Betespriser
Hur mkt betalar ni får betet? Eller har ni eget bete hemma?
Vi ska betala 900:- mån för Foxen, 900:- mån för Sally och 750:- mån för Corall. Förutom det ska vi ta hand om övriga hästar i 30 dgr (4 st som hjälps åt).
jag betalar 500 kr per år för 3 stora gärden och ett litet.och tre andra gärden är gratis.

Det ingår i stallhyran :)
*** Kärleken övervinner allt ***
nu har jag gratis :) får av min snälla granne 
när jag var inhyrd betalade jag 500kr/häst för boxen då betet ingick i hyran.
Jag betalar 200kr året runt för stall plus stort bete… som räcker även sommartid..finns även fler hagar o byta med om det skulle behövas ..

200:- mån.
#4 jösses vad billigt!

1250 kr/mån

1500 för hela säsongen. förra året släppte jag i juni och de gick ute till oktober!
för calle får de betala 2000:-/mån. men då har de kvar boxen o allt med. tycer det är vansinne.
750 kr / månad och häst = 1 500 kr för mig =)
#6 blev lite fel såg jag! menade 200kr /månad året runt… men tycker fortfarnde det är helt okej;-D
#10 det förstod jag! men det ÄR verkligen billigt…
#11 ja visst är det… bra med snälla grannar….;-)
#12 ja, verkligen!

500kr/mån
Betalar hel hyra (2000 kr/mån) året om, även om Lyrik är på deras bete eller åker iväg till "mitt" eget som vanligt.
Betalar min ena kompis ca 700 kr för hela sommaren, juli+augusti, för "mitt" bete. Men då tar de hand om Lyrik de dagar jag inte kan åka dit - flugsmörjer, oljar in hovarna, matar (han får lite kraftfoder för att blanda i hans pulver). Fyller på vattnet minst 1 gång per dag.
Min andra kompis (Arianne) betalar hel stallhyra året om (2700/mån) i sitt stall. Men där går hästarna bara på dagbete, kommer in om nätterna, äter hö middag och kväll.

Jag är nyfiken på vad ni som hyr mark direkt utav bönder/markägare betalar för marken i sig?

Jag betalar 2500 kr för ca 2½ ev 3 ha om året.
16# jag har svarat i början vad jag betalar för grannens gärden.vet inte hur många hektar det är…

Gratis 
Bor ju på gård..
#16# Bete dom ska gå på ägs delvis av föreningen och delvis av kommunen…

Betalar 4500 för ett bete på 40 tunland och får 26000 i eubidrag
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

För de flesta betena i sverige får ju markägaren eu bidrag så igentligen borde ni få betalt för att ha hästarna där. Bara betala för tillsynen om ni inte sköter det själva.
Vi har egna beten till hästarna.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag har bete hemma på kommunens mark. Har inte frågat om lov men har haft hästarna på marken i 14 år utan att de sagt något. Ska kolla upp om jag kan få arrendera marken nu när den som arrenderar är sjuk i canser och inte kommer att slå hö här något mer.
I mitten av Juli åker Reddie till min kusin på bete. Där får han gå gratis mot att jag kollar hennes hästar då/om de åker på semester.

Jag har eget bete, ca 15 hk

Ha, ha MiaMaria du tänker bara på bilar. Har du 15 hästkrafter?

hehe oj, ja jag gör nog de ;-) Men hektar förkortas väl hk, eller??

Nej, det förkortas ha.

Ja just ja *blond* ;-)
#16 Jag är nyfiken på vad ni som hyr mark direkt utav bönder/markägare betalar för marken i sig?
Vi betalar inget. Bonden får EU-bidraget. Han är bara glad att han slipper småhagarna med för dåligt bete för hans kor samt slipper skörda…
#26 Men hektar förkortas väl hk, eller??
Hk= hästkrafter! 

*fniss*