Finns det nån sida för trick ?
Hej
Jag tänkte lära min ponny att stegra och sånt :) Nu kan hon bara : Buga & Hov :) så nu vill jag prova på nya trick :P eller om ni vet lite trick som är enkla ?
Det finns ju naturalhorsemanship.ifokus.se :)
Att lära en häst att stegra kan få fruktansvärda konsekvenser. Stegring är en väldigt DOMINANT rörelse. Detta kan bli väldigt svårt att sedan få ur hästen.
Många små tricks som man lär hästarna kan ibland vara lite ivägen. Jag har lärt min häst stampa med framhovarna i marken. När jag ska sätta på benskydd eller liknande retas hon ibland genom att bara stampa, stampa och stampa. Då får man skylla sig själv ;D
Men en stegring kan leda till mycket värre saker än detta därför lärs det inte ut över internet. Detta är något som du själv måste lära dig för att sedan eventuellt lärea din häst.
Jag lär inte min häst detta, ännu, då jag vill känna mig helt trygg med att jag kan hantera en sådan rörelse.
Jag tror inte att du inte har koll på din ponny men tänk dig för inan du lär den en sådan rörelse. Man vill ha ett trevligt förhållande och inte en maktkamp.
Lycka till!
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"