Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1158 ggr
Loveu
0

Jag behöver tips ...

Jag är så dålig på att komma på något jag ska göra under tiden jag rider , har ni tips på vad man kan göra med bommar , vad man kan göra i dressyren eller vad man ska hoppa , lite tråkigt att hoppa samma heltiden plus vill jag ju inte tråka ut henne ;)

Lena90
0

Har inga tips på rak arm, men testa att gå till bibloteket och låna böcker, brukar finnas massvis med tips på olika ridaktiviteter :)

Carpe diem!

Sarah
1

Rider du bara på banan? Rid ut och hitta nya vägar.

Ponniehesten
0

Rid ut och leta nya vägar om du rider ut.

På banan kan du göra olika, Träna skälkelvikningar, övergångar halvhalter, vägar, galoppombyten osv. Eller så kan du göra som mig då jag inte har mycket att göra, Plugga in ett lätt dressyrprogram i huvet, Antingen titta från datorn eller hitta på ett eget.

Inom hoppning så finns ett roligt och bra sätt att värma upp på, Du kan lägga ett räcke där du vänder snett igenom, Fast på BÅDA sidorna, Så då vänder du snett igenom, Hoppar räcket, ut i nya varvet, vänder snett igenom, hoppar räcket, Och rullar på en åtta. Det kan man göra som både uppvärmning och träning, Funkar i både trav och galopp.

Jag brukar ta de i galopp för att samtidigt träna galoppombyten när man byter varv.

Det är mina tips! Annars är det också riktigt skoj att hoppa studs, Och kanske ibland bara rida på ett hinder, och be någon höja eftersom och se vilken höjd man kommer upp till som högst med sin häst! Lite utmaning och så! Eller skaffa dig en vattenmatta, inte ett dugg dyr.

Och om du har något som du vill träna på med din häst men vet inte riktigt hur så kan du alltid lägga ut en annons eller vad som helst, om det är någon du känner som kanske skulle vilja hålla en lektion. Det finns alltid någon som kan hålla en lektion! Så.. Ja, Nu orkar jag inte skriva mer Flört Lycka till!Glad

Uss
0

Trail-hinder/gymkhana; lägg bommarna som en korridor med två 90-grads svängar, den första åt ena hållet och andra svängen tillbaka igen, när du precis ridit in i korridoren kan du stanna och rygga rakt inne i korridoren, rid slalom, rid mellan konor/hinderstöd som står näära varandra, fäst ett tyg eller något att rida in under, rid över en pressenning på marken, rid över en "bro" (dvs en förstärkt pall ;D ), rita en cirkel på marken och rid in i den - hoppa av och gå ut ur cirkeln - hästen ska stå kvar medan du räknar till 30 - gå in till hästen och hoppa upp från fel sida, lägg en bom på marken och rid över den med frambenen - be sedan hästen att flytta sig sidvärtes över/längs med bommen, knyckla ihop en plastpåse och fäst i ett snöre som du drar efter dig när du rider, lägg upp några stenar/bollar på en uppochnervänd tunna - rid fram till tunnan och hämta sten/boll - rid bort till en hink och släpp ner sten/boll, fyll en mugg med vatten och träna i olika gångarter på att inte skvätta ut något (funkar nog bäst med tölt ^^ ), …

smillasol
2

Gå in på hippson och gå in på ridövningar där hittar du massa! Kan välja svårhetsgrad och gren! :D