Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettraser
Läst 2900 ggr
Alexinas
0

Vilken häst?

Hejsan!

Jag bara undrar en sak… Jag är ungefär 167 cm och väger 57 kg. Då undrar jag bara om jag passar till storhäst eller till D-ponny?

(Jag visste inte vilken grupp jag skulle välja men om det finns någo passande som jag inte tog så får någon gärna ändra det :D)

Hälsningar Alexia

Eliinnn
0

Du kan nog ha en liten storhäst :)

Jag är 169,5 och jag rider stora hästar :)

Alexinas
0

Okej tack för svaret :)

Eliinnn
0

Ska du köpa häst eller ??

Alexinas
0

Nej jag undrar bara för jag har mejlat en ridskola och frågar om de har plats i en nybörjarkurs :)

Eliinnn
0

Jaha,så du är nybörjare ?:) Själv har jag ridit sen jag var 5 ?

Alexinas
0

Ja jag är nybörjare men jag har ju ridit lite innan och så så jag vet hur man skrittar och travar men jag har aldrig galopperat :)

Eliinnn
0

Jaha,det är jättekul att rida :) Har 6 egna hästar ;)

Alexinas
0

Oj 6 stycken? Är det inte jätte MYCKET jobb med dem? :)

Eliinnn
0

Jo,det är en hel del med jobb,men jag älskar hästar :) De är jätteduktiga allihop :)

Alexinas
0

Okej men man får väl ingen tid med vänner då eller? Men om jag var erfarnare med ridningen så skulle jag också gärna vilja ha en egen häst :)

Eliinnn
0

Jo,jag har en hel del tid med vänner  oxå, endel av vännerna rider oxå och då brukar vi rida ut i skogen på helgerna men även träna markarbete :) Mina hästar älskar att hoppa oxå :)

Alexinas
0

Jaha. Men om jag nu får plats på ridskolan så skulle jag även vilja hoppa jag med. Det verkar riktigt kul men jag har bara travat över bommar än sålänge :)

Eliinnn
0

Jaha,;) En bra början :)

Bamse 08
0

TS Jag är själv runt 2 centimeter längre än vad du är och väger lite mer.

men till sak, jag får rida Ponnysar för det mesta kan dock hända att jag får en häst dock inte än som är 170 i mankhöjd utan lite mer som 165 :)

Nackdelen med en större häst är att det blir längre ner till marken :P