Kläder
Vad har ni för kläder nu i vinterkylan?
Vad är för lite o vad är för mycket?
Om man nu kan ha för mycket kläder på
sig när det är så här kallt??
Själv känns det som om jag har lite för mycket
på mig. Eller har jag verkligen det när man nästan
alltid fryser?
Det här min outfit: 2 jackor, 1 fleece tröja, två långärmade o ett linne. två par byxor o 2 par strumpor, 1 par sockor o ett par benvärmare..
ja tycker att det borde räcka!!

Du ska ha lager på lager .
Luft värmer så ha ett bra underställ underst och sedan gärna flece och ovan det så jacka järna andas material.
Som vantar ha gärna stickade fingervantar underst och tre finger vantar överst.
Skor: Se till att fötterna aldrig blir fuktiga, ha gärna en bra strumpa (finns bra sport/vandrings strumpor), isolerande sula och ev en socka utan på se till att vinter skorna är en stl större för att få bra plats.
Byxor; Underställ gärna krafft, byxa sedan thermo byxa.
Med de här kläderna orkar du med en hel dag i stallet.
Se till att ha en bra åtsittande mössa gärna mh flece och en krage (Ej halsduk i stall) runt halsen..
Lycka till!!
Vänligen/Linda
Jag är så dålig på att klä mig rätt.
Om det är en kall dag brukar jag ha på mig två par långkalsare (nog heter de väl så i Sverige också) samt ridbyxor, tjocka sockor som kommer upp till knä, topp samt två lager med jumprar (en med lång krage) och den tjockaste vinterrocken jag har. Ja sen förstås min vinterridstövlar.
Det är typ det! Fingrarna och fötterna börjar jag nästan alltid frysa om när det är riktigt kallt.
Sen förstås en bra mössa som ger klara budskap när man kommer stegandes så att alla, både människor och hästar, förstår att jag menar allvar
Jag har också en där det står "väärää lääkitys" = "fel medicinering". Mindre respektgivande då, men de förklarar ju ens beteende bättre!

Jaaaa vad har jag på mig *hmmm*
På överkroppen:
T-shirt närmst kroppen, militärens gröna underställs tröja (snodde makens från när han gjorde lumpen), en collegetröja med polokrage, en tjocktröja i typ teddyfoder material och på det en fleecetröja. Med det klarar jag mig ner till - 10 till -15 grader. Blåser det eller är kallare har jag även en vinter ridjacka.
På händerna:
Stickade fingervantar med thinsulatfoder (stavning).
På underkroppen:
Joggingbyxor och thermobrallor (fd skidbyxor som nu mer tjänar som vinterridbyxa).
På fötterna:
Ett par vanliga strumpor, ett par stickade tjocka sockor och thermo ridstövlar med ullsula i.
På skallen:
Mössa och under hjälmen en fleecehuva som går ner över hals och nacke.
Jag fryser inte….men så sitter jag så sällan och "åker" häst utan är väldigt aktiv i ridningen.
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
hur jallt har ni?? jag har jeans , en långärmad t-shit och en jacka?

Men ems du har ju ridhus, lyx ju;)