Ridkurs för Karin Stillberg i Kristianstad
Till sensommaren kommer jag att anordna en ridkurs i samarbete med Karin Stillberg. Se info nedan!
Kurs i Klassisk Ridkonst med Karin Stillberg
Jag kommer till sensommaren att i samarbete med Karin Stillberg anordna en ridkurs i Klassisk Ridkonst här i Kristianstad. Jag börjar redan nu att samla intresseanmälningar. Först till kvarn!! Max 10 pers. (minst 6st)
Kursen ligger på två dagar (lördag och söndag) och kostar 1500kr/person. Den innehåller mycket kroppsmedvetande-övningar på marken och tre privata lektioner per ekipage.
Datum kan bli v34,35,36 eller 37, beroende på när vi kan hyra anläggningen. Antagligen blir det på Kristianstad Rid Klubb där vi får tillgång till både teorisal och ridhus.
Karin är sjukgymnast, vilket gör att hon lätt kan se och lära oss att bli mer medvetna om hur vi sitter, och rör oss på hästen och DET är en stor del av just den klassiska ridkonsten.
Lär dig att hantera din häst genom ett samarbete mellan er båda! Genom metoder som gör att du lugnt och fint kan fördela din vikt och förflytta din kropp i takt och riktning som leder till en naturlig förflyttning för hästen. Du kan även jobba din häst på Långa Tyglar, ridning från marken.
Läs mer om Karin på hennes hemsida; http://www.horseawareness.se
Anmäl dig snarast genom att ringa eller maila till mig.
0735-140549
carolz_84@hotmail.com
eller info@carolz.se
Gå gärna in på min hemsida www.carolz.se
Caroline Olsson
*putt*