Min undulat är sjuk!
I morse när jag kom ner så såg jag att den ena satt och burrade upp sig så mycket. Jag tog ut den och kände på bröstet på den. Då kände jag att han har nästan inget fett där. Han var precis benig. Han är väl ung 10 år gammal så det är väl åldern. Jag har en yngre hona till honom. Hon var inte så snäll mot honom såg jag. Han ville vara ifred men hon pockade på honom hela tiden så han fick flytta sig. Så jag gjorde iordning en bur åt honom. Hade en extra. Den stora buren sitter på väggen i köket så att katterna inte når dom. Så har jag en krok i taket där hängde jag fågeln. Alltså bredvid den andra buren. Men han äter inte så mycket utan sitter mest och sover. Så nu är det väl inte långt kvar. Stackaren. Han är ju så snäll och tam. Bits aldrig.

Usch vad trist det är när de blir gamla och sjuka. Men du får trösta dig med att ni har haft många fina år ihop. Klen tröst jag vet, men ändock en liten tröst i allt elende.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja, vi får se hur det går för honom. Nu får han iaf vara ifred från honan. Verkar som han förstår att jag bara vill honom väl. Så fort jag kommer dit med huvudet så klättrar han till mig. Vill sitta nära ansiktet. Äter och dricker gör han iaf.

Det är ju alltid något. Om de äter och dricker så mår de inte allt för dåligt i alla fall.
Hoppas det går bra.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

osch stackars dig va synd

Så blev det som jag befarade. Min lilla undulat dog i kväll. Jag stod och pussade honom över gallret i hans bur när jag väntade på hovlslagaren som skullle komma kl 17. När klockan var 18.30 så ringde gubben min ner till mig och sa att han låg död i buren. Hoppas att han inte behövde pinas innan han dog. Nu får vi frysa honom och vänta på att det ska bli mildare så vi kan begrava honom vid vår kanin som redan ligger där.
Nu måste vi ju åka och köpa en ny hanne till vår hona i morgon. Tycker det är lite synd om henne om hon ska behöva vara själv i buren resten av sitt liv. Eller vad tycker ni?

Jag håller med dig om att det är synd om damen om hon blir ensam. En underlat vill ju inte vara ensam.
Tror nog din herre dog lungt och fridfullt av ålderskämpor.
Tråkigt ändå, jag beklagar sorgen.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Tack för det. Just nu ligger han kvar i buren men har givetvis tagit bort buren. Vi får frysa ner honom i morgon. Vill inte göra det så snabbt efter hans död. Ja, hon kom ju till honom för ca 4 år sedan när hannen blev ensam. Då dog nämligen hans lilla tjej. Så det blir lite tokigt udda med åldern hela tiden. Ska kanske försöka köpa en äldre hanne åt henne. Om dom har någon i affären. Ibland tar dom ju tillbaka fåglar när någon ångrar sig. Vi gjorde ju så en gång. Bytte en hona som bets så in i he…e. Ja, ja ointressant för er eg. Men jag gör nog så.
oooh neeej. stackars lilla pippifågeln. =/
jag beklagar med sorgen.

åå din stackare jag skulle gråta i hjäl. Iband om jag tänker på våran katt som har sprungit bort så börjar jag att gråta för jag älskade honon så mycker!!!

-Vad tråkigt..
-Hoppas att den andra fågeln tar det bra bara.
Tänker på er/Linda

Stackars lilla pippi…hoppas det går bra med den andra…kram Marre

gejsa vi kan ju ta varandra i hand du och jag?

Tack alla! Ja, nu har vi köpt en ny liten hanne på 4 månader bara. Dom hade inte äldre fåglar. Vi satte honom i en bur bredvid den andra. Han är så rädd, så rädd. Vågar knappt röra sig. Om någon vecka tar vi och släpper in den till honan. Måste känna sig hemma här först. Kvittrat lite har den gjort iaf.
lisette vad menar du?

Tror lisett menar att hon också är ledsen nu när hennes vovves bror blev avlivad. Fast jag kan ha fel.
Ja att han kvittrar är ju positivt i alla fall.
Audiatur et altera pars

Jo, jag fick se det sedan när jag började läsa allt vad alla har skrivit under dagen och i går kväll. Man öppnar ju det man själv skrivit först. Tråkigt för dom verkligen. Värre när hundar dör tycker jag.

# 14 åsa känner till mina uttyck…
men det är inte lätt att veta vad jag menar om man inte läst det andra…. ;)

Ja, fy vad det är sorgligt när våra djur dör för oss. Dom får ju leva så kort tid i jämförelse med oss.