Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 416 ggr
niinnis
0

Skriv av er lite.

Skriv av er lite ang. eran häst om ni har något. Visa gärna bilder, och skriv om ni bor på gård, vad det är för ras, kön och ålder. Dressyr eller hopp? A,B,C,D ponny/stor häst?

Allt är roligt. :)

AliceL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en C-ponny, 8 år, sto, 131,5. Okänd ras o härstamning. köptes i danmark som ettåring av min mamma för 1000 spänn, ingen ville ha henne, haha. Haft henne hemma i Sverige sen hon var 3½. Innan dess gick hon bara i lösdrift och hade bara haft grimma på sig. det och massa skador har gjort att hon är väldigt sen. det är rätt kul att ha gjort allt sj! Nu tävlar vi LB/LB med bäst resultat i hoppning, bara kommit hem utan rosett en gång. (inte för att rosetterna räknas så värst, men det är kul att vår "skogsponny" går så bra)

Skickar med en bild när vi hoppar 90..

Cilla89
0

Är 18 år, bor på gård med min familj sedan 2 år tillbaka, trivs kanon på landet speciellt om sommrarna, vintrarna är ganska dryga, inget ridhus och mörkt när jag komemr hem från skolan :/ Men vi brukar åka iväg 2-3 ggr i veckan och rida i ridhus. Har ett stall med 3 boxar, dock ingen ridbana, men det är på G.

Har 2 egna hästar, en D-ponny jag haft i 8 år, han lämnar jag aldrig, han betyder verkligen allt för mig, kan inte tänka mig en vardag utan honom. Han är pensionär och går i hagen och har det bra, han är 23 år. Händer dock ibland att det blir en barbacka tur ;) Den andra är en liten stor häst, 158 cm, halvblod/new forrest, 6 år, som nu ska säljas då jag vill ha en större häst..

Och min syster har en "ponny" han är 4 år och MAXAD, så han kommer växa över ;) En söt trevlig halvblod/Welsh vallack.

fridak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har roger på foder. han är en travare som inte gått på travet.  8år ca 1,55. rätt grov och många tror att han är halvblod el halvblodskorsning. kan inte så mkt men det är först hos mig som han har blivit riden regelbundet också. även om jag är en skogsmulle så har han utvecklats rätt mkt här ändå. tex galoppfattningar m.m. han ahr en riktig trav och iten ett mellanting melllan skritt och trav. världens goaste pålle. tyvärr kommer ägaren aldrig sälja honom pga det….

pippa__
0

Snart har jag världens underbaraste arab på foder, Fontane. Född 2001 efter och undan kända föräldrar tydligen =) 157 cm mkh. Speciell kille som har de roligast minerna på denna jord!! haha