Glad! :)
Idag har jag ridit två lektioner på ridskolehästen Stellan (som jag alltid får rida!), hon är en väldigt pigg och frammåt häst som många är rädda för men jag och hon kommer väldigt bra överens. Första lektionen hoppade vi lite, kanske 20-30 cm i trav.
Lite senare skulle vi galoppera, fast inte så långt, bara några steg, om man ville fick man galoppera själv, och det ville jag som vanligt haha. Vi galopperar väldigt lite eftersom vi nyligen börjat med galopp. Det gick väldigt bra men när vi inte skulle galoppera mer blir hon väldigt stirrig, fast jag lyckade lugna ner henne som tur var.
Jag skulle vara med på nästa lektion också så det vara bara sitta kvar tills dom som skulle leda in och ut ponnyerna. Vi var 5 i denna gruppen. Vi började att värma upp hästarna (vi skulle hopppa igen) och sen började vi med hindrerna i trav. Hon sa att om man ville kunde man galoppera över hindrerna, och såklart ville jag det haha. Det gick jättebra verkligen och vi hoppade 50 (!) cm i galopp, och jag har inte ridit i ett år ens!
Åh gud vad kul det var. Har aldrig galopperat så mycket som vi gjore under några minuter ens!
Åh jag älskar Stellan verkligen, vill bara pussa på henne hela dagarna ut!
Stellan har verkilgen hjälp mig. I början när jag började rida blev jag instäng i en spilta av en väldigt sur häst vilket gjorde att jag blev väldigt rädd när man tog hand om hästarna, men stellan har verkligen gett mig tillbaka mitt självförtroende, och hon är endå en av stallets svåraste hästar om man inte vet hur man ska göra.
Gammal bild på Stellis :)
Juste, mitt under andra lektionen började verkligen spöregna, jag hörde iinte ens vad ridläraren sa och hästarna blev ganska rädda, men det gock bra ändå :)
Vad roligt!
Alltid kul när det går bra och man får en självförtroendekick!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst