Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 3308 ggr
mimmijojo
0

jag ska klara det!

hej jag undrar om ni har några bra tips på hur man bevisar för sina föräldrar att man klarar att ha en egen häst, och att man har tiden till det.

Jag undrar oxå om man kan göra saker hemma som kommer hjälpa en att bevisa för sina föräldrar att man klarar av det och att få en att förstå hur det är att ha en egen häst/ponny.

tack!

emmajensennn
0

Man kan ju låna en häst/ponny på foder :)

You can't make a rainbow without a little rain

mimmijojo
1

jag vet att man kan göra det men jag hittar alldirg någon som vill ha en medryttare/fodervärd åt sin häst i helsingborg.=(

emmajensennn
1

Kolla lite på blocket och hästnet :D

You can't make a rainbow without a little rain

examynia
2

går att lägga ut en egen annons på tex hästnet.. de är ju gratis

så hittade jag min förra häst

CorneliaAndersson
2

Man kan prova att bli skötare på en ridskolehäst till att börja med :)

Jag har ridit på ridskola i 2-3år och har nu fått en sköthäst där :) Funderar här hemma hur jag ska övertala mamma att gå med på ett köp :)

Men alltså, det är en bra början :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

examynia
0

Ja ridskola är ju bäst att börja med tycker jag.Å försöka få sköthäst så började jag. Sen blev de medryttare på privathäst sen foderhäst som jag efter 2 år köpte . Men hela den processen tog mig 13 år. Men nu äger jag min andra häst då jag fick ta bort min första för ett år sen. Så jag tror de är bra att de tar lite tid för då hinner man verkligen känna efter å hinner lära sig:-)

mimmijojo
1

tack!

#6 jag har ridit i ridskola i 7 år. (sen jag var fem)

jag har precis ringt en mamma som har en dotter som har en d ponny. jag kom direkt till eurovoice och där frågade jag om det var möjligt att jag skulle kunna få rida honom 2-3/veckan.

så vi får se jag kanske blir medryttare!!Skrattande!!!

mimmijojo
0

#5 va engagerad i ridhusets aktiviter, läs om hästar sjukdomar så att du vet när till ex. hästen är halt, är sjuk etc. ´försök att få kontakter som har egna hästar och vill ha medryttare. visa att du kan klara av det ansvaret man får av en häst ovh att klara läxn o skolan samtidigt.

Flört

examynia
0

#7 bra så då kan man gå vidare från ridskola.:-) hoppas du får bli medryttare. Då lär man sig mer om hur de är med all skötsel runt om kring själva ridandet som man kanske inte får på ridskola överallt å alltid. Jag håller tummarna för dig. Vet hur de är att längta ;-) lycka till

mimmijojo
0

#9 tack! jag glömde säga att till hösten ska jag antagligen börja rida ett 5 årigt gottlandsruss och jag ska oxå antagligen börja med hopp special och har bestämt mig för att vara med i blåbärshoppningen på ridskolan i vinter!!Skrattande

tackså mycket för stödet!!!!Skrattande

tacksam för mer komentarer!!

Amalia.wahlström
0

På bukefalos.se finns det massvis med olika annonser om medryttare och fodervärd m.m Jag la upp en annons där och fick svar inom en dag och nu är jag medryttare på en jättefin valack :D Lycka till!

mimmijojo
0

#11 tack! men min mamma vill inte att jag är fodervärd. vet inte vf…

men ska kolla det där med bukefalos.se har varit inne där några gånger

Amalia.wahlström
0

#12 jag är ju bara medryttare för vi har inte råd med att betala så mycket men det fungerar perfekt det med :D

mimmijojo
0

#12 ska pröva ny till hösten om jag inte får tillfälle att rida så mycket som jag vill.

tacksam för fler svar

Zahara
1

det kanske är så att dina föräldrar inte har råd att hålla en häst till dig? Det kostar ju en slant och är en hel del ansvar för dina föräldrar med (som kanske inte har kunskapen) och därför tycker du ska vänta tills du är äldre?

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Sarah
1

Det är väldigt dyrt med häst och eftersom du är så ung kommer det innebära mycket jobb av dina föräldrar. Jag förstår om de inte vill att du ska ha en egen nu. Jag köpte min första häst då jag tog studenten, jag hade körkort, fast jobb och behövde ingen hjälp. Men en egen häst tar sjukt mycket tid och inget stall låter en tolvåring ha häst i stallet utan att föräldrarna är engagerade.

Gaiezza
0

Medryttare.nu är jättebra :)

Bacon, svaret är bacon. 

mimmijojo
0

Tack för alla bra tips!!

EbbaG
0

Jag har ridigt i 9 år nu och har 2 hästar som jag rider på fritiden. Rider också på ridskola en gång i veckan. Jag vill ha en egen häst och jag tror att jag skulle klara av det eftersom jag sköter de andra hästarna, men mina föräldrar vill ändå inte att jag ska skaffa häst. Tror inte att det ger något för mig att tjata längre, så jag är bara mer med de andra hästarna(a)