilket sätt gör dom ont i händerna? Du måste haft den grövsta gummityglen isf.

joytick
0

Jag har vävribb men vill ha läder, tkr dom är bekvämast att rida med.

gejsa
0

Läder är ju inget bra om det regnar. Dom blir ju jättehala.

bubbelbubbel
0

vävribb, tycker inte om gummi, dom är för stela…

Ilokay
0

annvänder gummivävtyglar med stroppar 279 kr hööks

superbra enligt mig..:)

Ilokay
0

det är bara smala gummitrådar som gör att man får bättre fäste utan att göra tyglarna tjockareSkrattande

fridak
0

jag tycker om den typen av tyglar som #14 skrev om. det är som vävribb men gummitrådar invävt så man har super bra grepp. kallas ibland för supergrip.

reddie
0

# 16- tycker att dom tyglarna är fruktansvärt obekväma. Helst rider jag med mina 9 år gammla gummityglar som är slitna och mjuka och sköna. Har ett par nya gummityglar med som jag börjar vänja mig vid. Tycker att vävrib är för smala.

fridak
0

#17 gamla vanliga gummityglar som blvit mjuka kan jag tänka mig också är helt ok, men det har jag alldrig stött på. häromkring har alla läder, vävribb el vävribb med invävt gummi. när man känt på vanliga gummityglar i ridsportsbutiker så märks stor skillnad på tyglarna, kände ett par som var mjuka redan från början och ett par jättestela. men jag tycker tvärtom än du, många vanliga gummityglar är för tjocka. sen tycker jag iaf att vävribb med invävt gummi är superbra, men roger har vanliga vävribb på sitt träns så det är vad jag rider med nu iaf.

Marre79
0

Jag har vävribbtyglar och lädertyglar hänger nere i förådet som jag ska använda när jag hittar en häst!!!

emmm
0

-Vävribb

-Kantflätade

-Släta läder

-Tjock gummi

-Supergripp

Har lite av varje, tycker om att växla lite!

gejsa
0

#15# Det är dom jag menade när jag skrev att dom inte var så tjocka.

Mixxan
0

jag tycker inte att flätat läder blir inte halt när det regnar:)

gejsa
0

Både flätat och slätt läder blir det tycker jag. Man får ju inget grepp.

Thinka
0

Jag har flätade lädertyglar och bara älskar dom…

fridak
0

oavsett material så är jag övertygad om att alla vill ha mjuka tyglar, inte stela, hårda och obekväma.

E_hjo
0

Gummi har jag! Superbra!   =)

Thorsson
0

#8. Jo, jag vet. men jag gilllar dem ialla fall inte.. om de så skulle vara supersmala såå nej tack

joytick
0

#12 Har man ridvantar så brukar det gå bra :)

Mande
0

Jag föredrar vävribb eller flätade lädertyglar.

jn84
0

Har bara haft vävribb eftersom min häst är expert på att trampa sönder dem och då är det bra med billigt =)

lisette
0

#10 ja vet inte :D de gör bara ont. allra helst om hästen drar åt sig huvudet (för att sträcka på halsen eller likande).

halludu
0

islandstyglar ä min favvo men ja ha sj lädertyglar och dom fungerar bra:D

halludu
0

islandstyglar ä min favvo men ja ha sj lädertyglar och dom fungerar bra:D

AliceL
0

rider bara med handskar på tävling, för jag tappar bara bort mina handskar xD mitt rekord är 1 månad, då vare sånna dyra Roeckl, eller vad dom heter…

Har jättemjuka lädertyglar med inbyggda stoppar.. hur bra som helst, lite hala när det regnar, men jag får alltid bra grepp ändå..

pippa__
0

jag kör på tyglar me läderutsida och gummi på insidan=)) skitbra!!! kräver dock att man rider me handskar annars får man blåsor!!