Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 636 ggr
gejsa
0

Och detta är i Sverige.

Så vi är nästan lika dumma i huvudet.

Hur kan man göra så här mot försvarslösa djur eg?

http://helsingborg.expressen.se/Nyheter/1.709404

__iE
0

FY FAN .. Hur kan man ?! Mot små stackars osyldiga små kaninbäbisar dessutom ?! :'(

gejsa
0

Läs hela. Dom inte bara dränkte dom utan la i hopvikta blad i munnen på dom. 11 dagar gamla bara. Då diar dom väl bara?

__iE
0

läste det också :'( Jag vet faktiskt inte, men tror det ..

AusaBausa
0

Åh fy vad fruktansvärt…varför inte bara skänka dem till en djuraffär istället? Idioeter!

lisette
0

men hur smart är det att ha kaniner på ett obevakat ställe? eller vilket djur som helst egentligen.

men, man ska aldrig göra så mot djur… sorligt!

DojoKelder
0

Alltså jag slår snart sönder något!! Hur tänker folk eg.? Eller de tänker väl antagligen inte alls…

gejsa
0

#5# Ja, jag tänkte detsamma. Men det var ju någon sorts gård där dom hade många kaniner värkar det som. Vi har ju en 4 H gård här i stan. Där är ju djuren obevakade på natten med. Vi hade ju någon elak jäkel för några somrar sedan som tände eld på kaninburarna och gjorde en massa skit så många djur dog. Släppte ut dom bla så att dom dog i skogen i stället osv osv

jen
0

antagligen barn som gjort detta eftersom de visste flickans smeknamn…

Ungdjävlar!!!! fasen att det finns så elaka människor Gråter

lisette
0

risken är ju betydligt större för vandaler när man inte har sina djur i närheten….

men andras ägodelar rör man inte. och djur mördar man inte..

E_hjo
0

Fy fasen…  =´(

[Angel88]
0

asså om det hade varit mina ungar som hade gjort det ja då hadde dom aldrig kunnat sitta mer i sitt liv!!!!!!!!!!!!!!!!!!

joytick
0

Usch vad hemskt! :'(

Lorita
0

Jag, blev mycket upprörd, när jag läste detta och även fler mycket grymma mobbing fall som man läst om det sista. Sen finns ju alla som blir mobbade tyst, att föräldrar (till barnen som mobbar) och skola bara låter det fortgå. VARFÖR GÖR INGEN NÅGOT Skrikandes

Var finns empatin, för dom som blir mobbade, ni skulle veta hur tuft det är att som förälder slås mot skola och helt intelligensbefriade föräldrar som låter sina barn mobba. Stackar flicka miste något så kärt så grymt Gråter

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Cilla89
0

Igentligen, så varför får människor inte hårdare straff vid misshandel av djur eller att man dödar ett djur. Jag menar det är ju dubbelt så högt staff om det skulle vara en människa istället för ett djur. Och varför är det så? Tycker helt klart att det borde vara samma straff.. Sånna människor som gör så de förtjänar inte annat än avrättning eller sättas bakom bom och lås. Ett djur är också ett liv..

neonrosa
0

Nej herregud… Små försvarslösa kaninungar, att bara göra så!!! *grrr* blir så förbannad!!

gejsa
0

#14# Man får ju knappt något straff  här i Sverige för mord ens. Om dom är två som gjort det och skyller på varandra och polisen inte kan bevisa vem som gjort det så kan dom ju t o m gå fria.

Susse88
0

Man blir ruskigt rädd, bor själv här i byn som det hände.

Murre_Uddiz
0

men usch! :(

Alexandra13
0

FY F*N!!! Hur kan man! Det här är en av orsakerna att jag inte vill finnas i denna hemska världen!

PimTheGreat
0

jag hittar f*n inte ord. Ungj****lar!!!!! Stackars små kaniner…vilken hemsk död….Gråter………blir ju mer och mer sånt här!!!! VARFÖR REAGERAR INTE HÖGRE MAKT NÅGON J***RA GÅNG?????