Vilka Kostnader!
Hej, jag ska få foderhäst efter sommarn och undrar vad man ska räkna med för kostnader? och ungefär hur mkt det kan kosta?
Det beror väl alldeles på om du kommer ha den uppstallar någonstans eller i eget stall.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

o vart i landet den står

Asså, inte vart den står och så, utan vilka kostnader, (inte priset) utan, typ: hovslagare mm som man ska räkna med att betala?
dom menar nog bara ungefär vad stallplatsen kommer att kosta,, och det beror på vart i landet den står för de är dyrare/billigare på olika ställen, och de blir såklart gratis om du har eget stall ;)
Det du ska betala är-
Hovslagare, veterinär ( om hästen skadar sig ) Stallplats, mer vet jag inte..

Ja men det är dyrare att ha häst i stan än på landet…
Stall hyra, mat om det inte ingår i hyran el hästen ska ha nåt "specielt" i mat väg, Hovslagare, Utrustning täcken, sadel, träns, grimmor,grimmskaft,longerlina & spö, ev benskydd, borstar om man inte har en himla tur & får utrustning med, ev veterinär & en massa annat som jag säkert glömt….
Strö också.. Och ev. resor till och från stallet (buss eller bensin). Sen eventuellt tränare, och tävlingar.. och Resor dit. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Stallplats, Hovslagare, veterinär, hö & mat till hästen, spån/halm, instuktör om du vill träna… :P Mer kommer jag inte på just nu

Det beror på om hästen är installad eller inte.
För mig är det endast hovlagare och saltsten som kostar sommartid.

hejsan, som som sagt så är det olika beroende på häst, stall, foder, skötsel! vad jag räknar med är: vaccinationer (influensa, stelkramp)möjligen botulism. avmaskningsmedel, försäkringen, hovslagare minst 6 ggr om året ev extra tex broddar o gummi(vinter), stallplatsen, strö, foder, ev bete på sommaren, klippning, utrustning, tränings och tävlings kostnader och transporter. summan på sommaren är betydligt billigare på sommaren, tänk också på att det kan bli jobbigt för ovana att åka upp till stallet 3-5 timmar om dagen i 20 graders kyla!!!
Lycka till // Mvh Jennifer
haha, jag tror det är jobbigt för vem som helst att vara ute i 3-5 timmar i 20 minus, vare sig man är van eller inte ;)

haha, jo det är sant… men man måste vara väl införstådd med vilket stort ansvar det är att skaffa häst, om man säger som så:P hehe
jo fast ska hon ha sommarhäst, så är det knappast 20 minus ;) dock 35 plus, vilket är ännu mer utmattande…

nej, men det stod "efter sommaren" så jag tror det menas i höst:P hehe
HA ! jag läste inte efter, haha, så jag antog att det var under sommaren :P

strö, ev stödfodrning, mineraler, tränare, hovslagare,vetrinär.. :)

hehe, lungt de =)