OT- trick?
Ja, kan dina/din hästar/häst nått/några tricks typ, vacker hov, buga m.m
Lambourgini kan; Vacker hov, fast jag säger bara taack. Sen kan han nästan le ;)
Läs tråden "Trickträning!" :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
min häst kan spansk skritt och så brukar hon ta fram ena hoven och vinka med den som om hon säger ''hej där'' :)
Har bara tränat lite då jag köpte henne i oktober. Min häst har jag lärt tack, alltså lyfta på hioven fast på ett lite annorlunda sett. När jag lyfter min fot och stampar den i marken gör hon likadant :D:D
Hon kan öppna sin kompis boxdörr xD Jag har lärt henne det. MEn om man spärrar den boxdörren kan hon inte det. Ingen lös häst på natten alltså xD
Hon kan också det om jag sitter på ryggen och knackar på bogen :P
Håller på att lära henne buga, lyfta grimmor.
Min andra häst lär jag att föjla mig utan grimma-. Hon tycker det är lite läskigt att lara trick och vågar inte gissa. Därför låter jag henne följa mig istället. HUr jag än rör mig, backar, eller så så följer hon. Värsta stolt är jag :D
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
Är "pussa" ett trick?
Min medryttarponny kan nämligen det. Jag "knackar" lite lätt med ett finger på mina plutande läppar, och lydigt sträcker han fram mulen och ger mig en puss! 
#4 Visst är det de! Jag hade en ponny som kunnde det, fast hon gjorde mer nock än puss. Hon hade lite brottom så att säga xD
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
#5 haha xD
Några kalla vinter kvällar så började jag lära min tjej lite roliga saker som:
vacker tass med alla fyra benen både bakåt och framåt, bra när man skall stretcha.
Buga med först två ben framåt sedan med ett ben under sig åt båda hållen.
Att lägga sig ner
Kan lite spansk skritt
Pussas kunde hon redan.
Sätta framhovarna på en pall var för sig.
Styra henne med svansen bakifrån.
Har säkert glömt något ochså.
Lycka till
"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"