Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 627 ggr
LinaN
0

Nu har vi flyttat igen!

Så, nu har vi flyttat för förhoppningsvis sista gången på länge.

vi stod ju i samma stall i 5 måander efter at tha flyttat hit, sedan bytte vi och stod där en månad, vi fick en akutstallplats p åett ställe i ett dygn och igår då så körde vi iväg Harry till sitt nya hem.

Jag betalar 1700kr/månad inklusive strö (halm, torv eller spån, jag väljer själv!), hö/hösilage, kraftfoder, mineraler, utsläpp, insläpp, fodring 2-5ggr/dag beroende på hurmycket mat han ska ha och årstid, mockning och daglig tillsyn.

För sommarbetet betalar jag 100kr/häst och sommar.

Så nu är jag inte totallåst om jag är i skolan och dom ringer från vikariepoolen inom hemvården o säger att dom behöver ngn som kan rycka in med kort varsel, då vet jag att min häst blir omhändertagen.

Jag fick erbjudande om att låna o rida ngn av hennes hästar och min ena skötare fick erbjudande om att vara med och hjälpa till o rida in stallägarens D-ponny.

Harry gick på transporten utan att ens blinka. sedan stod han i den som ett ljus. hela resan. Vi lastade av honom, släppte ion honom till dom andra hästarna som jagade hono mett varv och sedan struntade alla utom D-ponnyn i honom. Theo tror han är en hingst så han kände sig tvungen o försvara sina ston ^^

Men efter en stund så stod alla hästarna i varsin hög med hö o åt.

vid 11 snåret ringde stallägaren till mig (o jag blev först alldeles kall inombords, tänk om harry rymt igen!?) men hon berättade att han låg o sov i sitt lunchhö ute i hagen! O jag är så oerhört glad att det verkar gå så himla bra för honom och att ha nverkar trivas.

Bilder kommer asap.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

mazze
0

Gud så skönt! Hoppas det kommer att funka bättre. Men den här verkar bry sig om er iaf =)

Cilla89
0

Låter ju som ett toppenställe :D

bubbelbubbel
0

hoppas nu att han stannar där och inte fortsätter rymma ;)
och skönt att ni hittade ett stall så fort ! :D

__iE
0

Vad härligt att det verkar funka på det nya stället ! :)

fridak
0

verkar ju vara ett toppenställe! hoppas pållen tkr detsamma även när han gjort sig hemmastadd.

LinaN
0

Med tanke på hur han reagerade när vi flyttade honom till förra stället (vankade av o an, o gnäggade hysteriskt) till nu när han bara hälsningsgnäggade så är det en stor skillnad.

Och bara det at than efter ett halvt dygn vågar ligga ner o sova i samma hage som 4 främmande hästar säger en hel del ^^

Vi ska ut där på måndag och lämna rockarden samt titta till honom och gå en promenad.

Det känns väldigt skönt i själen och jag tror itne han kommer försöka smita nu när han har stabila kompisar (om än en ettrig ponny ^^)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

gejsa
0

Det var ju roligt att höra att det går bra. Vi får hålla tummarna att det fortsätter på samma vis. *ler*

bebbe
0

Oh vad skööönt Lina, jag har varit ganska bekymrad för er. Har du långt till stallet? finns det några bussar som går dit? eller är det på cykelavstånd?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

jen
0

vad skönt för dig!

man ska tycka det är roligt att åka till stallet ju.

lycka till i "ert" nya hem

tessa
0

Vad härligt Lina, skönt för er!

OT: Jämför då månadspriset här i vårt stall som ligger på galna 750 spänn i månaden. För bete! Förvånad Grr…. hutlöst dyrt men gott om hagar finns det iaf, och stora är de. men 100 spänn för en hel sommar låter helt underbart… Nu får jag ju betala 1 500 kr i månden för mina stjärnskott ;)

Ja just det, hur ska du ta dig till/från stallet? Tänker du ha honom där även i höst? *nyfiken*

Mandysan
0

#10 Jag betalar ännu mer än dig för bete i sommar, 900 kr för Foxen per månad. Men vi vill ju ha hästarna där så:)

Sara
0

SkrikandesNär jag hade häst så ville stallägaren ha lika mkt på sommaren som på vintern. Typ 1500:- per månad. Hon förstod inte att det var ointressant från min sida.

Sara

lisette
0

slå det här då…

de som har calle betalar full stallplats även under sommaren. fast hästen är ute dygnet runt… kostnad? 2000!

E_hjo
0

#10 750:- ?????
   Det är ju precis vad jag betalar på vintern!!!  =O

E_hjo
0

Föresten, vad kul LinaN! Hoppas att Harry inte rymmer mer!  =D

tessa
0

vansinniga priser tycker jag fast stallägare brukar ha koll på utbud och efterfrågan… mutter, mutter.

#14: Stallhyran på vintern ligger på ca 1800 kr (låg på 1700 fram till betet och kommer att höjas inför hösten - tyvärr). Men allt är ju relativt.. man kan ju snacka om vad som ingår, läge, skick osv… men det ÄR dyrt baske mig =)

Mandysan
0

#16# 1800:- är vad jag betalar i vanliga fall.

Jag har startat en ny tråd om betespriser om ngn har missat det. :)

fridak
0

jag betalar fullpris, 1400, över sommaren också, och hästarna går is amma hagar som under vintern. iofs så kan jag ju leta upp ett bete men då måste jag betala kallhyra på 700 + beteskostnader och ev tilläggsfoder på betet.