Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettefterlysningar
Läst 3092 ggr
Helina
0

Lösdrift i Stockholm

Hej!

Jag letar efter en stallplats åt min fjordkorsning i Stockholm. Jag har hittat flera fina lösdrift men problemet är att dom ligger för långt borta. Jag går i skolan så därför víll jag ha en stallplats i närheten så jag kan spendera så mycket tid med min häst som möjliigt samt balansera mina studier.

Så har någon några tips på någon lösdrift i Stockholm?

Caf_Roy
0

Vi har en lösdrift i vårat stall, det ligger på Munsö och tar 30 min från Bromma med bil. Går bussar också, jag har pendlat mig igenom hela grundskolan och gymnasiet.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Helina
0

Jag har kollat upp hur lång tid det tar att åka till munsö kommunalt och det tar minst en timme vilket betyder att jag kommer få sitta två timmar på vägen varjedag vilket inte passar mig. Det är det som suger för mig för dom bästa lösdriften ligger lite utanför stockholm och jag bor ganska centralt.

Caf_Roy
0

Med lite träning går det att plugga på bussen. Ganska säker på att de har en lösdrift på Nyckelby också, 10-15 min närmare stan.

Tyvärr är det i regel så att ju närmare stan man kommer, desto sämre villkor för hästarna och högre priser. En timme låter ändå inte så farligt.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Helina
0

Ja, du har nog rätt i det och det ser ut som att hästen kommer få stå lite längre bort. Jag hade kollat på ett lösdrift i närheten men där hade dom problem med marken och hästarna sjönk osv. Vindskyddet\ligghallen var pyttelitet och ganska ostabil för en hage med 5 hästar. Hagen var inte heller jättestort för att vara ett lösdrift med 5 hästar. Der kanske var 1 h, mindre eller större. Sedan hade de även problem med skabb. En häst hade fått det och sen fick alla andra det, de behandlades men fick det igen. Priset var 1600 kr per månad och det styrdes kollektivt, det ingick hö. Vet du möjligen hur man kan få kontakt med de på nyckelby? Har letat men inte hittat så mycket. Annars tänkte jag fråga om det finns plats på lösdriften i ditt stall till hösten? Och isåfall vem ska jag kontakta, hur mycket kostar det och vad ingår?